Monday, December 17, 2012

Ini, Strategi UMNO Palestin Lawan Israel.

 Ini Strategi Fatah Melawan Israel
Benakah Fatah termasuk gerakan Islam Palestin?

KL
: Al-Fatah ialah sebuah gerakan kebangsaan Arab untuk membebaskan wilayah Pelestin, yang tidak meletakkan perjuangan dan negara Islam sebagai asas perjuangan. Kalau di Malaysia seperti UMNO yang meletakkan dasar perjungan kebangsaan Melayu sebagai asas perjuangan partinya.

Hari ini, berita dari pejabat senior Fatah atau UMNO Palestin bertekat memperluas perlawanan tanpa senjata melawan penjajahan rejim Israel.

Mohammed Shtayeh, mantan menteri Otoriti Ramallah, yang juga anggota senior Fatah, mengatakan, "Pemerintah Otoriti Ramallah selain berkomitmen dengan kesepatakan damainya, ia juga perlu mendesak  gerakan perlawanan tanpa senjata bangsa Palestin melawan Israel."

Ia menambahkan, "Pendudukan Israel perlu disokong dengan anggaran raksasa, jika tidak, kita tidak akan menyaksikan perubahan mendasar terjadi di kawasan ini."

Seperti dikutip laman Irib, Fatah menyatakan sedang melangkah ke arah perdamaian. ''Saya merasa optimistis masalah ini dapat terlaksana.''

Pada saat yang sama, surat khabar Israel lain, Yediot Aharonot menulis, "Keinginan pejabat senior Fatah ini disampaikannya ketika bangsa Palestin mulai menggempur Intifadah ketiga." (IH)

Lihar sebelum ini..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails