Monday, December 14, 2009

Miss Palestin Yang Lawak... Lagi Bejatnya 'UMNO Palestin'

PALESTIN: Dis 13, 09. ADALAH satu perkara 'lawak' dan pasti tidak akan dizinkan oleh Kementerian Hal Ehwal Wanita dari pemerintahan Hamas yang mengecam sebuah pertandingan ratu cantik "Miss Palestin" yang akan diadakan di Palestin, khususnya Jalur Gaza dalam kawasan pimpinan Hamas.

Perusahaan swasta Palestin 'Fashion Trip' mengumumkan pertandingan tersebut, dan Salwa Youssef direktur dari perusahaan yang bepusat di Ramallah (dalam kawasan pimpinan Mahmud Abbas) menyatakan, "Pertandingan akan diadakan pada 26 Disember ini dengan penyertaan dari 58 peserta, di antaranya 26 dari dalam wilayah Israel dan 32 peserta berasal dari Tebing Barat (bawah pimpinan Mahmud Abbas)."

Salwa mengatakan dalam sidang medianya, "200 gadis telah mengajukan diri untuk ikutserta dalam pertandingan'Miss Palestin', namun hanya 58 di antara mereka yang diterima," dan mereka telahpun menjalani ujian oleh ahli pakar dibidangnya.

"Kami menghadapi beberapa kesulitan selama persiapannya, sukar untuk yakinkan orang ramai tentang idea ini.. dan pertanyaan yang selalu diajukan, ialah apakah peserta perlu memakai pakaian renang atau tidak?" Jelas Salwa Youssef "Tentu saja tidak, penampilan dengan pakaian renang benar-benar bertentangan dengan sifat masyarakat Palestin yang tradisional!".

'Miss Palestin' yang akan dihakimi oleh perwakilan dari Kementerian Penerangan dan Kementerian Kebudayaan Palestin itu, mengharapkan kehadiran lebih 1.000 orang yang telah diundang. Pemenangnya, akan menjadi model di sebuah pameran kereta di Ramallah, dengan hadiah melancong ke Turki dan wang berjumlah 2700 dolar AS.

Sedangkan, Kementrian Hal Ehwal Wanita dari Pemerintah Gaza (di bawah pimpinan puak Islam Hamas) pula menyatakan, "Pengumuman ini adalah sebahagian dari strategi barat untuk menjatuhkan moral rakyat Palestin di depan mata dan telinga pemerintah autoriti Palestin (di bawah pimpinan puak kebangsaan Mahmud Abbas) di Ramallah, Tebing Barat."

Hamas melalui kementerian itu, bereru kepada rakyat Palestin di Tebing Barat supaya menghentikan kerja 'lawak' yang membahayakan reputasi dan budaya rakyat Palestin. "Kami sepenuhnya sedar bahawa di sebalik penyelenggaraan acara pemerintah Ramallah (Tebing Barat) yang ingin kaburkan semangat Jihad rakyat Palestin yang sudah dikenal dunia.. seperti yang dibuktikan oleh Kementerian Penerangan dan Kementerian Kebudayaan pemerintah Palestina di Tebing Barat ini."

Kementerian Hal Ehwal Wanita Hamas menuntut pemerintah Ramallah mesti berhenti bekerjasama dengan perusahaan 'Fashion Trip' tersebut. Juga merayu kepada ibubapa yang memiliki anak gadis supaya melarang anak-anak mereka turutserta dalam pertandingan ini, kerana bertentangan dengan prinsip-prinsip dasar rakyat Palestin.

'Kesatuan Cendekiawan Palestin' juga mengecam keras pengumuman pemilihan ratu cantik 'Miss Palestin', kerana ianya merupakan langkah mensia-siakan martabat perempuan, dan mendorong ke arah tindakan tidak bermoral dalam masyarakat Palestin. Menggalakkan wanita pamerkan tubuh adalah langkah mencipta generasi yang jauh dari nilai-nilai moral dan kesopanan, serta kerendahan hati dalam konteks pemeliharaan martabat perempuan Palestin.

Komen Blog Ibnu Hasyim: Begitulah bejat dan jahatnya puak perjuangan nasionalis sempit ini di negara-negara umat Islam, sehingga mereka sanggup menghancurkan moral, akhlak dan semangat jihad Islam anak-anak bangsanya sendiri, dengan mengimport budaya maksiat yang bertentangan dengan agamanya seperti ratu cantik, arak, pusat hiburan dan lain-lain.

Itulah yang dilakukan oleh Presiden Palestin Mahmud Abbas, demi memenangkan parti kebangsaan atau 'UMNO Palestin' nya, dan menentang Hamas atau 'PAS Palestin', sehingga sanggup diperalatkan oleh musuh Allah, Yahudi bangsat itu! Allahu 'aklam. (2MA)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails