Sunday, May 04, 2014

11 Militan Al-Qaeda M'sia Disiasat FBI, Ada Kaitan MH370..


Dituduh teror pesawat MH370, Malaysia tangkap anggota Al-Qaidah
 
Malaysia menangkap 11 anggota berkaitan rangkaian Al - Qaeda . Mereka dituduh penyebab hilangnya pesawat Malaysia Airlines MH370 . 

Akhbar the Daily Mail melaporkan , Ahad ( 4 / 5 ) , para suspek ditangkap di Ibu Kota Kuala Lumpur , Negeri Kedah . Selain itu para ahli Al - Qaeda ini juga ditangkap atas dugaan merancang pelbagai pengeboman di negara - negara majoriti muslim .

Anggota Al - Qaeda ini berusia sekitar 22-55 tahun dengan latar belakang profesi termasuk mahasiswa , profesional , ahli perniagaan , bahkan ada seorang perempuan . Saat ini mereka tengah disiasat oleh Biro Penyiasatan Persekutuan Amerika Syarikat ( FBI ) dan agen perisikan M16 .


Seorang pegawai dari bahagian anti keganasan di Malaysia mengatakan penangkapan itu kembali membuka kemungkinan pesawat dengan 239 orang penumpang hendak terbang ke arah Ibu Kota Beijing , China , memang ulah kumpulan bersenjata .


" Memang kemungkinan ini masih besar . Itu sebabnya kami terus mencari hal menyambung M370 dengan keganasan , " ujar petugas itu tidak disebutkan namanya .


Para suspek mengaku memang ada beberapa aksi keganasan yang akan mereka buat namun seluruhnya menolak dikaitkan dengan MH370 . (IH)


Komen Weblog Ibnu Hasyim"Memang kemungkinan ini masih besar . Itu sebabnya kami terus mencari hal menyambung M370 dengan keganasan, " ujar petugas itu tidak disebutkan namanya . Apakah ini perangkap FBI untuk kepentingan AS di Asia?

Lihat sebelum ini..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails