Sunday, January 03, 2021

Restoran di Penang promote komunis diserbu

 

GEORGETOWN: Polis telah membuka kertas siasatan berhubung tindakan pemilik sebuah restoran di sini menghiasi gambar semasa era revolusi kebudayaan China serta wajah pemimpin Komunis, Mao Tze Tong pada dinding premisnya petang tadi.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Senior Asisten Komisioner Rahimi Ra’ais berkata, siasatan dijalankan selepas pihaknya menerima maklumat awam berhubung gambar poster terbabit pada dinding dua buah restoran makanan milik lelaki tempatan berusia 41 tahun tersebut.

“Kertas siasatan telah dibuka mengikut Seksyen 44 Akta Pertubuhan dan Seksyen 505(b) Kanun Keseksaan,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini malam ini.

Petang tadi, restoran itu yang menjadikan karya lukisan semasa era revolusi kebudayaan China menjadi tular di dalam laman sosial WhatsApp dan Facebook sekali gus mendapat kecaman netizen. – Utusan






IHtv

12 comments:

Kau betul aku salah said...

Mmng patut dibentras. Tindakan penguatkuasa yg proaktif sangat2 dihargai. Cuma dlu ameno meminjam berbilion² dari kjaan komunis ni melalui projek ecrl dr ccc.jgn sampai kita dijajah komunis pulak sbb meminjam ni..pas pun jgn la berkawan dgn ameno ni jika betul² menolak komunis ni

Anonymous said...

Adeei adeei. Siang kit dan son adalah first hand komunis.

Budak kampung Selatan said...

BARANG SIAPA MELIHAT KEMUNGKARAN MAKA DIA HENDAKLAH MENCEGAHNYA DENGAN.........KITA BANTAH DALAM HATI...KAH........
AZMAN MOHD NOR

"Barangsiapa di antara kamu melihat kemungkaran, hendaklah ia mencegah kemungkaran itu dengan tangannya. Jika tidak mampu, hendaklah mencegahnya dengan lisan, jika tidak mampu juga, hendaklah mencegahnya dengan hatinya. Itulah selemah-lemah iman."

Ironinya, menjadi lemah setelah berkuasa.

Anonymous said...

Tahniah pdrm. Benteras dan dakwa yg bawa fahaman komunis. Pan dan pkr sudah terlalu lemah hingga sanggup biarkan ditonggang oleh dap. Orng melayu tidak lagi boleh bergantung harap dengan pkr dan pan.

Budak kampung Selatan said...

...yang paling lemah ialah masa ada kuasa tapi masih tegur dlm hati

Anonymous said...

Bongkar selagi boleh. Mana yg mudharatkan negara, segera ambil tindakan. PDRM dipuji kerana ambil tindakan. Kerajaan yg ada telah beri kuasa untuk kuat kuasakan undang2. Pedulikan suara fitnah pkr dan pan. Tommy pun dah tiada sapa boleh bela lagi. Eng guan dan siang kit pun hanya disokong oleh penutup lubang jamban dan warga syiah.

Anonymous said...

MCA menyatakan keprihatinannya terhadap reaksi pihak berkuasa terhadap sebuah restoran di Pulau Pinang yang menampal kertas hias dinding (wallpaper) karikatur pemimpin revolusi komunis Mao Tse Tung, yang juga pengasas Republik Rakyat China.

Naib Presiden MCA Tan Teik Cheng berkata, gambar pada kertas hias dinding di restoran masakan Hunan di Bukit Mertajam itu hanya hiasan dan menyifatkan tindakan polis terlalu keras dan "sensitif"... Petikan dr Mkini.

Kikiki...

Budak kampung Selatan said...

Mana pejuang² lslam pas tolong sound sket mamat mca ni kalau berani atau ade telur! Haji hadi? Nik abduh? Takiyuddin? Mokhtar senik? Jangan dibiarkan ideologi komunis di negara kita wlpn hanya hiasan dinding katanya!!!

Budak kampung Selatan said...

Yang paling lemah ialah yg dulu terpekik terlolong pasal islam terancan..terpekik terlolong pasal arak judi..yg terpekik terlolong kasal hudud ruu355..inilh geng2 biawak yg paling LEMAH SELEMAH LEMAHNYA, walaupn Allah swt dh berikan kuasa sebagai UJIAN..

Anonymous said...

Yg paling lemah adalah yg gagal mematuhi sop yg Allah telah tetapkan. Dilarang bersekongkol dengan kafir untuk memfitnah Islam, tapi itu yg dilakukan oleh sekutu2 dap. Apabila ngo muslim tidak berpihak dengan sekutu dap, mereka terpekik terlolong meratap bising. Hilang aqal dan pedoman kerana hijab tertutup oleh sokongan kepada dap.

Anonymous said...

Tunggu mereka meratib merc dan vellfire. Lama tak ke udara.

zack said...

Mereka ingat bila Dapigs memerentah p.pinang mereka bebas buat apa saje.elok p.pinang dikembalikan semula pd kesultanan kedah..yg bangang mca duduk sebuk hubungan dgn negara china apehal?Malaysia negara berdaulat,ada perundangan sendiri bkn bawah taklok negara china komunis..hal ehwal dalaman malaysia,china tak berhak campurtangan,klau mca sayang sangat kat china boleh pulang beramai ramai kesana..silakan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails