Thursday, September 15, 2022

Politik kotor DAP-PH & 'budaya cancel' S'pura.

 


1. Politik kotor DAP-PH

BUDAYA politik fitnah adalah sinonim dengan PH terutamanya DAP. Ia adalah budaya politik kepada sebuah perjuangan yang bankrap idea, menipu rakyat dalam janji-janji mereka, mesra komunis dan menjadi lidah kepada para penentang Islam. 

DAP sebagai sebuah parti yang menganuti fahaman sosialis yang merupakan adik kepada fahaman komunis serta para pemimpinnya yang terpalit dengan tuduhan rasuah dan jenayah seksual tidak mampu membawa isu yang benar-benar tulin dan bermanfaat kepada rakyat berbilang kaum di Melaka khususnya dan negara amnya.

Bimbang terhadap penolakan rakyat yang tidak percaya kepada budaya politik kotor tersebut maka DAP bertindak melemparkan fitnah terhadap PAS dan pemimpinnya. 

PAS sebagai parti yang menjadi bukti bahawa negara ini dan bangsa Melayu apabila berpedomankan Islam mampu sentiasa melahirkan kepimpinan politik yang jujur lagi berintegriti. Hakikat ini adalah sangat-sangat ditakuti oleh DAP.

PAS Negeri Melaka melihat tuduhan dan fitnah jahat yang dilemparkan terhadap Presiden PAS seorang ulamak yang berjasa besar terhadap perjuangan Islam dan negara akan hanya menjauhkan lagi sokongan rakyat terhadap DAP dan sekutu-sekutunya dalam PRU ke-15 insya-Allah.

PAS sebagai parti yang telah terbukti bebas rasuah dalam rekod pentadbirannya di Kelantan serta di Terengganu dan Kedah adalah seperti langit dengan bumi berbanding parti cauvinis DAP. 

Semoga Allah menjauhkan negara dari DAP dan budaya politik fitnah yang dibawa olehnya demi kesejahteraan negara dan rakyat.

TUAN GURU ZULKIFLI ISMAIL

Pesuruhjaya PAS Negeri Melaka15 September 2022 – HARAKAHDAILY 15/9/2022


2.  Singapura pertimbang lawan 'budaya cancel

Menteri Dalam Negeri dan Undang-Undang Singapura, K Shanmugam. - Foto AGENSI

SINGAPURA: 'Budaya cancel' akan dimasukkan ke dalam undang-undang Singapura bagi melindungi rakyatnya daripada tekanan kerana menyatakan pandangan mengenai topik, termasuk perdebatan berterusan mengenai hak lesbian, gay, biseksual, transgender dan pelik (LGBTQ).

Budaya cancel seakan menjadi satu trend apabila satu kelompok atau individu melakukan kesalahan atau perbuatan yang tidak kena pada mata masyarakat.

Sama seperti budaya boikot, budaya cancel sebenarnya adalah satu daripada pelbagai jenis buli siber yang menghentikan segala sokongan kepada mereka yang terbabit.

Menteri Dalam Negeri dan Undang-Undang Singapura, K Shanmugam, berkata kerajaan bersedia memansuhkan undang-undang yang menjenayahkan hubungan seksual dengan lelaki, namun pada masa sama mengukuhkan definisi perkahwinan tradisional antara lelaki dan wanita.

Perkara itu bagaimanapun menimbulkan reaksi dalam talian.

"Kita seharusnya menggalakkan orang ramai untuk menyatakan pendapat mereka selagi ia tidak menyinggung perasaan dan menjadi ucapan kebencian.

"Jika kita menjumpai penyelesaian yang betul, ya perkara itu akan dilihat dalam undang-undang tidak lama lagi.

"Istilah budaya cancel atau budaya boikot diterima secara global oleh kumpulan agama dan konservatif politik yang mengalami tentangan baharu yang lantang daripada kumpulan terpinggir dan liberal sosial dari segi sejarah," katanya.

Shanmugam berkata, kedua-dua kumpulan agama dan LGBTQ memaklumkan kerajaan mereka diserang dalam talian mengenai perdebatan itu.

"Kumpulan agama, khususnya berasakan setiap kali menyatakan pandangan, mereka diserang sebagai homofobia.

"Jadi, terdapat batasan antara menyatakan pandangan tentang agama dan menjadi homofobia atau terbabit dalam ucapan kebencian terhadap kumpulan LGBTQ," katanya.

Tahun ini, Singapura berada di kedudukan ke-139 daripada 180 negara di dunia bagi kebebasan media, bagaimanapun forum dan blog dalam talian di negara itu menyediakan alternatif kepada media arus perdana dan menjadi saluran bagi kritikan sosial dan kerajaan.

Shanmugam berkata, Singapura akan meneruskan rancangan untuk meminda perlembagaan bagi menjelaskan adalah menjadi hak Parlimen untuk menentukan perkahwinan supaya ia tidak boleh dicabar di mahkamah.

Perkara itu dilihat secara meluas sebagai kompromi dengan kumpulan konservatif dan agama serta memastikan hanya undi Parlimen boleh membuat perubahan pada masa depan kepada definisi itu.

Buat masa ini, majoriti rakyat Singapura menentang perkahwinan sejenis walaupun terdapat sokongan bagi rancangan memansuhkan larangan undang-undang terhadap seks antara lelaki yang dikenali sebagai Seksyen 377A.

Tinjauan oleh Blackbox Research mendapati 55 peratus daripada responden berkata 'tidak' apabila ditanya sama ada mereka secara peribadi menyokong perkahwinan gay, manakala 31 peratus menjawab 'ya'.

"Sebuah kerajaan mempunyai tugas untuk memimpin, namun pada masa sama memahami kehendak rakyat.

"Mengenai 377A, pemansuhan, kami cuba menjalin persetujuan sebanyak mungkin dan bergerak ke hadapan mengenai beberapa keharmonian sosial membabitkan isu yang merobek fabrik sosial di banyak negara," kata

Shanmugam. - Bloomberg

Komen Weblog Ibnu HasyimPolitik kotor DAP-PH dan 'budaya cancel' Singapura, adalah budaya antiIslam dan budaya syaitan.


Undilah PAS dan rakan kumpulannya!

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

4 comments:

Anonymous said...

Besar punya celaka..kerja kotor barua Melayu proksi DAP@Lee Kwan Yew yang terfitnah UMNO yang dapat laba Parti Kaum Cina dan individu kaum Cina yang ramai dari Pulau Pinang.

Bukan ke ini conflict of interest? . Ini besar punya celaka fitnah tuan puan.!!! Pernah kah MCA Gerakan dan DAP mencemuh dan mengutuk perbuatan Jho Low. Mereka menggangap Jho Low sebagai pejuang yang menghancurkan Parti UMNO.

Senarai Nama Kaum Cina Penerima Wang Rasuah 1MDB. Bekas Menteri Kewangan Lim Guan Eng telah meminta bekas Peguam Negara Tommy Thomas di manaTun Mahathir sebagai Perdana Menteri kerajaan pH.

Rahsia DAP menyembunyikan 346 kes melibatkan 346 entiti dan individu yang telah menerima RM307 juta wang 1MDB.

1. Laverage Asia Sdn Bhd 31.5 juta
2. Enr Marketing. 24.3 juta
3. Mega Utilities Sdn Bhd. 18.3. juta
4. Kek Lok Si Tample 12 juta
5. Homewin Renovation n Cons 11.44 juta
6. Music Melody Store. 6.58 juta
7. G Event Managmnt. 2.93 juta
8. Pers Cintai A. Sekitar P. Pinang. 2.65 juta
9. Jaya Printing & Advertising. 1.07 juta
10. MCA Bah Tanjung P.Pinang. 1 Juta
11. Geh Choh Hun. 22.8 juta
12. Oii Teng Seng. 4.55. juta
13. Cheah Kah Chye. 4.4 juta
14. Yeap Chee Cheong 4.4 juta
15. Goh Kheng Huat. 4.2 juta
16. Oii Kheng Hin. 4.01 juta
17. Choo Keng Hock 3.84 juta
18. Toh Lean Seng. 3.5 juta
19. Chong Thong Yeow. 3.24 juta
20. Teh Hun Liang. 3.04 juta
21. Lembaga Union Pinang School 2.25 juta
22. Pinang Chinese High School. 1.25 juta
23. Chung Ling High School. 1 juta
24 J/K Chua Nan School. 0.5 juta
25 Pers Penduduk B. Daya Penang. 0.4 juta
26. Chung Ling High School. 0.25 juta
27. Smjk Phor Tay School Commitee. 0.25 juta
28. Pers Kebudayaan Pangkalan Kota P. Pinang. 0.204 juta
29. MCA Bah Tanjung P. Pinang. 1 juta
30. Parti Gerakan Rakyt Johor. 0.4 juta
31. Parti Gerakan Kelantan. 0.3 juta
32. Parti Gerakan Malaysia. 0.25 juta
33. Parti Gerakan Cameron H/land. 0.2 juta

Bukan ke ini conflict of interest? Entiti dan individu ini kebanyakannya adalah orang Cina dari Pulau Pinang dan kebanyakannya dikaitkan dengan DAP.

Peguam peguam 1MDB kini sedang menyediakan saman terhadap mereka untuk mendapatkan semula RM307 juta ini.

Bulan ini lengkap sudah kaum Jho Low DAP@ LeeKwanYew tumpang gembira tepuk tangan melihat pemimpin Melayu bercakaran berantakan sesama sendiri.

Ini kerja kotor Kartel Kerala tuan puan sekelian.. Ini besar punya celaka fitnah tuan puan.!

Bahana percayakan kaum mata sepet DAP@LeeKwanYew ini dlm semua urusan kerajaan.

Selagi Mafia Kartel Kerala berkuasa 'Bangsa Perasuah' ini kebal undang undang.

Anonymous said...

Lim Sian See bukan keturunan Mamak, dia keturunan Cina. Lim Sian See tidak suka goreng mamak, dia suka goreng berfakta. Orang Melayu mana nak letak muka kamu seklian. Sudah tak ada rasa malu kah dengan Lim Sian See..?

Lim Sian See
Semalam jam 9:44 PG ·

Fakta fakta sebutan nama orang penting mahkamah kes SRC:

1. Dalang: Jho Low - Tidak didakwa, tidak dapat dikesan dan TIDAK memberi keterangan.

2. Pegawai Bank dan orang yang memalsukan 20 tandatangan pindahan bank: Orang yang tidak dikenali, Tidak didakwa, tidak dapat dikesan, tiada percubaan untuk mengenal pasti siapa itu dan TIDAK memberi keterangan.

3. Orang yang menguruskan akaun Najib: Nik Faisal. Tidak dikenakan bayaran, tidak dapat dikesan dan TIDAK memberi keterangan.

4. Orang yang didakwa mengarahkan wang daripada Ihsan Perdana (akhirnya daripada SRC) untuk dimasukkan ke dalam akaun Najib: Datuk Azlin. Mati, TIDAK memberi keterangan.

5. Orang yang mengesyorkan dan membentangkan kertas dalam kabinet untuk diberi jaminan kerajaan RM4b: Nor Mohd Yaacob tetapi didakwa membayar RM85 juta oleh Jho Low: Tidak didakwa, disenaraikan sebagai saksi pendakwaan tetapi ditarik balik dan TIDAK memberi keterangan. Bukti tidak dibenarkan untuk diterima masuk ke mahkamah

6. Orang yang mengesyorkan Najib membuka akaun dan namanya sendiri dan memantau akaun Najib untuk transaksi yang mencurigakan tetapi keluarganya (Zeti) mengambil hampir RM700 juta daripada Jho Low: Tidak didakwa, disenaraikan sebagai saksi pendakwaan tetapi ditarik balik dan TIDAK memberi keterangan. Bukti tidak dibenarkan untuk diterima masuk ke mahkamah.

7. Peguam yang menyediakan perjanjian dan dibayar wang oleh Jho Low: Tidak didakwa, tidak dapat dikesan dan TIDAK memberi keterangan.

8. Seluruh lembaga pengarah dan semua pengurusan SRC yang meluluskan pembayaran kepada Ihsan Perdana: Tidak didakwa, TIDAK memberi keterangan.

9. Jurubank yang melanggar kod perbankan dengan berurusan dengan kakitangan tidak bertauliah (Joanna Yu) serta tidak menghantar penyata akaun kepada Najib: "Bersaksi tetapi tidak didakwa."

10. Begitu banyak bukti dalam perbicaraan ini adalah khabar angin dan tidak boleh disahkan.

Rangkaian bukti sudah lama terputus.

Tetapi entah bagaimana perbicaraan boleh diteruskan dan diadili oleh hakim pemula dengan pengalaman mahkamah jenayah sifar 'negatif'

Penganalisis dari Institut Asia Universiti Tasmania James Chin ( kaum Cina) berkata bahawa Umno boleh menggunakan pemenjaraan Najib sebagai cara untuk memenangi undi.

“Mereka akan menggunakan ‘pendakwaan terpilih’ Najib untuk membuat orang Melayu marah,” kata Chin.

“Mereka telah mengatakan bahawa Najib adalah mangsa sistem, tetapi mereka juga berhujah bahawa Najib tidak bersalah, beliau dimanipulasi oleh Low Taek Jho (Jho Low).

“Sudah tentu, bahagian yang tidak dinyatakan ialah Jho Low adalah orang Cina, bangsa dan agama yang tidak boleh keluarkan daripada persamaan.”

Walaupun ketiadaan Najib adalah satu halangan kepada Umno, Chin berkata parti itu masih mempunyai jentera pilihan raya yang kuat.

“Apa yang akan berlaku ialah penyokong akar umbi Umno akan keluar mengundi tanpa mengira jika Najib berada di sana,” kata Chin.

“Jelas sekali Najib adalah seorang juru kempen yang sangat baik, bossku adalah gerakan yang sangat populis" kata James Chin.

Anonymous said...

Lim Sian See is not of Mamak descent, he is of Chinese descent. Lim Sian See doesn't like Kerala fried mamak, he likes fried facts anda figure. TP sesarnya Malays wortel di tau want to put your descent face and your dignity..? Is there no shame with Lim Sian See?

Lim Sian See
Yesterday at 9:44 AM ·

SRC case key persons:

Mastermind: Jho Low - Not charged, cannot be located and DID NOT testify. PDRM AG sleep like hell...!!

Person who forged 20 bank transfer signatures: Person unknown, Not charged, cannot be located, no attempt to identify who was it and DID NOT testify...SPRM sleep as well..

Person who managed Najib's accounts: Nik Faizal. Not charged, cannot be located and DID NOT testify...Interpol and PDRM sleep again..

Person who allegedly instructed for money from Ihsan Perdana (ultimately from SRC) to be deposited into Najib's account: Datuk Azlin. Dead, DID NOT testify... Put Stonecold

Person who recommended and tabled paper in cabinet to be given RM4b govt guarantee: Nor Mohd Yaacob but allegedly paid RM85mil by Jho Low: Not charged, listed as prosecution witness but pulled back and DID NOT testify. Evidence not allowed to be admitted to court... PDRM hes still live and stay at Kuala Lumpur.. PDRM SPRM sleep again..

Person who recommended Najib to open account and his own name and to monitor Najib's account for suspicious transactions but her (Zeti) family took close to RM700mil from Jho Low: Not charged, listed as prosecution witness but pulled back and DID NOT testify. Evidence not allowed to be admitted to court.. This cheated Family still
stay in KL PDRM cannot locate this family or sleep again.. we don't having idea any more or police have no brain anymore..!!

Lawyer who prepared the agreements and was paid money by Jho Low: Not charged, cannot be located and DID NOT testify.. PDRM sleep again

Entire board of directors and all management of SRC who approved payment to Ihsan Perdana: Not charged, DID NOT testify... SPRM no longer in servics..kiki

Bankers who broke banking code by dealing with non-authorized personnel (Joanna Yu) as well not sending account statement to Najib: Testified but not charged.. SPRM PDRM blindfold and sleep

So much evidence in this trial is hearsay and cannot be verified.

The chain of evidence is long broken.

But somehow the trial can proceed and judged by a newbie judge with zero criminal court experience

Analyst from the University of Tasmania's Asia Institute James Chin (Chinese) said that Umno could use Najib's imprisonment as a way to win votes.

"They will use Najib's 'selective prosecution' to make the Malays angry," said Chin.

"They have said that Najib is a victim of the system, but they also argue that Najib is innocent, he was manipulated by Low Taek Jho (Jho Low).

"Of course, the unstated part is that Jho Low is Chinese, race and religion cannot be removed from the equation."

Although Najib's absence is a hindrance to Umno, Chin said the party still has a strong electoral machinery.

"What will happen is that Umno's grassroots supporters will come out to vote regardless of whether Najib is there," said Chin.

"Obviously Najib is a very good campaigner, my boss is a very populist movement" said James Chin.

#SelamatHariMalaysia?

Anonymous said...

Fried Mamak Kerala food is no longer selling, Malaysian people's throats are swollen to vomit..!!

kikiki

#SelamatHariMalaysia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails