Sunday, October 31, 2021

Apa agenda lebih besar PAS? Ini..

 

Muafakat untuk bawa agenda lebih besar – Timbalan Presiden

PORT DICKSON: Perpaduan yang digagaskan PAS dengan menyatu dan mengukuhkan antara parti-parti politik bukan tanda kelemahan parti untuk bergantung kepada orang lain, tetapi kerana muafakat adalah tuntutan Allah S.W.T.

Timbalan Presiden PAS, Dato’ Sri Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man menegaskan, ia bermakna perpaduan adalah tuntutan prinsip Islam, sekali gus mengingatkan parti rakan untuk tidak melakukan tindakan yang bertentangan dengannya.

Beliau merujuk tindakan parti rakan PAS yang mengumumkan untuk bertanding melawan parti ini pada PRU15 nanti, selain mengingatkan bahawa muafakat dijalin bukan untuk kerusi pilihan raya sahaja, tetapi agenda lebih besar daripada itu.

“Agenda besar kita ialah bagaimana untuk menyelamatkan negara kita dan dunia daripada kemurkaan Allah S.W.T. Maka kerana itu Allah letakkan asas al I’tisom billah sebagai syarat penyatuan itu ialah bergantung teguh dengan tali Allah S.W.T.

“Baru datang ayat wala tafarraqu. Ayat wala tafarraqu datang kedua setelah al I’tisom billah. Maka kerana itu jangan kita terpengaruh dengan agenda yang sengaja setengah-setengah orang mengambil ayat wala tafarraqu saja, jangan berpecah.

“Tapi penggabungan atau prinsip apa atau dasar apa tidak diletakkan sebagai gagasan,” peringat beliau semasa berucap merasmikan Muktamar Dewan Pemuda PAS Malaysia Kali Ke-62 di Corus Paradise Resort, di sini sebentar tadi.

Beliau juga berpesan kepada parti-parti Melayu-Islam bahawa cabaran sedang didepani adalah sangat besar di mana PAS dengan mempunyai pengalaman panjang apabila demi muafakat sanggup mengadakan pelbagai kompromi.

Hal tersebut juga katanya, menunjukkan jiwa besar PAS yang antaranya pernah memberi kerusi Kuala Terengganu kepada Parti Negara ditandingi Dato’ Onn Jaafar dan bekerjasama dengan Tengku Razaleigh Hamzah semasa menubuhkan Semangat 46.

Tegas beliau, muafakat telah terjalin perlu terus diperkukuhkan kerana al-Quran mengajar bahawa ia bukan dari aspek bangsa dan keturunan warna kulit, tetapi dalam konteks akidah adalah menyelamatkan manusia dunia agar selamat di akhirat kelak.

Beliau dalam ucapannya itu turut menyeru pada Pemuda PAS untuk menangani sentimen-sentimen anak muda termasuk sikap anti-establishment yang membimbangkan serta menimbulkan kesenjangan di sebalik cabaran semasa.

“Pertama, sentimen untuk tidak jadi ahli parti. Yang kedua, tak mahu ada ikatan dengan dasar yang diperjuangkan oleh mana-mana parti politik. Yang ketiga sikap 28 peratus anak muda di Universiti sudah bosan dengan politik,” ujarnya.

Beliau turut menyebut beberapa perubahan yang terhasil dari desakan dan tuntutan kehidupan dunia baik di negara ini mahupun bersifat global termasuk isu-isu semakin kompleks zaman ini. – HARAKAHDAILY 30/10/2021

2 comments:

Anonymous said...

BLOG BLOG BARUA TUA CELAKA TU DAH MOLA MAIN KES 1 MDB BALIKK..!!
CELAH MANA WANG 1MDB LESAP..!?

AMMB Holdings Berhad bersetuju menyelesaikan semua tuntutan dan tindakan tertunggak berkaitan pembabitan Kumpulan AmBank dalam isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) bernilai RM2.83 bilion.

Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Aziz berkata, penyelesaian terbaru itu bermanfaat kepada rakyat Malaysia.

Menurutnya, penyelesaian melalui sistem mahkamah akan membabitkan masa dan sumber kewangan yang banyak.

"Dengan penyelesaian ini, pembayaran akan dipercepatkan dan tidak akan tertangguh melalui sistem pengadilan mahkamah yang akan memakan masa.

"Jumlah penyelesaian ini adalah tambahan kepada denda RM53.7 juta yang dikenakan Bank Negara Malaysia (BNM) dan sudah dibayar oleh Kumpulan AmBank," katanya dalam kenyataan hari ini.

---------sambung

Anonymous said...

---------haah sambung

Pemulangan wang 1MDB bukti dakwaan Tun tidak benar, kata Najib

Perkembangan ini jelas menyangkalkan tuduhan Tun sebelum ini bahawa DoJ tidak akan teruskan kerjasaman dengan kerajaan PN ataupun kerajaan PN tidak akan teruskan usaha untuk mendapat semula semua dana yang dikatakan hilang,” kata Najib.

Najib mengulas laporan bahawa DoJ memulangan AS$300 juta yang didakwa diseleweng daripada dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) hari ini.

Mei tahun lalu, AS mula memulangkan dana yang berjaya ditemui semula, membabitkan bayaran pertama hampir AS$200 juta (RM836 juta)

DoJ dalam kenyataannya, berkata, ia menjadikan jumlah keseluruhan wang 1MDB yang dipulangkan adalah sebanyak RM2.6 bilion (AS$600 juta).

“Namun US$620 juta hanya sebahagian kecil daripada US$4.5 bilion yang sepatutnya dikembalikan kepada 1MDB sebelum 30 Disember 2020 jika perjanjian penyelesaian dengan IPIC milik kerajaan Abu Dhabi diteruskan.

“Namun kerajaan Tun@PH dahulu telah membatalkan perjanjian penyelesaian asal yang ditandatangan pada masa BN. Kerajaan PH juga menolak tawaran IPIC yang disyorkan oleh DOJ sekali lagi pada tahun lepas seperti didedahkan minggu lepas,” kata Najib.

Najib berkata, kerajaan sepatututnya meneruskan perjanjian penyelesaian dengan International Petroleum Investment Company (IPIC) jika mahu mengambil balik semua wang 1MDB yang didakwa hilang secara sekaligus.

Zeti lantikan Tun Mahathir yang akhirnya melutut pada Lee Kwan Yew@DAP (nak fakta ka..!?) Najib Bebas tanpa lepas. Bank Negara tahu tapi buat senyap bodoh

Jika dibuktikan bahawa keluarga Tan Sri Zeti telah menerima dana melebihi RM100 juta dari Jho Low termasuk dana yang berasal 1MDB yang disimpan dalam bank di Singapura, terdapat ' conflict of interest' Zeti mempunyai impak kepada kes SRC bossku sebab Zeti yang cadang bossku gunakan akaun bank atas namanya (dan bukan atas nama parti) untuk menerima derma asing.

Dan asas bagi kes-kes mahkamah SRC dan 1MDB bossku ialah dana asing yang dikatakan berasal dari SRC dan 1MDB pernah masuk ke dalam akaun bank atas namanya.

Link 'conflict of interest' Zeti kes 1MDB.. koh koh koh

https://ttkm.com.my/2020/12/31/anwar-minta-zeti-jelaskan-dakwaan-akaun-keluarganya-kait-kes-1mdb/amp/

“Niat kerajaan PH berlainan. Jika semua wang 1MDB yang didakwa hilang dikembalikan oleh IPIC sebelum akhir tahun 2020 ini, maka Najib tak rompak apa-apa. Itu bercanggah dengan propaganda Tun.

Pulis lantikan Tun Anak Si Bedul kata Jho Lo dah bertukar jadi beruang tapi Aljezera cari Jho Lo sambil gentel telo buat sidang media bersama Jho Lo.

Dah curi duit boleh pulak dipulangkan duit yang dicuri. Tak cukup dengan pulangkan duit curi (fitnah curi) si pencuri boleh buat sumpah laknat lagi....

Baik sungguh pencuri itu kann..!!

Kes Keluarga Zety yang singlap wang 1 MDB di Singapura tak kan dah setahun masih alasan siasatan hampir selesai... atau hampir dah selesai untuk lesap. Kes Jho Low lesap sampai sekarang tak jumpa jumpa masa kempen PRU 14 terpekik telolong orang tua dan barua DAP nak tangkap Jho Low. Nik Faisal pun lesap. Aljazeera bole sidang media sambil gentel telo dan garu telo temuramah Jho Low... bodooo bodooo..!!

Pasal Jho Low semua orang Melayu berantakan sedangkan Cina DAP dan Cina Jho Low tepuk tangan lihat melayu barua mereka yang bodoh bangang berantakan sesama Melayu. Tak ke puki mak nama nya tu...!!

Selagi Jho Low lesap jadi beruang, Zety tak diheret ke mahkamah kes 1MDB cacat tidak adil tidak telus dan membazir masa tenaga dan wang ringgit. Saya ulanggg..Sekurang kurang bossku sudah berhujah dan bersumpah laknat dkm kes 1 MDB...

Lingkup kan boboi maka melingkup lah PejWang dan orang tua tuhh..!!

#baruaDAP@LeeKwanYewboleberambos

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails