Thursday, January 03, 2013

Israel Hancur Dalam Satu Dekad -Ikhwnul Muslimin

SEORANG tokoh terkemuka Ikhwanul Muslimin Mesir mengatakan, Israel akan hancur dalam satu dekad kerana krnah-kerenah yang diadopsinya. Essam al-Erian, wakil ketua sayap politik Ikhwanul Muslimin, Partai Kebebasan dan Keadilan, membuat pernyataan dalam sebuah wawancara. Press TV, Rabu (2/1) semalam..

Erian menyatakan bahawa ideologi Zionisme telah berakhir, dan penjajah Palestin itu perlu meninggalkan wilayah tersebut dan mengizinkan warga Palestin untuk kembali. "Penjajahan Israel atas wilayah Palestin merupakan hambatan bagi hak kepulangan warga Palestina." tegasnya.

Erian menambahkan, "Siapa pun boleh membaca masa depan, dapat melihat dengan jelas bahwa projek tersebut hanya satu dekad atau kurang dari satu dekad lagi akan hancur. Kita yakin rakyat Palestina kemudian dapat kembali ke tanah air mereka."

Pada hari Selasa, Gerakan Non-Blok (GNB) mengecam Israel atas rencana terbaru untuk membangunkan permukiman ilegal di wilayah Palestin pendudukan. Pernyataan GNB menggambarkan tindakan aneksasi Israel sebagai pelanggaran hukum internasional.(IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails