Sunday, March 22, 2015

Semua Rasa Duit Lacur, Balaci, Kerajaan, Doktor Dan...

Singkap Sudut Gelap Kampung Pelacuran Subang, Di Negara  Umat Islam Terbesar Di Dunia.. (siri 6/akhir)
Sambungan dari..
Siri 1: Singkap Sudut Gelap Kampung 'aroma lendir' Di Suba...
Siri 2: Kampung Pelacur: Ayah Tahu, Pemuka Agama Tak Perna.. ,
Siri 3: Kahwin Murah, Isteri Ke2, Gadis Atau Janda?
Siri 4:Jadi Pelacur: Alhamdulillah, Neng Boleh Bikin Rum... 

Siri 5:Pagi Sekolah, Malam Jadi Pemuas Nafsu.
 

RANGKAIAN pelacuran rumahan memang terbilang rapi. Semuanya sudah diatur sedemikian rupa. Semuanya kebahagian hasil. Dari pemilik rumah sampai bapa ayam tentunya punya jatah fulus masing-masing dari jerih payah pelacur.

Saat merdeka.com menyambangi salah satu rumah bersama bapa ayam berinisial U sudah menyuruh pemilik rumah mengambilkan pelbagai minuman keras dengan tanda tertentu.


"Mau apa, anggur apa bir aja," tanya U kepada merdeka.com di lokasi, Subang, Jawa Barat, minggu lalu.  


Tak lama berselang, semua botol bir disajikan di atas meja dengan suguhan pelengkap minuman penambah stamina dan dua bungkus rokok. Di tempat sama, Nyun (nama disamarkan) biasa memberi komisen saban kali transaksi syahwat. 

Dia mengakui buat bapa ayam dan pemilik rumah mendapatkan habuan fulus sama yang diberi dari keringatnya.

"Buat mang U, nyun kasih lima puluh ribu (kira-kira RM15), buat yang punya lima puluh ribu," katanya.  


Selain itu, pelbagai kos buat kesihatan dirinya Nyun juga memperincikan. Saban kali transaksi Nyun selalu membuka kadar harga Rp 500 ribu (kira-kira RM150) untuk sekali perkhidmatan perkhidmatan tidur. Tapi biasanya lelaki hidung belang menawarnya hingga Rp 350 ribu. Namun semuanya bergantung bisikan sang bapa ayam.

"Biasanya segitu, tapi kalau mang U bilang boleh digetok, Nyun mah ikut aja harganya mamang," ujarnya.


Semisal ada lelaki hidung belang asal Jakarta langganan U dengan latar belakang seorang bos, U boleh menghargai Nyun hingga dua juta. Namun, jika pelanggannya sudah akrab dengan bapa ayam, Nyun biasa melobi harga sendiri.


Belum lagi perbelanjaan fulus buat kesihatan Nyun, buat gadis seumurannya memang sangat berat. Saban bulan Nyun perlu mendapatkan suntikan dari doktor khusus para pelacur di kampung. 


"Tiga kali suntik neng mah, buat antibiotik, cegah penyakit, sama KB," ujar Nyun.

Dia perlu membayar Rp 300 ribu saban bulan kepada doktor amalan yang memberikan perkhidmatan kesihatan tersebut. "Ada doktor gilanya," ujarnya sambil ketawa.


Dari pengakuan bapa ayam ada oknum pegawai pemerintah yang biasa cuba mengganggu persekitaran di sana. Namun, biasanya hanya diberi wang rokok lalu petugas pergi ngeluyur dari lingkungan rumah di kawasan tersebut. 


"Biasanya ada satu motor, dua orang ke sini. Enggak pakai lama, kasih langsung pergi," ujar U.

Mod pelacur rumahan memang terbilang unik. Jauh dari hiruk pikuk gemerlap bandar. Namun, mod ini melibatkan pelbagai pihak yang berkaitan. Walau hanya berjarak ribuan kilometer dari ibu kota, tapi Desa Saraden tak kalah jauh dari gemerlap dunia syahwat yang ditawarkan buat lelaki hidung belang.


Sekian.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Sedih kita, bila melhat di negara umat Islam terbesar di dunia seperti Indonesia atau negara umat Islam majoriti seperti Malaysia, sarang-sarang pelacuran masih ada samada resmi atau tidak resmi.

Bahkan di Indonesia terang-terangan dari bandar hingga ke kampung, di akui pemerintah kewujudannya. Di Malaysia pun ada, tetapi mungkin secara tidak rasmi, namun masih di dalam undang-undang sekular.

Mengapa hal ini berlaku? 

Kerana orang Islam tidak mahu melaksanakan kewajiban menubuhkan negara Islam. Negara adalah pagar menyelamatkan rakyatnya dari anasir-anasir perosak, termasuk perosak agama. Wallahu 'aklam.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails