Wednesday, December 14, 2022

100 hari PM10, muslihat & musibat.

 

Gambar atas YDP Agong. Bawah BERNAMA -100 Hari: Muhyiddin buktikan kemampuan kemudi negara harungi krisis COVID-19, badai ekonomi.

Komen Rakyat dalam blog ini..

19 comment:

1 Anonymous said...

Separuh dari bumi MIM sudah dimusnah kan oleh Tun, separuh lagi akan dilengkapkan oleh Anwar sebelum menuju takdir kebangkitan yang dijanjikan

Mahathir dan gerombolan nya, yang terdiri dari PH dan Mukhtiz serta beberapa kerat lagi termasuk Shafei Afdal telah melacarkan "gerakan sabotage" terhadap kemakmuran negara melalui "kisah kisah"pencurian Dana yang dikenali sebagai IMDB.

Ketika itu Mahathir berserta gerombolannya sanggup "melutut" dihadapan DAP serta merayu kepada PKR agar semua parti pembangkang Bersatu hati dalam menjatuhkan Kerajaan yang dipimpin olih BN atau UMNO.

Tanpa rasa segan atau malu Mahathir dan gerombolannya telah bersetia terutama terhadap DAP, yang satu ketika dahulu merupakan musuh utama beliau namun disebabkan 'demi masa depan anak anak dan menantu serta kroninya.

Mahathir memulakan langkah untuk menjatuhkan Najib dan UMNO khasnya walaupun dengan cara apa sekali pun.

Pengkhianatan terbesar yang dilakukan terhadap Kerajaan Malaysia yang dinaungi olih Yang Di Pertuan Agong dan Raja Raja Melayu adalah dengan mengatakan bahawa "hutang negara memcecah 1 Trillion" dan menuduh Najib sebagai pencuri mahupun perompak kerana 1MDB.

Mahathir dengan rela hati menyembahkan pengampunan Di Raja kepada YDPA untuk Anwar Ibrahim. Tidak cukup dengan itu, Mahathir dengan sesuka.hati telah melantik Tommy Thomas sebagai Peguam Negara.

Tommy Thomas merupakan Peguambela kepada Lim Guan Eng mahupun Peguam Kepada musuh rakyat Malaysia iaitu Chin Peng tetapi Mahathir tetap menutup matanya dan yang paling utama bagi Mahathir dan Gerombolan Pakatan Harapan

Tidak cukup dengan itu, tanpa merujuk kepada JAC, , Mahathir dengan rela hati melantik Richard Melanjun sebagai Ketua Hakim Negara atas rekomen Tommy Thomas. Lepas satu satu tiang negara yang dibina atas dasar Perlembagaan Negara diruntuhkan, Mahathir melantik orang yang bukan dari jalur penjawat Awam

Kini UMNO dan grombolan pula melutut jadi barua DAP@LeeKwanYee the hidden hand.

100 hari kerajaan minoriti Bang Non akan menampakkan ciri acah acah power Islamik Melayu. Lepas 100 hari rakyat akan ketahui makin jelas muslihat dan musibat yang akan melanda bumi MIM

Mahathir dan gerombolan dari PKR dan DAP tidak secara langsung telah mensabotaj ekonomi negara secara sedar walaupun mereka menyedari bahawa itu adalah FITNAH sebelum menuju hari yang dijanjikan.

Kini UMNO dan grombolan pula melutut jadi barua DAP@LeeKwanYee the hidden hand dalam kerajaan Brother Anwar Bin Ibrahim tidak boleh dipandang ringan. Dasar bomi hangus

2 Anonymous said...

Kes Bossku bisa saja UMNo jadi duri dalam daging dalam kerajaan minority Brother Anwar Bin Ibrahim.

Zeti masih berada didalam cuti sakit yang Panjang. Sehingga saat ini Zeti Aziz masih lagi belum sihat (demam dan kebah) semenjak ‘day one’ beliau sepatut menjadi saksi. Tun Mahathir pun dah mola demam memanjang.!!

Rakyat sedang menilai, melapor dan memerhati gerak kerja kerajaan minoriti Brother Anwar Bin Ibrahim.

Kantoii..Jho Low juga dilaporkan kerap datang kerumah Zeti. Hubungan intim keluarga Zety dengan Jho Low seperti perakuan Thommy Thomas bahawa “Zeti facsiltate Jho Low’.

Maka, jelas lah sebab apa kes rasuah Zeti sendiri masih belum dibuka2 lagi dan syak wasangka rakyat ada individu tertentu campurtangan

Kes babit Bossku dah jadi semakin menarik.

Bermacam macam2 sudah terdedah. Joana Yu mengaku intim dengan Jho Low dan sangat rapat mejangkaui hubungan biasa seorang bankers dan pelanggan.

Joana Yu turut mengaku siap masak kan sop panas untuk Jho Low ketika Jho Low demam. Maka, sah lah ada unsur2 menipu Bossku jika begitu rapat hubungan nya.

Kenapa pihak pembela lebih berani untuk kes ditonton oleh rakyat dan pihak pendakwa pula begitu takut rakyat marhaen menyaksikan apa yang dihujah dalam mahkamah.

Ini ditambah lagi dengan laporan media yang dikawal oleh taikun2 Tun Mahathir dan terkini Brother Anwar yang lansung tidak melapor seluruh dan sebenar nya.

Joana Yu , Pegawai AMBANk yamg diselamatkan oleh mahkamah dari disaman oleh Bossku telah beberapa kali terkantoi dalam jawapan dan perakuan nya.

Joana Yu juga mengaku pada sesi awal dulu dia terus menalipon Jho Low sebaik sahaja seorang Pegawai dari Pejabat Najib (Hafiz) membuat enkuiri berkenaan transaksi yang tidak di ‘autorised’ oleh Najib. (transkrip bualan bank)

Pada sesi awal dulu dia mengaku menipu Bossku dengan tidak memberi dokumen kenyataan bank kepada Bossku.

Atas sebab inilah Bossku dan anak nya Yana Najib mohon prosiding review kes nya diadakan siaran langsung. Ini bagi memberi maklumat kepada rakyat apa yang terjadi didalam mahkamah.

Rakyat sedang menunggu tindakan dari kerajaan minority Brother Anwar Bin Ibrahim. Bertindak terhadap Zety atau jadi pekak dan bisu seperti Tun dlm 70 kes AMLA syarikat Hati Budi Zahid Hamidi.

https://m.facebook.com/peraktoday/videos/zahid-mengaku-audio-perbualan-telefon-bersama-anwar-suaranyashah-alam-presiden-u/490756671985451/

Aura Bossku dari dalam penjara pun boleh tewaskan Mahathir dan Brother Anwar Bin Ibrahim yang berada tampuk penguasa negara..!!

Kes Bossku bisa saja jadi time bomb pada UMNo dan kerajaan minoriti Brother kita..!!

3 Anonymous said...

Kempen Buy Muslim First 2 kembali diaktifkan..

Minyak masak jenama tutt..tutt kembali banyak melambak milik taikun Robert Kuok dipasaran sekarang. Tapi nama Robert Kuok tak disebut brother kita supaya mengagihkan kekayaan pada peladang dan penanam tebu negara..!!

Kartel kartel mula melambakkan product sedikit demi sedikit bagi kawalan harga runcit. Beras dipasaraya masih banyak milik Syed AlBukhary yang tak pernah kurang dipasaran dulu dan kini..!

Timbalan Pengerusi Kebangsaan Ummah Mohd Zai Mustafa berkata objektif utama kempen itu adalah untuk meningkatkan kuasa beli umat Islam di negeri ini dan pada masa sama membantu perniagaan Islam.

Beliau telah menegaskan bahawa ia bukan boikot produk bukan Islam, tetapi untuk memperkasakan ekonomi dan mewujudkan persekitaran yang sihat antara masyarakat Islam dan orang lain.

https://m.facebook.com/MediaDUNIAHALALGlobal/posts/produk-halal-muslim-senarai-minyak-masak-keluaran-pengusaha-bumiputera-muslimjih/2268433376613339/

Kempen yang mendapat tempat di hati umat Islam – Kempen Buy Muslim First (BMF) 2.0 – akan dilancarkan tidak lama lagi dengan lebih agresif dan strategik. Pastikan jenama felda dan Muslim First

https://youtu.be/04sxPzt8fKo

Pengerusi PEMBELA, Haji Aminuddin Yahaya berkata, kempen itu sebagai kesinambungan daripada sebelumnya – yang mendapat sambutan luar biasa daripada peniaga Melayu.

Sokong Minyak Masak Melayu:*
1. Saji – Felda.- ada dijual di Speedmart Tanah Rata.
2. Tiara – Felda. - tak pernah jumpa di sini.
3. Alif – SimeDarby. - Pernah dijual di Cameron Highlands. Camilia Mini Market
4. Olife – SimeDarby.- Tak pernah jumpa di Cameron Highlands
5. Adela Sunflower/Canola – Felda. - Tak pernah jumpa di Cameron Highlands
6. Cap Tiga Udang (Jenis Paket – Felda).- Tak pernah jumpa di Cameron Highlands

Jom sokong Produk Minyak Masak keluaran syarikat bumiputera atau muslim atau

https://www.nst.com.my/amp/news/nation/2019/09/520585/chow-buy-muslim-made-first-campaign-counter-productive

“Ada yang bertemu dengan saya menyatakan jualan mereka meningkat 100%, ada yang 200% dan 300%. Pendekatan Kempen Buy Muslim First 2 dalam tabiat berbelanja bagi masyarakat Islam memang terbukti memberi impak yang besar.

Buy Muslim First perlu dijenamakan dan diperluaskan masa ini. Ayoh BMF#2

4 Anonymous said...

BN Tidak Akan Menang Tanpa Najib maka ahli UMNO yang sabotaj Presiden Zahid dan Timb Mohamad Hasan apabila mereka cuba tamatkan politik Bossku semasa PRU 15.

Kemenangan besar Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka dan Johor? Antara penyumbang utama dalam kemenangan tersebut atau “wow factor” adalah kemunculan Datuk Seri Najib Tun Razak dalam siri jelajah kempen di kedua-dua PRN tersebut.

Dalam Pilihan Raya Umum ke 15 (PRU15) pula, Najib telah berjaya “dipenjarakan” oleh musuh-musuh politik beliau samada dalam pembangkang atau dalam UMNO sendiri.

Najib mampu mempengaruhi PRU15 sekiranya jentera pilihan raya BN bersandarkan isu berkait dengannya, termasuk pemenjaraannya. Populariti Najib jadi ‘X factor’ dalam PRU15 sebenarnya tapi Zahid menafikan nya

“Wow factor” utama yang mengerakkan kemenangan BN telah dipenjarakan. Dalam masa yang sama, BN ketandusan sumber “wow factor” yang lain. Rakyat dilihat hilang kepercayaan kepada kekuatan UMNO memandangkan figura yang menjadi idola mereka tiada dalam parti.

Musuh politik dalaman UMNO cuba “melenyapkan” nama Najib seolah-olah beliau benar-benar bersalah namun hakikatnya rakyat tahu bahawa Najib dinafikan perbicaraan yang adil.

Ini lah punca bila ahli UMNO sabotaj Zahid dan Tok Mat.

5 Anonymous said...

Umno mana ada hala tuju dah. Sejak pimpinan langgar mandat, parti ini umpama perahu tanpa nakhoda. Ikut arus. Kawalan perahu tiada. Ada mandat, tapi mandat tolak bawah tikar. Mulianya mandat yang dibawa akar umbi, tapi dibakul sampahkan oleh pembawa mandat.

Pembawa mandat kini bertindak bersendirian. Tidak lagi mewakili akar umbi. Akar umbi mahukan hak bumiputera terjaga, tapi pembawa mandat melihat itu merencat kedudukannya. Lantas pembawa mandat membawa diri menyertai gabungan yang mampu kekalkan kerusi dan jawatan. Maka tersimpanlah mandat akar umbi.

Maka untuk merealitikan mandat, akar umbi kena bersama dengan parti yang mesra akar umbi. Punya kualiti yang mantap dan unggul. Parti yang punya pimpinan yang sekata dengan akar umbi.

Seperti parti hijau yang pernah bersama gerombolan pengganas. Yang punya jaminan kemenangan. Tapi menarik diri saat akhir kerana gerombolan punya misi bercanggah dengan prinsip parti hijau.

Meskipun punya harapan untuk duduk kerusi kuasa, tapi kerana gerombolan punya misi yang mencabul hak asasi bumiputera, parti hijau menamatkan kerja sama. Kerana parti hijau punya prinsip yang sama antara akar umbi dan pimpinan.

Itulah prinsip mempertahankan agama, bangsa dan raja raja.

6 Anonymous said...

Sungguh bahgia parti roket. Tapi bahgia dalam cemas.
Punya banyak isteri untuk melayan nafsu.
Isteri pertama bawa faham liberal. Sepadan dengan faham parti roket.
Isteri kedua pandai buat kelakar. Kelakar tak ilmiah. Isteri kedua jadi isteri yang bikin ribut untuk parti hijau. Banyak bahan sebelum ditendang parti.
Terbaru isteri ketiga. Isteri ini menyerah seluruh jiwa raga untuk kerusi. Seluruh prinsip sanggup digadai demi kerusi.
Isteri ke empat. Isteri muda. Dah berumur macam mana pun, tetap muda.

7 Anonymous said...

Wak tak payah cari alasan kononnya ada parti yang nak tamatkan riwayat parti wak.
Tak payah cari kambing hitam.
Tak payah jual cerita kononnya parti bunga raya main peranan putuskan nyawa parti wak.
Sebenarnya parti wak nak habis nyawa sebab penyakit yang wak bawa.
Wak bawa virus rasuah.
Wak cantas calon boleh menang.
Wak bawa virus khianati mandat.
Wak bawa virus ego, tak mahu akui gagal dan parti lain menang.
Wak bawa virus ada kerusi boleh capati kes.
Wak masuk gerombolan pengganas.
Semua ini menyakiti hati pendokong parti.
Pendokong parti tinggalkan parti dengan bawa hati yang kecewa.

8 Anonymous said...

Dolu goreng Mamak Kerala sekarang Goreng China Doll..!! Serang UMNo makna kata serang barua Lee Kwan Yew

Anwar menegaskan beliau tidak akan bertolak ansur sekiranya budaya itu wujud dalam kerajaan pimpinannya.

Projek Littoral Combat Ship (LCS) TLDM nih makin kompleks dramanya.... Lagi dikaji ... lagi diaudit... lagi jumpa macam-macam ... lagi payah...

Makin terbongkar semua rahsia... Adoilah... Jangan goreng China Doll udah ler..!!

Mana-mana menteri di dalam Kerajaan Perpaduan yang didapati terlibat dengan budaya rasuah atau salah guna kuasa akan dipecat serta-merta, kata Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Brother sudah beritahu kepada rakan-rakan jemaah menteri yang brother pilih, yang pertama, untuk soal tata kelola maknanya tiada rasuah.

Kok gitu di bilang sama Brother Anwar maka nampak gaya ramai juga yang akan lepak makan tido kat dalam penjara lepas nih...

Huhuhu.... bangkai semuanya... dari LCS DCNS, Naval Group, BHIC dan banyak lagi bila Rafizi Formula nak bongkar sepenuhnya...Bole Brother bagi jaminan.?

Saya (Brother Anwar) membuktikan bahawa ada orang Melayu, anak Melayu yang gunakan kuasa untuk menjaga dan membela nasib rakyat terbanyak.

“Saya (Brother Anwar) nak buktikan bahawa orang yang percaya kepada Islam itu dihormati, diyakini kerana prinsip rahmah dan keadilan yang ditegakkan

Kalau ada semasa pentadbiran Anwar sebagai perdana menteri kes seperti ini (rasuah), Anwar minta pecat mandat (sebagai menteri) serta merta..

Apa UMNo boleh buat sekarang ini..!?

https://www.malaysia-today.net/2022/09/07/sebab-apa-tindakan-tidak-diambil-terhadap-lebih-dari-350-penerima-duit-1mdb-yang-bukan-dari-umno/

Bangsa Perasuah seronok tepok tangan ketawa terbahak bahak bila semua pemimpin Melayu mangsa rasuah mereka terus bercakaran sesama sendiri.

Fitnah jijik dan si batu api ini sebenar pemilik kemenangan bagi barua barua Lee Kwan Yew dan proksi.

Kemenangan fitnah jijik itu juga adalah milik Zety dan Taufik Ayman anak anak penyamunnya kerana berjaya mencuri RM700 juta duit AMLA

Hebat yang 700 juta buat buat buta tidak didakwa yang 34 juta ditandatangai secara palsu dibongkar habis habisan..!!

Dengan fitnah jijik juga mantan Perdana Menteri Najib boleh ditogelkan semua termasuk akaun bank tetapi Zety dan Taufiq Ayman Jho Low Nik Faisal pula sebaliknya.

Kes rasuah Zahid nak campak ke mana..!? Jangan goreng China Doll udah ler..!!

Boleh percaya ke Goreng ChinaDoll ini..!!?

9 Anonymous said...

Satu satunya parti yang tidak diberikan liputan yang luas, hanya lah parti hijau.
Tidak ada yang positif.
Sentiasa mendapat liputan negetif.
Parti yang bawa ideologi taliban.
Parti yang perkauman.
Parti yang menyekat kebebasan beragama.
Parti yang perjuang potong tangan dan rejam.
Parti yang peralatkan agama.
Parti yang terima 90 juta.
Parti yang terima 20 billion.
Parti yang mesra parti rasuah.

Begitu cara parti lawan cuba meruntuhkan reputasi parti hijau.
Terbukti semua itu palsu.
Terbukti semua itu fitnah.
Terbukti dalam diam parti hijau memertabatkan Islam, bumiputera dan raja raja.
Terbukti dalam diam parti hijau semakin diyakini keikhlasannya.
Terbukti dalam diam kejujuran terserlah.
Terbukti dalam diam masih bersih dan bebas rasuah walaupun sudah memerintah beberapa negeri.

Dulu ramai yang percaya liputan fitnah itu benar.
Dulu ramai yang percaya 90 juta itu benar.
Sekarang ramai percaya fitnah itu dibuat oleh parti yang tak reti hukum.
Fitnah direka oleh parti yang dikawal oleh nafsu serakah.
Lambat laun kebenaran akan terserlah.
Lambat laun itu adalah sekarang.

Dia yg paling terhebat tu bro.

11 Anonymous said...

Tuntutan Dong Zong untuk mengiktiraf UEC adalah bertentangan dengan aspirasi negara berlandaskan Perlembagaan Persekutuan.

“Falsafah Pendidikan Kebangsaan perlulah dimartabatkan oleh Kementerian Pendidikan manakala UEC ialah sistem peperiksaan yang disediakan oleh persatuan sekolah swasta Cina bercanggah dengan pembinaan jati diri negara bangsa Malaysia.

15 Anonymous said...

Peratus undi melayu BN 33% PN 53% PH 11% - PN boleh bentuk kerajaan

16 Anonymous said...

Sebelum PRU mereka punyai bermacam2 formula yang dijanjikan kepada rakyat semasa berkempen. Sepatutnya sebaik sahaja menjadi kerajaan, mereka harus melaksanakan terus formula2 tersebut tanpa berlengah.

17 Anonymous said...

InsyaAllah kerajaan minoriti tipu daya skrg tak akan kekal lama.

18 Anonymous said...

Harap rakyat lebih berhati2 dengan tindak tanduk menteri2 hingusan yang baru nak up! Statement2 mereka boleh menjahanam dan memporak perandakan negara!

19 Anonymous said...

Mungkin org puteh tu belajar dari chauvanis dari negara ini. Mereka sangat bijak dlm membuat provokasi2!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails