Thursday, June 26, 2014

Dapatkan Pakaiam ISIS Di Online Sini..

Penjualan kaos bertema ISIS beredar di Internet
Kaos bertema ISIS dijual di toko-toko online. dailymail.co.uk   

Kumpulan Negara Islam Iraq dan Syria (ISIS) nampaknya mula meningkatkan kempen untuk menarik pangkalan sokongan antarabangsa, selepas pakaian dan perhiasan mempromosikan kumpulan itu muncul di dunia maya.

Jualan pakaian, termasuk baju, baju hangat bertudung dan topi baseball, dengan nama dan slogan kumpulan militan itu merupakan perkembangan yang membimbangkan dalam pertumbuhan ISIS sebagai 'tanda keganasan' global, seperti yang dilaporkan oleh akhbar the Daily Mail, Selasa (24/6).


Kumpulan jihad itu, yang telah menguasai beberapa wilayah di Syria dan Iraq dalam serangan mengejut dan brutal yang telah dikutuk terlalu ekstrim bahkan oleh Al-Qaeda, sebelumnya telah digambarkan 'tahu media sosial' berkat penggunaan secara luas Twitter untuk menyebarkan propaganda mereka.ISIS secara berterusan membuat kenalan dengan penyokongnya di Barat dari adanya puluhan akaun media sosial dikendalikan oleh para militan berjuang di Syria dan Iraq.


Sekarang, mereka yang mengikuti perkembangan terbaru sedang didorong untuk menunjukkan kesetiaan mereka kepada kumpulan itu dengan membeli pakaian dihiasi dengan slogan-slogan dan gambar-gambar mempromosikan mesej Islam dari para militan ISIS.


Sebahagian besar pakaian jihad itu dikhabarkan dijual di laman-laman web berasas di Indonesia, dan seolah-olah telah tersedia selama beberapa bulan, menurut laman Vocativ. Salah satu kedai peruncit di dunia maya, Zirah Muslim, mendapat lebih daripada 9,000 suka di Facebook dan secara teratur melakukan kenalan dengan pengguna di laman mereka, yang meletakkan pesanan dengan memuat naik mesej di bawah foto-foto pakaian sementara tidak ada usaha untuk menyembunyikan identiti mereka.


Zirah Muslim menggambarkan dirinya sebagai kedai peruncit 'bergaya Islami' dan juga menjual pakaian yang mempromosikan kumpulan-kumpulan Islam lain seperti Hamas, Taliban dan Front Al-Nusra.


Salah satu reka bentuk di kaos mereka yakni memperlihatkan orang sedang membawa senjata dan mengenakan pakaian tradisional Timur Tengah, di bawah tulisan seperti 'Mujahidin For Life' dan 'United We Stand'. Gambar lain kaos yang mereka jual di dunia maya adalah kaos yang memperlihatkan sokongan terhadap ISIS dan dijual secara terbuka digantung di kedai. 


Foto itu, seolah-olah diambil di Turki, telah dimuat naik di Twitter dengan tajuk: 'Jika anda bertanya-bertanya apa yang akan dipakai seorang jihadis di musim panas ini, maka kunjungi kedai ISIS yang baru di Istanbul'.

Laman yang berpusat di Indonesia yang menjual pakaian ISIS lain, termasuk Kavkaz Struggl, yang menjual kaos bertuliskan slogan 'Saya Cinta Jihad', serta Kedai Pakaian Islam Rezji, yang menjual baju hangat dan topi baseball bersama dengan mainan memperlihatkan pejuang ISIS.Dengan hadiah pelekat percuma sebagai promo, mainan lembut itu merupakan usaha jelas ISIS untuk menarik para anak-anak. (IH-Jakarta)

1 comment:

Asus said...

ISIS - nama 'tuhan' mesir purba.

ISIS - khawarij. jgn sokong

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails