Monday, June 15, 2009

Parlimen: Nizar Dihalau Keluar Dewan..


BEKAS Menteri Besar Perak, Datuk Seri Muhammad Nizar Jamaluddin mengadakan sidang media di lobi Parlimen bersama sebahagian ahli Parlimen Pakatan Rakyat selepas diarah keluar dari Dewan oleh Speaker kerana ingkat arahan supaya menanggalkan lilitan 'Bubar DUN'--fotoTHE STAR oleh Raja Faisal Hishan

Jun 15 2009
10.25 pagi: DS.Nizar dan hampir 10 MP dihalau keluar dewan oleh Speaker

Dato'Ngeh Kor Ham dan YB.Nga Kor Ming bangun dengan memakai lilitan kepala BubarDun dan akhirnya diarahkan keluar Dewan.

YB.Mahfoz, Dr Hatta, Ust.Taib, YB Gobala dan YB.Zailah bergambar di luar dewan dengan memakai lilitan kepala BubarDun

Ekoran dari tindakan DS.Nizar melaungkan kalimat 'Hidup Rakyat' dan 'Bubar Dun' serta memakai lilitan BubarDun membawa kepada tindakan Speaker mengarahkan keluar dari dewan hampir 10 orang Ahli Parlimen.

Antaranya YB.Nga Kor Ming, Dato'Ngeh Kor Ham, YB.Gobalakrishnen, Dr.Hatta Ramli, Dr.Zulkifli, YB.Nurul Izzah dan beberapa orang lain.

Dewan Kecoh bila DS Nizar laung 'Hidup Rakyat' dan 'Bubar Dun'

Setelah selesai mengangkat sumpah dan menandatangani surat acara jawatan lalu DS.Nizar melaungkan 'Hidup Rakyat' dan 'Bubar Dun' sehingga Dewan kecoh selama hampir setengah jam.

Selepas itu DS.Nizar memakai lilitan kepala di songkoknya bertulis Bubar Dun diikuti oleh kebanyakan ADUN Pakatan Rakyat yang lain.


10.00am, DS Nizar Angkat Sumpah

DS.Nizar sedang menandatangani surat acara jawatan sebagai Ahli Parlimen Bukit Gantang

Kuala Lumpur; Ds.Nizar telah mengangkat sumpah sebagai Ahli Parlimen Bukit Gantang Sebentar tadi (http://idhamlim.blogspot.com.)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails