Saturday, March 26, 2022

Ini, Wanita Memakai Pakaian Terlalu Seksi di Disney World, Orlando, AS..

 

Foto: Wanita ini dianggap pakai baju terlalu seksi (Tiktok)

HALAMAN HIBURAN

Ini, Wanita Memakai Pakaian Terlalu Seksi di Disney World, Orlando, AS

Orlando – Seorang wanita dianggap memakai pakaian terlalu seksi ketika berkunjung ke Disney World di Orlando, Amerika Syarikat. Dia disuruh menutup pakaiannya. Ada yang bersetuju dan ada yang tidak.

Wanita itu turut memuat naik seketika diminta pegawai menutup bahagian tubuhnya yang boleh dilihat umum. Ketika itu dia memakai crop top hitam yang terbuka di bahagian hadapan.

Video itu kemudiannya dimuat naik ke akaun Tiktok dan Instagram dengan pengguna @toragrams dan segera menuai kebaikan dan keburukan pengembara.

Menurut Weblog Ibnu Hasyim dari beberapa sumber, Sabtu (26/2/2022), wanita itu menceritakan ketika seorang penyelia yang bekerja di Disney World mendatanginya dan mengatakan dia memakai pakaian yang tidak sesuai di taman hiburan itu.

"Pegawai wanita itu menghampiri saya dan melihat dengan teliti. Dia kemudian memberikan saya baucar untuk membeli baju-T Disney berwarna kuning untuk saya pakai. Saya bersetuju," kata wanita itu.

Bagaimanapun, pengembara itu nampaknya terbahagi kepada dua kem berhubung kejadian itu. Ada yang menyokong langkah Disney World, manakala yang lain berpendapat taman tema itu terlalu banyak.

"Saya minta maaf, tetapi tidak ada yang salah dengan bahagian atas awak. Saya telah melihat lebih teruk," kata seorang pengembara.

"Sejujurnya, crop tops not bad. Ia sebenarnya kelakar, apa masalahnya?" seorang lagi pengembara manimpali.

Mereka berpendapat bahawa langkah Disney World adalah tepat kerana wanita itu memakai pakaian yang sangat mendedahkan.

"Saya dapat lihat mereka mahu anda memakai pakaian lain, mana tahu apabila anda menunggang anda malah secara tidak sengaja menunjukkan bahagian badan anda kepada kanak-kanak berusia 8 tahun," kata seorang pengembara yang menentangnya.

"Saya fikir awak berada di taman hiburan yang penuh dengan kanak-kanak. Saya tidak pasti mengapa ada orang yang memakai pakaian yang tidak normal. Jadilah orang yang baik di hadapan kanak-kanak," jawab pengembara lain.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Bagaimana kalau anda juga seorang pengembara atau pelancong, adakah pakaian wanita ini terlalu seksi? Apalagi kalau berlaku di negara umat Islam seperti di Malaysia atau Indonesia?


1 comment:

Anonymous said...

Rakyat mesti bangun menolak parti liberal pimpinan anuar. Jelas mereka hanya perjuangkan liberal yg songsang. Tiada dalam kamus mereka untuk sokong Islam. Terbaru rapizi bawa jenama baru AYUH MALAYSIA. Macam tiada beza dengan konsep REFORMASI. Hala tuju lebih utk down grade bumiputera dan pada masa yg sama upgrade pendatang. Reformasi negara ini bukan melayu yg punya, tapi cina dan india yg punya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails