Saturday, January 23, 2021

T/kasih &Syabas kepada pemandu lori, bantu polis..

 

Gambar fail, tinjauan di sekatan jalanraya berhampiran Plaza Tol Gombak. - Foto Mohd Yusni Ariffin

Polis tangkap 2 lelaki samun wanita berhenti di sekatan jalan

GOMBAK: Dua penjenayah yang melakukan samun ke atas sebuah kenderaan sedang berbaris di sekatan jalan raya di Plaza Tol Gombak arah ke Bentong di sini, semalam, berjaya ditangkap.

Dalam kejadian kira-kira jam 10.10 pagi itu, dua suspek yang menaiki sebuah motosikal pada mulanya memecahkan cermin bahagian tempat penumpang hadapan sebuah kenderaan dipandu seorang wanita berusia 32 tahun dan melarikan beg tangan mangsa.

Kejadian itu disedari pemandu lori di sebelah kenderaan mangsa yang kemudian membunyikan hon sebelum beberapa pemandu lain turut membunyikan hon masing-masing.

Suspek dipercayai panik dan cuba melarikan diri, namun seorang pemandu lori lain yang menyedari perkara itu bertindak pantas membuka pintu lorinya menyebabkan motosikal suspek terlanggar pintu lori itu dan terjatuh.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Arifai Tarawe, berkata pemandu lori terbabit dengan dibantu beberapa orang awam akhirnya berjaya menangkap kedua-dua suspek.

"Kedua-dua suspek berusia 24 dan 28 tahun itu kemudian diserahkan kepada anggota polis yang bertugas di sekatan jalan raya sebelum polis membuat tangkapan semula ke atas mereka.

"Pemeriksaan mendapati suspek melarikan beg tangan mangsa mengandungi pelbagai dokumen peribadi dan wang tunai RM90 dalam kejadian yang berlaku kira-kira 100 meter dari Plaza Tol Gombak," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Katanya, ketika kejadian, mangsa sedang menunggu giliran dalam kesesakan untuk menghampiri sekatan jalan raya Plaza Tol Gombak.

"Semakan mendapati motosikal jenis SYM digunakan suspek menggunakan nombor pendaftaran palsu dan ia dilaporkan hilang di Taman Melawati.

"Kita turut menemui dua beg tangan mengandungi dua kad pengenalan wanita milik dua mangsa samun dalam dua kejadian berasingan di Sentul dan Brickfields, yang turut berlaku semalam.

"Dua kejadian itu dilaporkan berlaku pada pada jam 7.50 pagi dan 8.15 pagi," katanya.

Arifai berkata, suspek menggunakan modus operandi hampir sama iaitu memecahkan cermin kereta sedang berhenti di persimpangan lampu isyarat sebelum melarikan beg tangan mangsa.

"Seorang suspek ada rekod dikehendaki polis kerana kes dadah, selain rekod lampau berkaitan jenayah.

"Kedua-dua suspek direman lima hari mulai hari ini hingga Rabu ini untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 395 Kanun Keseksaan," katanya.

Beliau berkata, polis berjaya menyelesaikan empat kes samun di daerah Gombak dan Kuala Lumpur dengan penangkapan dua suspek berkenaan. (BH)

Komen Weblog Ibnu HasymTerima kasih dan syabas kepada pemandu-pemandu lori tersebut. Ada upah ke, walau sekalung ucapan terima kasih?


IHtv

1 comment:

Poor Indon said...

Syabas Abang Lori kita. Kalau boleh patahkan dulu tangan2 penyamun tuu...sebelum bagi. Allah Sihat tubuh badan untuk cari kerja Halal, tapi merompak juga yg dipilihnya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails