Thursday, March 12, 2015

PAS KB Tidak Cadang Calon Lain, Beri Laluan Kpd M/Sabu?

Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah
PETALING JAYA: PAS Kawasan Kota Bharu tidak bercadang untuk menamakan calon lain untuk bertanding menentang Datuk Seri Abdul Hadi Awang selepas Naib Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang dinamakan sebagai calon menolak untuk bertanding dalam pemilihan parti pada Jun.

"Kami tidak mahu untuk menyangkal (dengan menamakan calon lain)," kata Ketua PAS Kawasan Kota Bharu Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah kepada The Star Online ketika dihubungi.
Beliau enggan mengulas mengenai keputusan Tuan Ibrahim menolak pencalonan tersebut.
"Menghormati pemimpin adalah budaya kami dan saya tidak mahu mengulas lebih daripada itu," katanya.

PAS Kawasan Kota Bharu pada Isnin menamakan Tuan Ibrahim sebagai pencabar untuk jawatan presiden, dengan memberikan kesihatan Abdul Hadi sebagai alasan. Walau bagaimanapun, Tuan Ibrahim menolak pencalonan itu dengan berkata bahawa ia adalah satu kejutan yang tidak membina keutuhan parti. Katanya, dalam sejarah kepimpinan PAS jawatan Presiden tidak pernah dipertandingkan.

Adakah PAS Kawasan Kota Bharu yang tidak bercadang untuk menamakan calon lain untuk bertanding menentang Presidennya itu, boleh disifatkan sebagai memberi laluan kepada Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu (gambar sebelah) bertanding melawan Presiden dalam pemilihan parti Jun ini?

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-101: Menjelang Muktamar 2015. Tenang, Tapi Ada Buaya?

E-Buku IH-101: Menjelang Muktamar 2015. Tenang, Tapi Ada Buaya?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails