Thursday, January 07, 2021

Pelakon Lelaki Didakwa Terlibat Seks Berkumpulan Di Langkawi?

 

Apa pun, kegiatan maksiat perlu dihindari. Ini..

Sejak beberapa hari yang lalu, kecoh di laman Twitter mengenai spekulasi pelakon lelaki yang dikatakan terlibat dalam aktiviti seks berkumpulan di Pulau Langkawi, Kedah baru-baru ini.

Video Dikongsi Dalam Keadaan Mabuk?


Dalam pendedahan tersebut, dikatakan terdapat sekumpulan pengamal media sosial terkenal menginap di salah sebuah hotel di pulau peranginan itu yang turut disertai oleh seorang pelakon lelaki. Dikhabarkan, ketika itu mereka berada dalam keadaan mabuk dan video tersebut telah dikongsi secara tidak sengaja.


Menerusi pendedahan tersebut, terdapat beberapa buah video lain yang kononnya menunjukkan pelaku di dalam aktiviti tidak bermoral tersebut. Ciapan itu yang ketika ini tular turut menimbulkan pelbagai spekulasi oleh warganet selain turut mendakwa ianya hanyalah khabar angin semata-mata.-Murai.my

Komen Weblog Ibnu HasyimApa pun, kegiatan maksiat perlu dihindari. Lihat ini..


Garis Panduan Mengenai Maksiat Dari Perspektif Islam

Keputusan: 
Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-39 yang bersidang pada 21 Sep 1995 telah membincangkan Garis Panduan Mengenai Maksiat Dari Perspektif Islam. 

Muzakarah telah memutuskan bahawa:

a) Maksiat dari segi bahasa bermakna derhaka dan maksiat dari segi istilah ialah perbuatan yang membawa dosa iaitu yang bertentangan dengan akidah, syariat dan ajaran Islam sama ada dengan melakukan larangan Allah dan Rasul atau meninggalkan suruhan Allah dan Rasulnya, dengan kata lain melakukan yang haram dan meninggalkan yang wajib. Perbuatan tersebut memberi kesan kepada kehidupan seseorang dalam akidah, syariat ataupun akhlak.

b) Jenis-jenis maksiat:
i. Maksiat kepada Allah dan Rasul iaitu meninggalkan perintahNya dan melakukan laranganNya.
ii. Maksiat terhadap makhluk iaitu maksiat terhadap manusia, maksiat terhadap haiwan dan alam sekitar, maksiat terhadap harta awam.

c) Maksiat dalam apa jua bentuk sama ada kepada Allah dan Rasul, kepada manusia dan makhluk boleh merosakkan agama, iman, akhlak, kemuliaan diri dan kesejahteraan induvidu, keluarga, masyarakat, negara dan umat.

Keputusan : Muzakarah Jawatankuasa Fatwa bersetuju mengambil keputusan seperti berikut:
a) Bersetuju menerima kertas Garis Panduan Mengenai Maksiat Dari Perspektif Islam untuk dijadikan panduan kepada orang ramai di negara ini.

Dicipta Pada: 03 September 2010 Hits:10895.

7 comments:

Anonymous said...

sejak puak2 lebai bahlol dlm kabinet sm glc ni, makin menjadi2 plk kes2 maksiat..

Kami puas hati!

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...
This comment has been removed by the author.
Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

PEMBETULAN:

Inilah akibatnya bila JAKIM bawah MENTERI AGAMA LIBERAL & KEM. MEDIA liberal paling TAK GUNA, bawah REJIM Perikatan Nasional DAYUS skrg. - lansung TAK peduli pd.
Siaran2 ASING di ASTRO terutamanya dr. BARAT & INDIA (& UNIFY makin TERIKUT) serta Industri PERFILEMAN/DRAMA2/HIBURAN Melayu sendiri - yg. makin mengNORMALkan budaya2 LUCAH/HOMO/PENGAMBILAN DADAH/buat LAMBANG TANGAN-ala ZIONIS Freemason memuja IBLIS - utk. terus menJAHANAMkan MORAL & AQIDAH anak2 muda Islam/Melayu & Katholik kita!!

Juga boleh pula berita Tamil di RTM2 di hujungnya, mempromosi seolah bacaan kitab Agama Hindu dgn. foto Sami Hindu yg. seolah memegang senjata (seolah berita Tamil RTM tu penganut Hindu yg. punya sdgkan ramai bangsa Tamil yg. Islam) - yg. lagi pun melanggar Undg2 Perlembagaan 11 (4) & (5)!

Dan drama2/filem2/Iklan2 Tamil Malaysia - lansung menDISKRIMINASI Umat Islam Tamil dll - seolah umat Islam Tamil TAK wujud kat NEGARA ISLAM kita ni, & ini negara INDIA & Sri Lanka yg. mmg. BENCIkan bangsa BUMIPUTERA Islam India & Sri Lanka - ya, boleh pula DISKRIMINASI & RASISMA amat keji ni terhdp. Umat Islam Tamil dll dibenarkan juga kat NEGARA ISLAM kita ni, oleh bangsa Tamil Bukan Islam terutamanya!!

Dan lainlah kalau Islam dipromosikan di mana2 Siaran TV - sbb. Islam mmg. adalah AGAMA NEGARA berdasarkan Undg2 Perlembagaan 3!

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) said...

Tgk. ni juga - ISLAM sbg. AGAMA NEGARA & FATWA2 MUFTI2 lansung TAK dihormati oleh MUSUH2 Islam/Melayu kat NEGARA ISLAM kita ni!! Mana PAS & MENTERI AGAMA liberal paling TAK GUNA?!!

https://malaysiagazette.com/2021/01/05/penganjur-miss-world-plus-langgar-fatwa-gesa-tindakan-tegas-yadim/

Anonymous said...

Peninggalan ph. Bawa arak, bawa lgbt, bawa fitnah, bawa komunis, bawa ltte, bawa air kencing.

Anonymous said...

Bagus juga Allah turunkan COVID-19 untuk mengekang perbuatan2 maksiat seperti ini.

Tapi bangsat2 yang melakukan zina2 ini tidak pernah mengenal erti apa itu bala Allah!


Anonymous said...

Dalam banjir2 pun masih ada bangsat2 yang MEMBUANG BAYI didalam ladang kelapa sawit!

Bangsat2 ini benar2 tidak takut dengan bala2 yang diturunkan Allah SWT!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails