Friday, July 01, 2022

Komen ini bocorkan rahsia 'si bacul Mat Pulau'?

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

2 comments:

Anonymous said...

Fakta barua LeeKwanYew si Bacul Mat Pulau melalui proksi di sini.

Heret si bacul ke mahkamah kerana terdapat unsur unsyr pengkhianat dan sabotaj negara.. mungkin semasa Tun berkuasa dalam kerajaan PH jadi khadam pada tuannya di Singapura untuk mendapat sokongan..!!

Kalau sebut DAP ada barua marah marah, mulai ari ini kita sebut proksi Proksi@LeeKwanYew

Tun Mahathir@Mat Pulau si bacul yang mencipan melarikan diri semasa inquiry kenapa Si Bacul bertindak berseorangan menyerahkan Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew Singapura..!!

“Ramai tidak tahu pada 2 Febuari 2017 bekas Peguam Negara Apandi Ali hantar surat ke ICJ The Hague mohon semakan kehakiman Pulau Batu Puteh. ICJ tetapkan 11 Jun 2018 tarikh pendengaran.

Tetapi pada 14 Mei 2018 (empat hari selepas PH memerintah) Apandi Ali dipaksa bercuti (force leave) dan tempat beliau dipangku oleh Peguamcara Negara (Solicitor General).

28 Mei 2018 (18 hari Tun M jadi PM) Peguamcara Negara hantar surat kepada ICJ tarik balik permohonan semakan kehakiman. Ia tarikh hitam negara.

Ia dirahsiakan. Rakyat hanya tahu bila tempoh merayu tamat. Rupanya Tun M telah batalkan permohonan semakan kehakiman. Apakah Kabinet tahu?

Apa muslihat Tun M @si bacul Mat Pulau .!? .

Bagai ada sesuatu yang membuat Tun Mahathir terpaksa menyerahkan PBP dengah kadar segera sebelum kabinet di bentuk Ketika TS Appandi digantung tugas.

Persoalan, adakah Tun Mahathir membuat seusatu ‘deal’ sulit dengan Singapura?

Persoalan kedua, adakah Tun Mahathir sangat takut kepada Singapura ? atas sesuatu maklumat dipegang oleh Singapura?

Adakah ia berkenaan Jho Low? Adakah ia berkenaan akaun akaun proksi Mahathir? Sampai sekarang Jho Low lesap susah sangat kah tangkap Jho Low.

Susah sangat kah Interpol tangkap Jho Low atau tiada red alert dikemukakan oleh PDRM tterhadap Interpol. Kalau PDRM tidak lapor pada Interpol atad alasan apa..!?

Rakyat sedang memerhati dan menilai Tun dan Kerajaan sekarang semasa pasca PRU 15 akan datang.

Apa pun banyak pihak setuju Tun Mahathir didakwa dan dihukum. Heret si bacul di mahkamah.. PDRM wajib panggil si bacul beri keterangan. AG kena tegas heret si bacul semula inquiry kes Pulau Batu Putih di pejabat AG.

Bagi penyokong Tun Mahathir pula ramai yang tidak faham kepada isu induk kes penyerahan PBP ini.

Mereka berbual berkenaan Malaysia boleh menang atau tidak, berkenaan kos guaman yang mahal dan perkara lain. Ini jauh tersasar, kes bukan berkenaan itu.

Jika Malaysia ada peluang menang kes atau tidak , itu soal lain. Sama ada kos nya tinggi pun bukan isu nya.

Isu induk adalah Tun Mahathir secara bersendirian telah membuat keputusan menyerah PBP , itu isu nya.

Dengan hal ini semua pihak setuju Tun Mahathir di kenakan Tindakan dan hukuman atau sekurang kurang di lucut gelaran “Tun” dari nya.

Tidak kira lah sama ada Mahathir akan cakap dia tidak hairan pada gelaran itu, kerana nyata sekali Tindakan Tun Mahathir ‘tantamount’ sebagai satu pengkhianatan.

Kedaulatan Pulau Batu Puteh tidak bermakna pada Mahathir@Si Bacul.

Rakyat sedang memerhati dan menilai sebelum PRU 15. Maka hasrat rakyat yang terpendam lama untuk melingkupkan Boboi makin kuat dimana melingkup Boboi di PRU 15.

Tanpa sebarang kemenangan Mukhriz Mahathir@Boboi di PRU 15 ini nanti maka secara automatik legasi ini akan melingkup terus dari arena politik Malaysia.

KHALAS

Anonymous said...

Ko tk kenal madey lagi ke? Ble ko buat masalh dgn madey, dia akan cari jln utk balas balik.. Tu yg terjadi antara madey dgn sorg di selatan.. Smpi skrg madey masih bperang dgn org selatan tu hahahaha

3 comments:

Anonymous said...

Angkara pengkhianat negara.. fakta nya sekarang ini nelayan Malaysia telah di usir polis maritim Singapura berhampiran Pulau Batu Putih.

Ramai nelayan tradisi dihalau dari Kawasan Pulau Batu Putih berdekatan marin Singapura dianggap suatu pencerobohan.

Itu mata pencarian nelayan kita di Pulau Batu Putih. Menyerahkan Pulau Batu Putih pada anak Lee Kwan Yew seperti khianat dan menutupi rezeki mata pencarian nelayan kita di Johor sana.

Itu lah satu satu nya mata pencarian nelayan lain lah bagi anak cucu yang kaya raya. Ada biar mewah naik jet peribadi makan angin hulu hilir bila untung anak pandai berniaga bila rugi minta kerajaan tanggung bauksit ratus bilion ambil maki hamun bangsa Melayu.

Rakyat sudah pun mengetahui bagaimana Tun Mahathir bertindak sendirian dalam menyerah Pulau Batu Puteh kepada Singapura. Setelah Peguam Negara Appandi Ali di gantung tugas.

KenapaTun Mahathir telah tergesa gesa membuat keputusan menyerah kedaulatan negara kepada anak Lee Kwan Yew..!?

Anonymous said...

Orang Melayu cukup pantang sebut nama Lee Kwan Yew...!! Marah marah sebut barua DAP asyik salah DAP konon elok sikit tukar pada barua proksi@LeeKwanYew

saya ulangggg

Orang Melayu cukup pantang sebut nama Lee Kwan Yew disini...!!

Anonymous said...

Atok kerala bukan takat bermusuh dengan orang selatan. Atok kerala bermusuh dengan semua orang. Dari dulu lagi. Ramai orang dah tahu. Dengan sultan, dengan rakyat. Dengan menteri. Dengan timbalan. Atok kerala ada masalah kesihatan rohani. Gadai batu putih kemudian simpan tangan dalam poket.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails