Sunday, August 28, 2022

Belia Melayu aktif seks. Najib X wajar diampun..

 

Hasil kajian mendapati 35.4 peratus belia mengakui pernah melakukan hubungan seks. - Foto hiasan

1. Belia Melayu aktif seks

KUALA LUMPUR: Semakin ramai belia di negara ini melakukan hubungan seks secara aktif, termasuk mereka berusia di bawah 22 tahun, berbanding enam tahun lalu.

Tinjauan Kesihatan Seksual dan Kesejahteraan Hubungan Intim Durex Malaysia mendedahkan, kajian secara atas talian membabitkan 1,089 responden berusia di antara 18 hingga 30 tahun dengan 51 peratus ialah belia Melayu, dijalankan pada April dan Mei lalu.

Hasil kajian mendapati 35.4 peratus belia mengakui pernah melakukan hubungan seks, iaitu meningkat hampir 20 peratus, berbanding kajian pada 2016.

Berdasarkan kajian sama pada 2016, hanya 18.8 peratus belia mengakui pernah melakukan hubungan seks.

Sementara 62 peratus belia pula mengakui pertama kali melakukan hubungan seks pada usia 22 tahun ke bawah, berbanding 42 peratus pada 2016.

Pengarah Pemasaran Reckitt Benckiser, Tiffany Tang, berkata hasil kajian juga mengesan salah faham yang meluas terhadap jangkitan seksual dan kehamilan.

Beliau berkata, ini terbukti apabila 31 peratus responden mengakui tidak mengetahui perempuan boleh mengandung pada kali pertama melakukan hubungan seks.

"Selain itu, peratusan sama juga masih percaya mitos wanita tidak boleh hamil sewaktu tempoh haid.

"Kajian ini juga mendedahkan tahap pemahaman masyarakat mengenai cegah hamil, jangkitan seksual serta stigma dan persepsi berkaitan seks," katanya pada sidang media, di sini.

Tiffany berkata, rentetan dapatan itu, pihaknya mengharapkan lebih banyak perbincangan secara terbuka berkaitan seksualiti dalam mewujudkan ruang selamat kepada golongan muda.

Beliau berkata, ini penting supaya mereka tidak takut berkongsi pengalaman, mendidik diri untuk bertanya soalan berhubung seks.

"Durex juga melancarkan kempen #COMETOGETHER, bagi memberikan nasihat, maklumat bersesuaian dengan usia dan kemahiran yang diperlukan mereka supaya lebih bertanggungjawab terhadap kesihatan.

"Lebih banyak maklumat diperoleh, lebih matanglah golongan muda untuk membuat pilihan lebih baik," katanya. (BH)

Kira-kira 31 peratus responden mengakui tidak mengetahui perempuan boleh mengandung pada kali pertama melakukan hubungan seks. - Foto hiasan


2. Lebih 100,000 tandatangan petisyen Najib tak wajar diampunkan 

Najib ketika bertemu penyokong sebelum mahkamah menolak rayuan akhir dan mengekalkan hukuman penjara 12 tahun serta denda RM210 juta dalam kes penyelewengan dana RM42 juta milik SRC- NSTP/ASYRAF HAMZAH

KUALA LUMPUR: Beberapa petisyen berkaitan pengampunan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, yang kini menjalani hukuman penjara 12 tahun dan denda RM210 juta susulan kes dana RM42 juta milik SRC International Sdn Bhd (SRC), muncul di laman sesawang Change.org.

Dua daripada petisyen itu menuntut pengampunan Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah ke atas Najib, manakala satu lagi diwujudkan agar Ahli Parlimen Pekan itu tidak wajar diampunkan.

Petisyen kepada KDYMM Yang di-Pertuan Agong: Najib Tidak Wajar Diampunkan oleh Gabungan Pilihan Raya Bersih dan dan Adil (BERSIH) ketika ini sehingga jam 3 petang ini sudah berjaya mengumpulkan 109,097 tandatangan. 

Daripada petisyen diwujudkan itu, mereka menjangkakan 150,000 tandatangan dapat dikumpulkan untuk memastikan pengampunan Najib tidak terlaksana. 

Sementara itu, Petisyen kepada KDYMM Yang di-Pertuan Agong: Pengampunan Diraja kepada Datuk Seri Najib yang diwujudkan seorang individu pada Rabu lalu, sudah mengumpulkan 6,931 tandatangan berbanding 7,500 yang disasarkan.

Satu lagi petisyen iaitu Solidariti Pengampunan Diraja Untuk Najib Razak yang diwujudkan BNComms Selangor setakat ini hanya mengumpulkan 337 tandatangan berbanding 500 dicadangkan.

Terdahulu, Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi meminta ahlinya menyokong petisyen pengampunan terhadap Najib.

Najib mula menjalani hukuman penjara Selasa lalu selepas Mahkamah Persekutuan mengekalkan sabitan dan hukuman 12 tahun penjara serta denda RM210 juta yang dikenakan ke atasnya susulan kes pecah amanah, menyalahgunakan kedudukan dan pengubahan wang haram dana RM42 juta milik SRC.

Keputusan dibuat sebulat suara panel lima hakim dipengerusikan Ketua Hakim Negara, Tun Tengku Maimun Tuan Mat selepas mendapati pembelaan Najib sememangnya tidak konsisten dan gagal menimbulkan keraguan munasabah. (BH)

Komen Weblog Ibnu HasyimBelia Melayu aktif seks. Adakah hal ini berlaku kerana ada kaitan dengan siapa pemimpin tertinggi dan corak tadbirannya di negara ini? 

Pemimpin yang tidak takut kepada Allah SWT akan melahirkan rakyat yang tidak taqwa kepada Allah, bahkan sanggup bergelumang dengan maksiat dan dosa?

Apa kerana itukah kesalahan Najib bekas PM Malaysia ini tidak wajar diampun? Biarlah Allah Yang Maha Berkuasa sendiri yang menghukum dengan hukum yang telah ditentukannya, tidak dengan campur tangan hukum manusia?


Undilah PAS dan rakan kumpulannya!

PERHATIAN: NO TELEFON IBNU HASYIM.COM TERKINI 014-400 2015

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails