Tuesday, December 13, 2022

Bagi tuala wanita di pejabat menteri.. free!? -Rungut rakyat.

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

13 comment:

1 Anonymous said...

Bagi tuala wanita di pejabat menteri... ado ko yang rembat tuala free tu..!? Poie la kek golongan sasaran kat asnaf ka, kat rumah orang tua ka, rumah anok yatim ka,

Kalau menteri bagi kepada pegawai pejabat menteri yang makan gaji beribu-ribu ringgit sebulan, itu salah guna kuasa. Takkan nak suruh warga berpendapatan rendah panjat ke tandas pejabat menteri?

“Ini masalahnya bila Menteri Kesihatan PH-BN dari golongan kayangan. Langsung tak faham siapa kumpulan sasaran program bantuan untuk rakyat miskin. Apalah malang nasib negara kita dapat Menteri Kesihatan kayangan macam ni.

Kalau bagi kat pejabat menteri, sapo yang nak pakai...

Bodoh tu simpan skett..!!

 2 Anonymous said...

Berbeza Najib dengan Zahid yang kini berdepan kes di mahkamah. Tatkala beliau hanya menang majoriti 348 undi sahaja di Bagan Datuk.

Najib terima keputusan ini dengan moral dengan hati terbuka tetapi tidak pada Zahid Hanifi dan Tok Mat, "

3 hari selepas BN tumbang, Najib umum letak jawatan.

https://www.hmetro.com.my/utama/2018/05/338982/najib-umum-letak-jawatan-metrotv

Dengan kuasa Allah, Najib yang dihina kini dipuji dan diangkat sebagai individu hebat oleh segenap lapisan masyarakat. Ke mana saja dia pergi, pasti dikerumuni ramai orang.

Popularitinya bertambah, walaupun dipenjara, nama beliau masih disebut dan dirindui.

Ramai yang yakin beliau tidak bersalah, dianiaya oleh musuh politik. Sebab itu auranya merebak ke seluruh negara walaupun jasadnya dipenjara.

Sekarang ahli UMNO boleh pulak ada saranann untuk tidak mempertandingkan jawatan Presiden Zahid dan Timbalan Presiden UMNO Tok Mat dalam persidangan UMNO yang akan diadakan tak berapa lama lagi.. akai hadoo.?

Sejak ahli UMNo tadah punggung mereka berkawan dengan Brother Anwar Bin Ibrahim kelakuan pemimpin tertinggi UMNo makin menjdi jadi sifat luar tabie nya..


Malikalmaut said...

Ini Menteri Otak Tak Cerdik di angkat Jadi Menteri..selayak nya dia ni Jadi Babu~Tukang masak bukan Menteri...apa yg dia tahu tentang Pentadbiran Negara..? Kuat melalak di setiap ceramah Politik tiada kematanggan dlm be cakap dan berfikir..tahap pemikiran budak budak minta Duit 20 Cents di pasar Malam...ini lah Kerajaan perpaduan konon nya dgn Ahli Kabinet semua kurang masak~ separuh empok...Otak semua liat berfikir utk menerima pandangan Dan keluhan Rakyat..ini Mat Sabu suruh berniaga Satey di pasar Malam lah lagi bagus.

4 Anonymous said...

Idea bernas dilontarkan oleh netizen UK. Rakyat tertunggu2 idea bernas dari pak menteri pula?

5 Anonymous said...

Bila dropped itu from school jadi menteri kulinari.. Telo terjamin di Singapura berbanding Malaysia..?

Namun bagi Pengarah Urusan Rangkaian Pasaraya Mydin, Datuk Ameer Ali Mydin, tindakan mengimport telur dianggap tidak masuk akal memandangkan Malaysia ialah negara pengeskport telur.

Beliau mempersoal kenapa perlu import sedangkan negara mengeluarkan telur mencukupi, malah mengeskportnya ke negara seperti Singapura dan Hong Kong.

Adakah menteri kulinari ini lebih pentingkan bekalan telo terjamin di Singapura untuk rakyat Lee Kan Yew berbanding rakyat Malaysia..?

Mungkin eksport ini punca utama bekalan tempatan berkurangan.

Menurut Ameer, sepatutnya jika bekalan tidak cukup, negara perlu hentikan eksport serta memberi keutamaan kepada keperluan tempatan.

Cuma misterinya, sebelum ini walau pun dalam keadaan telur dieskport, bekalan di pasaran sentiasa mencukupi.

Belilah berapa banyak yang mahu. Adakah berlaku kegiatan sorok atau bekalan dimanipulasi kartel tertentu.!?

Menteri kulinari lebih pentingkan bekalan telo di Singapura dan Hong Kong terjamin dari negara sendiri... no wonder barua kena pastikan tuannya Lee Kwan Yew di Singapura didolukan..!!?

6 Anonymous said...

ANWAR TIDAK MAMPU JADI PERDANA MENTERI” – PENDEDAHAN MAHATHIR JIKA BERKERJASAMA PAKATAN HARAPAN

Anwar Ibrahim Tidak Mampu Jadi Perdana Menteri

Mengejutkan sekali dalam satu temubual oleh Sinar, Tun Mahathir mendedahkan sebenarnya Anwar Ibrahim belum mampu jadi Perdana Menteri seperti yang sering dilaungkan sebelum ini.

Sedutan dari temubual oleh wartawan –

https://www.my-tv.online/wp-content/uploads/2020/05/Nabeel-Naqie_20200510_1_001.mp4

Mahathir ketika ditemui juga masih cuba membawa perspektif Najib Razak yang merupakan bekas Perdana Menteri Ke-6 sebagai seorang yang ‘bahaya’ berbanding Anwar jika dibandingkan.

Jika inilah senario politik sebenar dalam kerjasama Mahathir-Anwar-Pakatan Harapan, apalah yang boleh rakyat harapkan daripada mereka selain akan terus menyaksikan drama perebutan kuasa sesama mereka sendiri.

Rakyat tertipu , rakyat menyesal, rakyat menginsafi diri mereka.

Kini rakyat sudah sedar betapa bahayanya Mahathir, Anwar Ibrahim, Mujahit , Mat Sabun, Azmin, DAP, PKR atau PH jika mendapat kuasa , Selama ini rakyat tindak menyangka apa yang berlaku selama pemerintahan 22 bulan terhadap mereka. Sama sekali rakyat tidak menduga, terutama golongan anak muda.

Lu fikir lah sendiri..

7 Anonymous said...

Kaum Melayu perlu menyokong dan mengundi PN

Perlembagaan parti roket jelas mempunyai matlamat untuk membentuk perlembagaan sekular supaya negara Islam Malaysia menjadi negara sekular yang akan mengasingkan agama Islam dari urusan dunia dan pentadbiran kerajaan.

Akibatnya umat Islam akan bebas melakukan maksiat, kesesatan dan murtad dll tanpa sebarang halangan konon kerana mereka mempunyai hak kebebasan individu.

Bukti perlembagaan parti roket: Fasal ll No. 2 Mengesahkan lagi dan memulihkan Perlembagaan Malaysia kepada rangka kerja sekular yang asal.

Untuk membentuk perlembagaan sekular dan negara sekular, parti roket dan khadam liberalnya perlu menghapuskan hak agama Islam dan hak umat Islam dalam Perlembagaan Persekutuan.

Sangat jelas perlembagaan parti roket sangat bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan. Maka sepatutnya parti roket diharamkan di Tanah Melayu.


8 Anonymous said...

Rafizi Formula bole lah sembang kari gebang sama BN di Kedai Mamak Goreng Kerala... Rindu plak rasa Restoran Goreng Mamak Kerala.. kikiki

Kesian kedai mamak goreng Kerala tu dolu niaga dlm bangunan gedung mall mewah la nih skg niaga bukak payong niaga tepi jalan jer..

Rafizi Formula kena Support la skit kedai mamak goreng Kerala tu.. kesian kedai mamak goreng kerala tu rugi banyak duit deposit tak bley refund..kikiki.. !!

Nnti Rafizi Formula Boleh la tanya banyak soalan yang dulunya rakan kongsi BN tak nak jawab gebang dan sambil support sket warung mamak goreng Kerala yg hidup segan mati tak mau tuhhh..!!

Macam contohnya... siapa sebenarnya Syeikh Arab (Raja Arab) yang Ahmad Zahid Hamidi kata dah jumpa berkaitan dengan dana RM2.6 bilion 1MDB tue...

Takkan la sesama geng la nih.... sesama dah boleh ngeteh kat warung mamak goreng Kerala la nih... nanti bley puak BN nak jawab....

UMNO tetap juga nak cari salah kepada Hakim Nazlan, bekas Gabenor Zeti Akhar malah juga terhadap bekas Peguam Negara Tommy Thomas dan kes terkait Tabung Haji (yang katanya PH telah menjualkan aset TH kepada pihak ketiga).

Kepincangan dalam Prasarana sebelum ini pun gua berani jamin takkan terusik dan diambil tindakan perundangan

Lagi satu macam citer Skandal PKFZ ka... macam skandal NFC ka LCS ka.... kikiki...

Dolu kan Rafizi Formula penah buat show room jadi kuda kayu kat kedai Mamak Goreng Kerala tu pasal 1MDB kes AMLA Zety sakau RM700 jota yang tak disentuh lansung oleh Rafizi Formula.

Dolu kan ke main sungkit kes LCS tapi tak sungkit lansung pasal kes AMLA Zety Jho Low dan Taufik Ayman....

Patut la nih Rafizi Formula gebang sama BN kedai Mamak Goreng Kerala sambil support warung mamak goreng Kerala yang suram tue..senang la sembang tepi bertanya dan dapat penjelasan sebenar ... kan dah sesama geng... kikiki...

Bole la Rafizi Formula gebang pasal formula sambil makan karipap pusing di gerai Goreng Mamak Kerala tepi jalan tuh..! Klu nak gebang formula kena bukak Password 'MOKHTAR' haahh..!!

Dolu dolu kan tekak nih rasa kembang meloya nak muntah jaa tetiba la nih chek Rindu plak nak rasa Goreng Mamak Kerala..

9 Anonymous said...

Tak yah bising busing la wooiii...

Ari ni ke putrajaya esok minyak turun otai pun terkinja kinja dengar kata kata tu...

Formula turun harga kereta turun formula harga minyak turun laa bagai terkinja kinja otai suma

Bila nak turun ni... mana formula nya

10 Anonymous said...

Kenapa otai otai reformasi dah pandai bermadah berhelah dan mula melontarkan keluh kesah dan gelisah. Sepatutnya masa untuk bergumbira dan asmada dana.. kikiki

Kan bagus comolot dng Bang Non bila dah jadi kerajaan .. kan.. kan.. kan..

Kena kencing atau Kuang.. Kuang..Kuanggg..

Hassan turut mengungkap rasa malunya di mana beliau mengambil keputusan untuk menyimpan semua ucapan dan tulisannya yang mempromosikan reformasi, merujuk slogan politik Anwar sepanjang dua dekad melawan kerajaan yang diterajui Umno.

“Kini aku malu pada diri sendiri, aku malu untuk ucapkan kata-kata keramat itu lagi

Hantaran Facebook, Ahli Parlimen Pasir Gudang Hassan Abdul Karim menulis puisi yang mengenang bagaimana Anwar berulang kali memberikan jaminan kepada pengundi bahawa beliau “tidak akan menggadai prinsip demi kuasa.“

Semalam aku masih terdengar-dengar, kau berkata kita tidak akan menggadai prinsip demi kuasa. Maka, aku pun percaya.

"Hari ini aku dikejutkan dengan istilah-istilah asing sama sekali. Aku mendengar orang berkata tentang Machiavellian dan realpolitik. Lalu tersentaklah aku dari mimpi ngeri.”

Hassan berkata dengan keyakinan terhadap jaminan itu, beliau memulakan perjuangan “ke setiap penjuru tanah air tercinta ini.”

Petanda keretakan dalam kalangan ahli Parlimen baru Pakatan Harapan (PH) selepas perdana menteri gagal mengotakan ikrar.

Kenapa tetiba otai otai dah pandai bermadah helah... ceciter ceciter..!!

11 Anonymous said...

Pru14
Hari ni jadi kerajaan.
Esok harga petrol turun.

Pru 15
Pakatan harapan tidak akan
Bekerjasa dengan penyamun.

Apa punya manifesto
Sendiri bikin
Sendiri langgar

12 Anonymous said...

Statement fitnah bodoh piang...

Adalah tidak masuk akal tauke dan syarikat judi menyumbang kepada kumpulan yang terdapat di dalamnya yang dituduh sebagai Taliban, pihak yang paling agresif merobohkan pusat judi dengan ganas.

'Taikun tauke judi’ dan syarikat perjudian hanya layak untuk bersama Pakatan Harapan (PH) memandangkan prestasi saham syarikat perjudian dilaporkan naik sejurus parti itu mendapat kuasa serta mentadbir negara, dakwa Presiden Pas, Tan Sri Abdul Hadi Awang.

“Hanya akal yang berpusing sahaja boleh menerima tuduhan bahawa tauke dan syarikat judi menyumbang kepada PN. Sedangkan sahamnya (syarikat judi) jatuh menjunam setelah mendapat maklumat kemaraan PN dalam Pilihan PRU15 lalu.
#simpanbodotusket

13 Anonymous said...

Zahid jadi TPM rosak negara, kata Dr Mahathir

MALAYSIA tidak berpegang pada kedaulatan undang-undang apabila orang yang berhadapan banyak tuduhan jenayah di mahkamah boleh dilantik ke jawatan tinggi dalam kerajaan, kata bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad.

Dalam komen pertamanya mengenai kerajaan baharu, Dr Mahathir hairan bagaimana Ahmad Zahid Hamidi yang ada kes jenayah di mahkamah dilantik sebagai timbalan perdana menteri.

“Ya betul, belum dihukum tetapi orang ini sudah dihadapkan ke mahkamah, kalau kita ada orang sebegini jadi pemimpin, akan rosaklah negara Malaysia.

Rafizi Formula bila nak keluarkan formula... Elok Rafizi Formula Tulur dolu

Bang Non + Mat Sabun = Medey

ok ke formula tulur tu..!? kah kah kah

3 comments:

Anonymous said...

Kerajaan yg ada hanya buat window shopping.
Berharap tidak amal rasuah, tapi beri perasuah jawatan penting.
Janji perasuah akan dipecat, tapi masih berkeliaran dalam kabinet.
Belum kering dakwat tanda tangan, dah ada yg bebas tidak bersalah.
Berharap menegakkan Islam, membisu bila siang kit lontar provokasi tentang Islam.
Tidak mengharap dana dari judi, tapi premis judi masih beroperasi.
Bersih itu hanya dalam angan angan.
Bersih itu ada dalam peti pameran.

Anonymous said...

Kuda kuda siang kit dah tak liar.
Kuda pan, langsung tak berketik bila dijentik agamanya.
Kuda pkr, nampak kencang rupanya tempang.
Kuda kuda lain pun serupa.
Nampak macam boleh dibawa ke medan tempur, rupanya sibuk membesarkan teloq.
Sangat patuh dan taat pada tuan, takut disentap tali di hidung.

Anonymous said...

Kris tidak lagi seperti lazim. Dulu keras berbisa. Bisa jadi senjata yang digeruni. Kini kris sudah lembik. Sudah layu. Dulu kris jadi perisai menahan asakan roket. Kini kris layu melutut di kaki roket. Mulianya sudah pudar. Garangnya sudah jinak. Kini jadi anjing menggigit tuan.

Hanya kerana sebuah kerusi, ludah rakus dilahab. Petanda sebuah peradaban yang unggul beransur jadi sejarah. Tiada lagi yang mahu berpanglimakan keris layu.

Tapi jangan gusar. Gelombang sudah bermula. Sejak dulu, gelombang kekal beralun. Masih sama rentaknya. Tiada kotoran yang dibawa bersama. Tiada parasit yang ikut serta. Gelombang menyucikan dari kotoran liberal. Kotoran rasuah. Kotoran roket.

Jom buang kris yang sudah hilang maruah untuk bersama dengan gelombang hijau yang sentiasa bersih dan unggul.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails