Saturday, June 17, 2017

Marawi, Kepulan Asap Membumbung Di Udara...







Marawi City, JumaatKepulan asap membumbung ke udara, selatan Filipina.. Setelah sejumlah bangunan terbakar akibat perang. Porak-poranda Marawi akibat perang. Konflik antara militer dan militan Maute menyisakan bangunan dan rumah warga serta fasilitas umum seperti hospital yang rosak parah. 
Seorang perempuan  warga Marawi menidurkan anaknya di ayunan di pusat evakuasi pengungsi di Buru-on Barangay Hall,  Iligan, Pulau Mindanao, Filipina selatan, Kamis (15/6). Militer Filipina mengaku kesulitan untuk mengusir milisi kelompok Maute yang menduduki sebagian kota Marawi sejak 23 Mei.

Bekas Pensyarah Malaysia Bakal Jadi Ketua IS Selatan Filipina?  Lihat ini..Dr Mahmud Bakal Pemimpin Negara Islam Selatan Filipina. 

Tentera Filipina mengaku kewalahan menghadapi kumpulan Maute, khususnya apabila berupaya merebut kawasan yang masih diduduki kumpulan itu di Marawi, Pulau Mindanao. Militia yang diperkirakan bercampur dengan orang awam menyukarkan pengenalan pihak tentera. Hingga Jumaat (16/6), tentera tidak memberikan petunjuk perihal bila kes-kes ini akan selesai.. (IH)


Imej yang berkaitan
Pihak kami sanggup pergi ke Sabah &Sarawak memberi maklumat lengkap mengenainya.

1 comment:

Anonymous said...

Marawi : Pertempuran antara umat Islam dan tentera kristian !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails