Monday, July 20, 2009

T -Shirt Ini Pun Hina Islam.

PENGGUNA

SATU jaringan toko retail terkenal yang menjual pelbagai barangan seperti pakaian, kasut, beg dan lain-lainnya bernama Nordstrom, berpusat di Amerika Syarikat, baru-baru ini dilaporkan telah melakukan penghinaan terhadap Islam dan umat Islam.

Nordstrom telah menjual T-Shirt bergambar kaligrafi yang bertuliskan kalimat dalam bahasa Arab, "Allah Arrahman Arrahim". Hingga kini belum ada kenyataan rasmi dari Nordstrom mengenai hal tersebut.

Jaga.. jangan sampai masuk ke Malaysia, samada baju atau pemikirannya. Pemikiran yang memberi kebebasan untuk menyakiti atau merampas kebebasan beragama orang lain. (2MA)

1 comment:

Qorie Afifi said...

Apakah kasus ini sama dengan rompi perang yang juga punya kalimah Allah dan rasul di rompi itu. Bukan hanya kalimah di rompi perang namun ada juga yang dimuatkan kalimah-kalimah dan ayat dari al-quran di rompi tersebut. Hukum mendedahkan ayat-ayat al-quran dengan hamburan darah adalah haram. jadi sebelum kaos ini ,rompi perang juga harus diteliti lagi akan hukumnya apakah boleh diperjual-belikan. Yang malangnya Pak Haji , ramai orang dari Malaysia gilakan rompi perang ini dan pingin kali memilikinya. Bukan dengan harga yang murah malah dijual dengan harga yang mahal. Sebenarnya rompi perang ini kalau di ringgit hanya sekitar rm35 aja......ayuh buka minda ....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails