Monday, January 11, 2021

“Saya khuatir sejarah hitam 22 bulan.. berulang..." -Ulama PAS

 

Jajaran baru politik berdepan laluan sukar

P
ASIR PUTEH: Dewan Ulama PAS yakin jajaran politik negara seperti cuba digambarkan sesetengah pihak berdepan laluan sukar untuk menjadi kenyataan.

Ketuanya, Dato’ Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh berkata, PAS tidak akan menerima gabungan baru yang turut melibatkan penyertaan DAP dan PKR.

Sebaliknya kata beliau parti yang mendukung kerajaan Perikatan Nasional (PN) sekarang perlu mengukuhankan perpaduan dan kerjasama yang lebih erat.

“Penyatuan sedia ada termasuk Pakatan Nasional dan Muafakat Nasional (MN) sudah menjadi pelengkap bagi mengurus pentadbiran negara seperti yang dianjur Islam.

“Kita tidak boleh berpegang dengan pandangan politik yang sempit berasaskan kemarahan dan dendam. Ia akan merosakkan pentadbiran negara.

“Saya khuatir sejarah hitam 22 bulan di era lepas berulang lagi,” katanya selepas majlis penyampaian bantuan awal persekolahan 2021 peringkat parlimen Pasir Puteh di Dewan Penggawa Daerah Semerak di sini hari ini.

Pada majlis itu, seramai 1,300 pelajar menerima bantuan persekolahan iaitu RM100 seorang.
Hadir sama ahli jawatankuasa Pusat Khidmat Dun Semerak dan Penggawa Daerah Semerak Dr Mustafa Ahmad.

Baru-baru ini, Presiden Umno, Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mendakwa sebahagian besar mesyuarat perwakilan Umno di peringkat bahagian mengusulkan supaya menolak kerjasama dengan Bersatu.

Bagaimanapun, bekas Setiausaha Agung Umno Tan Sri Annuar Musa membayangkan tidak sampai 100 bahagian Umno di seluruh negara meluluskan usul tersebut.

Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi Umno malam tadi pula memutuskan usul tersebut akan dibahas pada Persidangan Agung Umno yang dijangka diadakan pada akhir bulan ini.

Berikutan hubungan Umno-Bersatu agak renggang sekarang, ada pemerhati politik menyifatkan kemungkinan muncul jajaran baru bagi mendominasi pentas politik di negara ini.

Dr Nik Muhammad Zawawi yang juga ahli parlimen Pasir Puteh berkata, semua ahli politik perlu tunduk kepada arahan Allah dalam menguruskan amanah mentadbir negara.

“Kita perlu bersatu padu, kita akan kuat. Saya berharap semua rakan sama ada dalam PAS, Umno dan Bersatu perlu saling menghormati dan tidak mengeluarkan kenyataan sensitif yang boleh merengggankan hubungan,” ujarnya.- HARAKAHDAILY 7/1/2021

18 comments:

Anonymous said...

Kah355x!
Cuba list down apa yg sejarah hitam tu??

Anonymous said...

Dlm surah al maidah, ada ayat sebut Tuhan tukarkan manusia yg ingkar jadi kera dan khinzir. Khinzir pulak jadi makanan bangsa dap. Pkr dan pan bersekutu dengan pemakan khinzir. Jadilah sejarah hitam buat kelompok liberal dan syiah dan yg sewaktu dengannya. Mereka ini yg giat persenda Islam dan ulamak kerana mereka berfikir dan menggunakan aqal dalam keadaan hati yg gelap pekat.

Anonymous said...

Sejak pas masuk kerajaan negara banyak di timpa musibah.
Kobit beribu ribu ,banjir musibah tuhan, politik kucar jacir.

Anonymous said...

Lps pgg kuasa ni apa citer perjuangan Pas ms jd pembangkang dlu:-
Hudud
Ruu355
Arwah adib
Tutup kilang arak
Tutup kedai judi
Pertandingan ratu cantik
Tutup casino genting
Bmf
Cukai korporat

Lain2 tu walaun bahlol sila tambah. Jgn buat2 lupa plk.

Anonymous said...

Tak cukup tu. Semua kecik2. Yg besar ialah makan khinzir, liberal dan syiah. Sex terowong belakang. Ini yg mega yg jadi anutan liberal dan syiah. Dap tolak tepi sebab tiket neraka terjamin.

Anonymous said...

Layak ker presiden parti terowong belakang menjadi pm? Negara akan jadi huru hara dan kacau bilau jika presiden itu jadi pm. Majority rakyat muslim akan bangkit menolak presiden yg akhlaq bernajis jadi pm.

Anonymous said...

Ko sindir azmin ye? Kan dia sama geng dgn puak lebai bahlol skrg!

Anonymous said...

Direktor ahmad nisfu :

APA YANG KAU MEREPEK NI SYAITAN??"

Anonymous said...

Bukan ker azmin dah tak geng nuar. Dah taubat ker atau sebab rebut pasangan. Depa berdua jer yg tahu.

Anonymous said...

Azmin tgh geng motar snake..berebut pondan si leena tuu..

Anonymous said...

Lebai menyamar jadi ulama.
Cakap tanpa fakta saja menyakiti hati orang

Anonymous said...

Kikiki...

Anonymous said...

Bang non ke penjara, fakta atau fitnah.

Anonymous said...

Yg lebih parah bila liberal yg zero iman, kondem ulama. Ulama itukah syaitan atau liberal itu yg syaitan.

Anonymous said...

Antara perkara pertama yang diusulkan oleh Melayu liberal bila berkuasa 22 bulan dahulu adalah menghapuskan JAKIM.

Teruk betul pemikiran Melayu2 liberal ni!

Anonymous said...

Rasulullah bersabda,”Ingatlah, sejelek-jelek keburukan adalah keburukan ulama dan sebaik-baik kebaikan adalah kebaikan ulama”. [HR Ad Darimi].

zack said...

kahkahkah sejarah hitam baru je bermula dgn dapigs pakai mercs plet PIG..rakyat tgh susah duk giler dgn keter mewah..pemimpin haprak apa nih? keh13

Anonymous said...

Hahaha..mantap zack!
Ko sindir lebai2 mangkuk yg beli merc smpi 14 bijik tu..
Kahkahkah!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails