Friday, September 16, 2022

Remaja perempuan jadi hamba seks di sebuah apartmen..

 

Ilustrasi penyekapan (Foto: Getty Images/iStockphoto/Favor_of_God)

Gadis remaja 1.5 tahun jadi hmba seks di Jakarta.

KL/IH: Jakarta - Seorang remaja perempuan yang kini berusia 15 tahun mengalami pengalaman menyayat hati. Selama 1.5 tahun dia ditawan di sebuah apartmen di Jakarta Barat.

Selama bertahun-tahun, remaja itu dijadikan hamba seks. Dia terpaksa melayan tetamu masher yang ingin melampiaskan nafsu bejatnya.

Kes ini terbongkar selepas mangsa berjaya melarikan diri dari kurungan germo berkenaan. Mangsa yang ditemani ibu bapanya kemudian melaporkan kes itu kepada Polda Metro Jaya.

Laporan mangsa didaftarkan dengan nombor LP/B/2912/VI/2022/SPKT/POLDA METRO JAYA. Setakat ini, germo belum ditangkap.

Berikut adalah beberapa perkara tentang gadis remaja yang menjadi tawanan dan hamba seks oleh germo, yang kami ringkaskan seperti berikut:

1) Permulaan Mangsa Terperangkap Dalam Pelacuran

Peguam mangsa, Muhammad Zakir Rasyidin berkata, mangsa pada mulanya diajak rakannya bermain di sebuah apartmen di Jakarta Barat pada Januari 2021. Mangsa kemudiannya diperkenalkan dengan muncikari alias mami, wanita berinisial EMT pada Januari 2021. .

Selepas bertemu dengan EMT, mangsa tidak menyangka dia akan dipaksa menjadi pekerja seks komersial (PSK).

"Dia hanya mengajaknya bermain di tempat temannya. Namun selepas itu mangsa tidak dapat pulang dan terpaksa bekerja melayan tetamu," kata Zakir ketika dihubungi wartawan, Khamis (15/9/2022).

2) Mangsa dijemput untuk mencantikkan wang yang diberikan

Zakir berkata, mangsa pada mulanya dijanjikan pekerjaan. Mangsa juga dijanjikan akan diberi wang untuk mencantikkan, namun rupa-rupanya terjerumus ke dalam kegiatan pelacuran.

"Mangsa dipancing untuk dicantikkan, wang akan diberi. Namanya budak bawah umur kena pikat macam tu, memang nak. Tapi rupa-rupanya dijual kepada tukang tumbuk," kata Zakir.

3) Terpaksa Bayar IDR 35 Juta

Zakir berkata, mangsa diugut supaya tidak memberitahu keluarganya tentang pekerjaan sebenar. Malah mangsa didakwa mempunyai hutang sebanyak Rp 35 juta.

"Jadi keluarga mangsa diberitahu mereka hanya bekerja. Dia tidak memberitahu kami butiran pekerjaannya kerana tertekan. Dia berkata dia perlu membayar hutang sebanyak IDR 35 juta, jika dia berkata dia terpaksa bayar. Hutang apa kita tak tahu. Kalau germo tu kata kena bayar hutang IDR 35 juta. Hutang ini dari mana sumbernya tidak jelas," kata Zakir.

4) Mangsa terpaksa melayan tetamu dan mendepositkan IDR 1 juta setiap hari

Ketika berada di dalam apartmen suspek, dia dipaksa melayan tetamu lelaki penumbuk. Mangsa juga dikehendaki mendepositkan Rp 1 juta sehari daripada perniagaan haram itu.

"Saya disuruh layan tetamu, disuruh buat Rp 1 juta sehari. Kalau tak dapat, disuruh bayar hutang Rp 35 juta. Jadi eksploitasi itu dalam bentuk penindasan," kata Zakir.

5) Mangsa Melarikan Diri Selepas 1.5 Tahun

Selepas 1.5 tahun dalam simpanan pelaku, mangsa akhirnya berjaya melarikan diri pada Jun 2022. Mangsa ketika itu mengaku tidak tahan lagi dengan tuntutan membayar hutang Rp 35 juta yang dituntut pelaku.

"Mangsa didesak untuk membayar hutang sebanyak IDR 35 juta sebelum dia dapat keluar. Tetapi, kerana tidak dapat membayarnya, dia akhirnya melarikan diri bersama seorang rakannya yang kini menjadi saksi," kata Zakir.

6) Mami Muncikari Sewa Puluhan Unit Apartment

Zakir mendedahkan bahawa EMT mengeksploitasi mangsa secara seksual. Ibu germo itu malah dikatakan telah menyewa berpuluh-puluh bilik pangsapuri untuk menjalankan perniagaan pelacur.

“Mangsa memberitahu terdapat berpuluh-puluh bilik yang disewa oleh pelaku untuk perniagaan ini,” kata Zakir.


7) Keluarga Mangsa Dipanggil Ditawarkan 'Wang Keamanan'

Peguam mangsa, Muhammad Zakir Rasyidin berkata, selepas dilaporkan, pihak dilaporkan menghubungi keluarga mangsa. Ketika itu, dilaporkan menyerahkan Rp 120 juta sebagai 'wang perdamaian'.

“Bapa mangsa berkata, pihak yang dilaporkan telah cuba menghubunginya dan menawarkan Rp 120 juta sebagai wang perdamaian sehingga laporan itu dibatalkan,” kata Zakir ketika dihubungi, Khamis (15/9/2022).

Namun, keluarga tersebut menolak. Keluarga mangsa masih mahu meneruskan kes dalam tindakan undang-undang.

“Keluarga masih mahu pelaku ditangkap dan didakwa,” katanya.

8) Pimp Tidak Ditangkap Sejak Dilaporkan Pada Jun 2022

Zakir berkata, sehingga kini germo itu masih belum ditangkap. Kes itu sendiri dilaporkan pada Jun 2022.

"(Dilaporkan) ialah seorang EMT wanita. Dia berkata bahawa pihak yang dilaporkan telah ditangkap banyak kali. Dia berumur 40 tahun ke atas. Dia seorang ibu, dia seorang germo." kata peguam mangsa,” kata Zakir.

Sekian. (IH)

Undilah PAS dan rakan kumpulannya!

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

2 comments:

Anonymous said...

Bongkar Sardin Cap Ayam

Najib Razak bukan calang2 , DSNR respon dengan fakta, maka ini membuat Rafizi jem otak.

Rafizi jaguh ‘Bongkar” Cop Ayam , takut bongkar skandal rasuah Zeti dan Nazlan.

Setelah DSNR dimasukkan kedalam penjara melalui kerja kotor dan konspirasi , maka jika Rafizi serang DSNR , dia akan kena balun oleh netizen atas dasar ‘pengecut’ dan “pondan” seperti Tun Mahathir kerana menyerang musuh yang tidak boleh menjawap dan membalas serangan.

Apa yang elok dan patut Rafizi lalukan adalah mendedahkan rasuah terbesar bekas Gabenor Bank Negara dan juga kes rasuah Hakim Nazlan yang cuba di ‘cover up” oleh pihak tertentu

Anonymous said...

Caller :Operator please call PDRM..

Operator : Sorry Sir PDRM not in servis

Caller : Ok please call SPRM now

Operator : Sorry Sir SPRM not in servis

Caller : Call AG lahhh..

Operator : Sorry Sir AG out of servis

Caller : OMG no wonder i call +603 No wonder this Malaysia Goverment

Operator : Kikikikiki...

#SelamatHariMalaysia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails