Thursday, December 02, 2021

'Transgender' Sajjad', jadi bahan menyerang Islam & M'sia.

 

Selepas BBC, isu Sajat ‘panas’ dalam berita portal Korea Selatan

PETALING JAYA: Berita sensasi mengenai usahawan kosmetik, Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman bukan sahaja dilaporkan menerusi portal berita BBC, kini menembusi portal berita Korea Selatan, yna.co.kr.

Nampaknya luahan Muhammad Sajjad yang kononnya sebagai ‘transgender yang teraniaya’ di negara asalnya telah diperbualkan di serata dunia.

Seorang warganet, @surizasyazwany dalam ciapan Twitternya bertanya; “Dah kenapa sajat masuk news korea ni?”

@surizasyazwany turut memberi pautan berita yang dimaksudkannya yang memaparkan wajah Muhammad Sajjad tersebut.

Portal berita Korea Selatan. yna.co.kr memuatkan berita mengenai Nur Sajat yang tidak berpuas hati dengan layanan sebagai transgender di Malaysia.

Usahawan kosmetik itu  dilihat sengaja meraih simpati apabila mendedahkan kepada portal berita BBC di Sydney konon dirinya dianiaya semasa berada di Malaysia.

Muhammad Sajjad atau lebih dikenali sebagai Nur Sajat berkata, dia tidak mempunyai pilihan lain melainkan melarikan diri selepas mendakwa dikasari oleh pegawai dari Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Sebelum ini, Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam mengeluarkan waran tangkap terhadap Muhammad Sajjad kerana gagal menghadirkan diri pada sebutan semula kesnya tanpa sebarang sebab pada 23 Februari lalu.

Usahawan sensasi itu kemudian menghilang dan dikesan melarikan diri ke Thailand.

Namun, pada 8 September lalu, dia ditahan pihak imigresen Thailand kerana memiliki passport tidak sah.

Muhammad Sajjad kini berada di Australia dan memaklumkan negara itu banyak membantunya memulakan kehidupan baharu di sana. -UTUSAN ONLINE

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Jangan sampai puak-puak barua dan talibarut musuh-musuh anti Islam menjadikan 'transgender Sajjad', sebagai bahan untuk menyerang Islam dan kerajaan Malaysia. 


 

Lihat sebelum ini..
Lim Guan Eng dimahkamah

 Bersambung..

5 comments:

Anonymous said...

Bahana bila urusan Kerajaan diberi kepercayaan pada kaum Jho Low. Kalau Lee Kwan Yew tidak percaya pada kaum Melayu di Singapura kenapa kita di Malaysia terhegeh hegeh memberi kepercayaan pada kaum Jho Low. Kes 1 MDB cukup cukup lah beri muka pada kaum ini..!!

Najib berkata transaksi bernilai jutaan ringgit yang dikaitkan dengan saksi pendakwaan dalam kedua-dua kes SRC International dan 1MDB beliau baru-baru ini dilaporkan atau disahkan.

Salah seorang saksi ini digambarkan sebagai "bekas gabenor Bank Negara Malaysia."

SPRM mempunyai seminggu sebelum laporan itu mengesahkan bahawa RM65 juta dana berkaitan 1MDB telah diperoleh daripada Cutting Edge Industries, sebuah syarikat di Singapura yang dikawal oleh Tawfiq, dan rakan kongsinya, Samuel Goh.

Dilaporkan awal tahun ini bahawa Iron Rhapsody - dimiliki oleh Tawfiq dan anaknya - menerima sejumlah RM66 juta daripada syarikat dan akaun bank yang dikaitkan dengan Low Taek Jho (Jho Low), pembiaya buruan yang menjadi pusat skandal itu.

PRU 15 masa kita hapuskan barua barua DAP@LeeKwanYew

Anonymous said...

Semasa kes Najib jadi PM kes 1MDB media Straits Times Singapura jadi sarang burukkan fitnah jijik oleh barua DAP@ LeeKwanYew.

Semasa PH dipimpin Tun media Singapura mula dedahkan kisah 1 MDB dari sudut dan persepsi lain.

Setelah PH dan Tun melingkup media dan kerajaan Singapura mula dedahkan keburukkan segala kisah 1MDB

Awasi kerajaan Singapura dalam melaga laga kan kaum Melayu supaya berantakan

When we make friends with Singapore then we don't need enemy

Anonymous said...

Hakim dah jatuh hukum pun ko kata fitnah?? Gila ke apa!

Anonymous said...

Hakim pinjam kejap jatuh hukum pindah balik... ko rase

shamy ardha said...

Kao saja yang jadi hakim dan bebaskan si pencuri,penyangak bosskurkur.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails