Friday, December 16, 2022

29 kampung di P.Pinang 'hilang dari peta'..

 

1Media.My: Pulau Pinang : Tanjung bagi Georgetown dicadang sejak tahun 1965
Paparan di Google Maps yang tidak kelihatan nama Palestin yang menjadi pertikaian kalangan netizen. - Gambar Twitter

Komen Rakyat dalam blog ini..

13 comments:

1 Anonymous said...

Sebanyak 29 kampung di Pulau Pinang kemungkinan berdepan risiko 'hilang dari peta' berikutan diancam aktiviti pembangunan yang akan menenggelamkan kampung tradisi masyarakat Melayu di negeri berkenaan, kata ahli akademik.

Antara kampung dilihat terancam ialah Kampung Bagan Dalam, Kampung Batu Maung, Kampung Batu Uban, Kampung Binjal, Kampung Buah Pala, Kampung Dalca, Kampung Dodol, Kampung Gajah, Kampung Genting, Kampung Lima Kongsi, Kampung Makam, Kampung Melayu, Kampung Nelayan, Kampung Padang Benggali dan Kampung Pisang.

Turut mengalami risiko ialah Kampung Permatang Tepi laut, Kampung Permatang Tok Subuh, Kampung Pondok Upeh, Kampung Pokok Asam, Kampung Pulau Jelutong, Kampung Selut, Kampung Siam, Kampung Sungai Nibong Kecil, Kampung Tanjong Tokong, Kampung Teluk Air Tawar, Kampung Teluk Kumbar, Kampung Tengah Jelutong, Kampung Tengah Air Itam dan Kampung Terang.

2 Anonymous said...

Apa hal dong zong mohon uec.
Apakah mereka mahu silibus sendiri. Tidak mahu ikut silibus negara malaysia. Yang ini orang melayu kena bantah. Tersangat perkauman.

3 Anonymous said...

Harapannya ialah supaya gelombang hijau berterusan hingga ke pilihanraya akan datang. Kerana sudah ada keserasian antara rakyat jelata dan kepimpinan. Semoga seluruh rakyat mendapat manfaat dari sikap jujur, ikhlas dan beramanah dari kepimpinan gelombang hijau.

4 Anonymous said...

Kerajaan Brother Anwar Bin Ibrahim kena siasat segera kenapa Zety cuti sakit..!!

SPRM perlu soal siasat doktor beri Cuti sakit kepada Zeti , SPRM dan Brother jangan jadi 'Cifut Babi' lambat menyiasat cuti sakit Zety terlampau banyak sangat..!!

Isu Bossku kalau tak ditangani segera boleh jadi time bomb pada kerajaan minoriti Brother Anwar Bin Ibrahim.

Isu ‘MC’ Zeti menjadi bualan rakyat kerana sekian lama mendiam diri dan tidak muncul dimana mana, tetapi apabila tiba waktu untuk memberi keterangan , tiba2 mohon untuk cuti sakit sambung menyambung.

Kisah Joanna Yu pula muncul dengan masakan sup untuk Jho Low ketika sakit situlah Jho Low, banyak lagi sebenarnya butiran menarik yang berjaya dikorek oleh pihak pembelaan Datuk Seri Najib Razak dalam kes #1MDB minggu ini.

Sangat pelik apabila ahli perniagaan yang sedang dalam buruan, Low Taek Jho atau Jho Low sangat marah kepada
bekas pengurus perhubungan Ambank Berhad, Joanna Yu Ging Ping yang tersilap hantar akaun bank Datuk Seri Najib ke Pejabat Perdana Menteri (PMO).

Hubungan terlebih akrab dari biasa antara Jho Low dan Joanna turut mengundang persoalan wujudnya komplot jahat diantara kedua mereka untuk menganiaya Datuk Seri Najib.

Joanna akui setiap tindakannya bersama Jho Low ke atas akaun tersebut tidak mendapat pengesahan Datuk Seri Najib.

Tan Sri Shafee berjaya buktikan ketika soal balas kepada Joanna mengenai permintaan Jho Low untuk menukar nama akaun Datuk Seri Najib.

Cheah dan Joanna yang hanya telan bulat bulat arahan Jho Low tanpa mendapat pengesahan dari DS Najib.

Joanna seterusnya bersetuju bahawa DS Najib tidak pernah memberi apa-apa arahan berkaitan penukaran/penambahan nama akaun tersebut

Terang lagi bersuluh membuktikan Datuk Seri Najib dinafikan perbicaraan yang adil. Najib gagal singkirkan Gopal Sri Ram, gagal saman Ambank, gagal masukkan bukti transaksi keluarga Zeti dan Jho Low.

Tanpa aura Bossku PRN Johor Melaka tak mampu UMNo dibawa Zahid dan Tok Mat dapat kemenangan besar..!!

Aura Bossku dari dalam penjara pun boleh tewaskan Mahathir dan Brother Anwar Bin Ibrahim Zahid Hamidi yang berada tampuk penguasa negara..!!

5 Anonymous said...

Kerajaan minoriti PH hanya memperolehi 11% undi Melayu. Sebuah kerajaan yg sangat rapuh dan tidak punyai majoriti. Kalau org Melayu lancarkan mogok atau boikot maka akan runtuhlah kerajaan minoriti ini?

6 Anonymous said...

Heran. Orang Islam tak campur tangan pun urusan gereja, urusan tokong, urusan buddha. Tapi depa dok sebuk campur tangan urusan Islam untuk orang Islam.

Kat Malaysia, dap sebuk campur tangan urusan agama Islam.

7 Anonymous said...

Betul DAP sibuk busy body hal ehwal isle... tapi Brother dah lama diam bisu yang paling malang ialah UMNo dah jadi bodoh bangang...

puiiiii..!!

8 Anonymous said...

Kerisauan siang kit pada gelombang hijau bukan perkara baru. Lama dah. Masa nak buat hudud kat kelantan, mereka bantah. Hukum Islam untuk orang Islam pun mereka bantah. Apa hal. Risau gelombang hijau terlalu awal waktu itu.

Mereka datang sini, mereka pulak nak menentukan arah tuju orang melayu. Usaha mereka agak berjaya. Pecah belahkan orang melayu. Pecah belahkan pas untuk tertubuhnya pan. Rasuahkan pimpinan umno supaya umno berpecah belah pimpinan dan akar umbi. Contoh perak dan pahang.

Orang melayu dan Islam tak boleh lagi berharap kepada ph. Kapal yang dinaiki bersama, nakhodanya dap. Walaupun dap sikit dalam kerajaan, suara siang kit adalah suara ph.

Untuk kekal bumiputera dan Islam sebagai yang termaktub dalam perlembagaan, rakyat perlu bersama dengan gelombang hijau. Tinggal ph yang kini komponennya adalah penyamun. Penyvamun tarbus dan empat puluh penyamun.

Hoi
Hoi ya hoi.

9 Anonymous said...

Brother Anwar Bin Ibrahim menang atas 100% sokongan dan sokongan kaum Cina dan India. Makna nya apa..!?

Di seluruh Semenanjung sokongan kaum Cina terhadap calon-calon PH dianggarkan mencecah 90 peratus atau lebih. Manakala sokongan pengundi India terhadap PH pula melebihi 80 peratus. Secara umum, peratusan sokongan kedua-dua kaum Cina dan India terhadap PH semakin bertambah berbanding PRU ke-14 yang lalu.

Di kawasan-kawasan sub-bandar sekitar Lembah Klang ada kerusi yang dimenangi oleh PN seperti Kuala Langat dan Kapar. Dianggar sokongan pengundi Melayu kepada PN di Kuala Langat mencapai sehingga 72 peratus dan di Kapar dianggarkan 59 peratus.

Selebihnya sokongan kaum bukan-Melayu di Semenanjung pergi kepada BN dan hampir sifar pergi kepada PN.

Jelas sekali, Brother Anwar Bin Ibrahim dari PH menang disebabkan sokongan pengundi- pengundi bukan Melayu. Makna nya apa.!?

Kaum Cina yang berasimilasi nama Jawa ini berjaya menguasai Indonesia juga melalui proksi tuan mereka iaitu Lee Kwan Yew proksi Yahudi Isreal di Asia Tenggara.

Pengundi Cina hendakkan pemimpin yang boleh hidung dicucuk seperti lembu dan barua mereka supaya tunduk pada kehendak kaum Cina, DAP dan tuan besarnya Mr Lee Kwan Yew@PAP di Singapura sana mewakili proksi elit Isreal Yahudi Asia Tenggara..!!

10 Anonymous said...

Bukanlah nak campur urusan umno. Tapi sokong sangat kalau umno pupus. Tak susah mana. Kekalkan presiden dan timbalan tanpa pertandingan. Lagi ramai yang akan ca alip but.

Lagi pun kalau ganti presiden dan timbalan, yang ada tokoh ialah abang mail dan mat bangla kj. Nak bangkit seratus peratus susah. Tapi nak elak pupus boleh.

Wak berangan angan nak pulihkan umno. Mana mungkin. Pembersihan dibuat bagi yang menentang presiden. Bukan yang menentang umno.

Akar umbi tolak presiden. Jika presiden masih kekal, akar umbi tolak dua dua. Tolak presiden, tolak parti. Pupus berpunca dari meluat kat presiden.

11 Anonymous said...

Bro An dan dap kata " ph takkan bekerjasama dengan penyamun"
Umno kata "no anwar no dap"
Sekarang mereka dah dalam satu gabungan.
Tinggal pn terkonteng konteng.
No anwar, no dap, no penyamun.
Semoga slogan slogan ini menyedarkan orang melayu dan yang cintakan keamanan.
Kekal istiqamah dan matang.
Pakat pakat ikut arus perdana.
Gelombang hijau.
Hanya ini pilihan yang ada dan terbaik.

12 Anonymous said...

Dap memusuhi jutawan melayu.
Bro An dah serang jutawan melayu secara terbuka.
Dap memusuhi Redzuan Tee.
Menteri telivisyen dah gam Redhuan Tee.
Dap memusuhi ustaz.
Syakrani dah keluar arahan larangan berceramah di masjid.
Tungguuuuu.
Ada lagi.

December 15, 2022 at 11:17 AM 

13 Anonymous said...

Kerajaan minoriti PH hanya memperolehi 11% undi Melayu. Sebuah kerajaan yg sangat rapuh dan tidak punyai majoriti. Kalau org Melayu lancarkan mogok atau boikot maka akan runtuhlah kerajaan minoriti ini?


Komen Weblog Ibnu Hasyim: dari pepatah-petitih bangsa Melayu Pulau Pinang.


Balik Pulau Bayan Lepas, 

sana terpelau sini terlepas.


Pulau Pinang bandar baharu,

Captain Light jadi raja,

macam mana hati tak haru

lihat bunga kembang seroja.


Ram ram pisang, pisang masah layu'

jatuh dalam kubang, sambaq bapak yu..


Sekian.

  • PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

3 comments:

Anonymous said...

Kerjasama penyamon penyangak PH DAP BN bagi menghadapi enam PRN..

Hoi ya hoi , hoi ya hoi kami adalah penyamon.. kerjasama penyamoon ooo... ya hoi ya hoi..

Kerjasama dengan PH DAP BN bagi menghadapi enam PRN)..saya ulanggg..!!

Pakatan Harapan (PH) yang turut disertai DAP tidak menolak kemungkinan bekerjasama dengan Barisan Nasional (BN), khususnya UMNO, bagi menghadapi enam Pilihan Raya Negeri (PRN) akan datang.

Setiausaha Agung PH Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail bagaimanapun berkata kerjasama menghadapi PRN yang bakal diadakan tahun depan itu belum dimuktamadkan lagi.

Enam negeri iaitu Kedah, Kelantan, Terengganu, Negeri Sembilan, Selangor dan Pulau Pinang, bakal mengadakan PRN masing-masing tahun depan, setelah tidak menyertai PRU-15, bulan lalu.

Saya ulangggg..!!

Hoi ya hoi , hoi ya hoi kami adalah penyamon.. ini kerjasama penyamoon..!!
Kami Penyamoon... kami penyamoon
hoi ya hoi..

Anonymous said...

Brother Anwar Bin Ibrahim asal orang Pulau Pinang. 29 Kg Melayu Pulau Pinang lenyap betul betul depan lubang hidung brother.

Ketua Penyelidik IRIS, Nur Hanis Mohamad Noor dalam Dimensi di TV Pertiwi bertajuk Pulau Pinang bakal jadi Singapura ke-2? malam tadi.

Berdasarkan dapatan kajian, Hanis berkata, sekurang-kurangnya 29 buah kampung Melayu sudah dihapuskan sepanjang sejarah sehingga kini.

Katanya, modem yang sama seperti di Singapura pada tahun 1995, Parti Tindakan Rakyat (PAP) membina satu lembaga dinamakan Housing Development Board (HBD).

Menurutnya, polisi perumahan di Singapura tidak membenarkan mana-mana kaum mendominasi satu kawasan.

“Kampung Melayu diambil tanahnya oleh kerajaan di bawah HDB dan diberikan tender kepada pemaju-pemaju swasta. Kemudian apabila terbinanya flat atau kondominium, tidak dibenarkan satu kaum apatah lagi orang Melayu untuk mendominasi satu kawasan.

“Jadi orang Melayu tiada satu komuniti yang mengamalkan kemasyarakatan Melayu dan Islam.

“Dan di Pulau Pinang, kejadian yang sama juga, 29 buah kampung Melayu dihapuskan.

Brother Anwar Bin Ibrahim boleh bantu Kg Melayu di Pulau Pinang ka...!?

Anonymous said...

Bro An asal orang pulau pinang.
Tapi kasihnya pada orang melayu sifar.
Kasihnya pada orang dap 100%.
Kerana kasih sayang dengan dap sanggup bekerjasama dengan dap.
Lantikan ramai menteri melayu dan sedikit menteri cina adalah komestik semata mata.
Penampilan wajah komestik menutup wajah hodoh yang sebenarnya.
Wajah komestik itu membela nasib melayu, wajah sebenar melenyapkan kampung melayu.

Sama juga pimpinan parti kris.
Komestiknya tebal.
No anwar no dap dalam pau.
Akur dengan akar umbi.
Tapi bila menang pru, kasihnya pada akar umbi tiada.
Kasihnya pada dap 100%.
Campak ke longkang resolusi pau.
Kerana kerusi, cintanya pada akar umbi zero.
Komestiknya bela melayu.
Wajah sebenarnya jaga perut.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails