Saturday, September 03, 2022

"Ini semua hak individu.."? Artis tetap bergelumang maksiat?

 

Masya bertindik hidung sekadar fesyan bagi menjayakan video muzik Simpanan. - Foto IG Masya Masyitah
HALAMAN HIBURAN

1. Tindik hidung hanya fesyen - Masya Masyitah

KUALA LUMPUR: Bukan sengaja meraih perhatian, sebaliknya penyanyi, Masya Masyitah tampil dengan imej dan pakaian bersesuaian untuk video muzik single terbaharu, Simpanan.

Namun, pakaian Masya sebagai wanita berhijab dikatakan menyakitkan mata, sekali gus, mendapat kecaman ramai.

Pun begitu, Masya atau nama sebenarnya, Siti Nurmasyitah Mohd Yusoff, 22, berkata, penampilannya berubah mengikut penambahan usia, namun, beberapa foto dimuat naik di laman Instagram adalah sedutan daripada video muzik Simpanan. 

"Semakin meningkat dewasa, saya juga melalui fasa memilih penampilan bersesuaian dengan usia. Saya masih tak terikat dengan mana-mana fesyen, mana yang dirasakan selesa dan tak berlebihan, itulah yang saya pakai.

"Namun, penampilan di tempat awam berbeza dengan penampilan dalam video muzik. Ini kerana ada jalan cerita yang ingin disampaikan menerusi video muzik Simpanan.

"Ini semua hak individu, ada yang kisah dan sebaliknya. Saya pilih gaya video muzik seperti ini.

"Kepada peminat, tonton video muzik saya dahulu barulah buat penilaian," katanya kepada BH Online.

Menjawab penampilannya bertindik pada hidung, gadis kelahiran Kedah itu berkata, ia sekadar fesyen bagi menjayakan video muzik.

"Tindik di hidung bukan kekal. Hanya 'mock up' sahaja. Dalam video muzik, tidak semua babak saya memakai subang hidung," katanya.

Justeru, Masya tidak terkesan dengan kecaman diterima, sebaliknya menyifatkan ia sebagai satu perkara yang mematangkannya.

"Bercakap soal kecaman, saya berpendapat setiap manusia ada pandangan dan saya menghormatinya.

"Insya-Allah, saya akan memperbaiki penampilan bersesuaian dengan usia pada masa akan datang," katanya. 

Aksi romantik Masya dan model video muzik Simpanan turut menjadi bualan ramai. - Foto IG Masya Masyitah


2. Imej seksi, Aqish dihina bertubi-tubi 
Aqish kecewa setiap kali kisahnya tular pasti nama ibunya terseret sehingga trauma untuk bercampur dengan masyarakat. - Foto IG Puteri Balqish

KUALA LUMPUR: Pelakon remaja sensasi, Puteri Balqis Aziz, 15, kecewa usaha menghasilkan ratusan puisi dipandang sepi, sebaliknya, masyarakat lebih memberi perhatian terhadap imej dan penampilannya.

Puteri Balqis menjadi bualan ramai kerana berani berkongsi beberapa gambar seksi menerusi akaun Instagram sehingga mengundang kecaman ramai.

Bagaimanapun, Pelakon Wanita Terbaik, Anugerah Televisyen Asia Ke-19 di Singapura pada 2014 itu tidak terkesan dengan kecaman netizen.

Puteri Balqis atau mesra disapa Aqish berkata, dia dan ibunya, Norashikin Mohd Aziz tidak bergantung hidup dengan sesiapa dan tidak perlu memuaskan hati orang lain.

"Saya tidak perlu bergantung kepada kata-kata manusia. Saya juga tidak mahu lagi meminta doa orang ramai kerana penghujungnya penuh ungkitan.

"Saya semakin faham, manusia kejam. Jadi, saya tidak perlu bergantung kepada puji atau kejian manusia.

"Saya tidak faham kenapa saya dikecam, sedangkan saya bukannya jenis keluar melepak dengan kawan-kawan. Hidup saya bersama ibu, sentiasa bergambar seorang diri dan tidak sesekali tergedik-gedik. Tetapi, takkan orang luar tidak perasan?" soalnya. 

Aqish menjadi bualan ramai kerana berani berkongsi beberapa gambar seksi menerusi akaun Instagram sehingga mengundang kecaman ramai. - Foto IG Puteri Balqish

Komen Weblog Ibnu Hasyim: "Ini semua hak individu.." (konon katanya).. Maka artis tetap bergelumang maksiat? 

Ya kerana tiada peraturan 'patuh syariat' dalam dunia hiburan. Kalau mahu juga ikutlah negeri Kelantan dan Terengganu. PRU15 akan datang ini UNDILAH PAS dan kumpulan partinya.

Insya Allah!

Undilah PAS dan rakan kumpulannya!

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails