Thursday, January 28, 2021

Lalu berlompatanlah beruk-beruk Matyeh menyerang PAS..

 

Langkah menggagalkan permuafakatan MN dan PN

BEBERAPA langkah menghancurkan Muafakat Nasional (MN) telah bermula saat ia dilahirkan. Mereka serang bertubi-tubi. 

Mula-mula mereka cuba mempengaruhi ahli PAS agar jangan terima Umno. Ahli PAS perlu tinggalkan PAS kerana PAS dah sesat jalan. Untuk menyakin ahli PAS bahawa PAS dah sesat lalu mereka petik beberapa ucapan Almarhum Tuan Guru Nik Aziz (ATGNA). Kononnya Tuan Guru Abdul Hadi Awang (TGHH) sudah melanggar amanat bekas Mursyidul Am PAS itu. Mereka gagal kerana ahli PAS bukan anjing yang asal nampak bayang lalu menyalak. Ahli PAS teguh walaknya kepada pimpinan.

Mereka masuk pula melalui Umno. Mereka cuba gambarkan kepada ahli Umno bahawa PAS telah mengkhianati Umno kerana bekerjasama dengan BERSATU dalam Perikatan Nasional (PN). Lalu diheret sama beberapa orang veteran Umno untuk menjayakan misi mereka menjahanamkan MN. Mereka hasut ahli Umno tolak PAS. Akhirnya mereka gagal kerana ahli Umno dan PAS sudah merasai nikmat persaudaraan. Lalu mereka menolak mana-mana pemimpin yang punya agenda peribadi.

Mereka masuk pula melalui BERSATU. Mereka hasut ahli BERSATU tolak Umno. Hujahnya seluruh Umno itu dah mesra dengan DAP dan Anwar. Jika sudah menolak Umno maka ahli BERSATU perlu menolak PAS sama kerana PAS mesra Umno dalam MN. Lalu kecenderungan segelintir pimpinan Umno kepada DAP itu dianggap pandangan keseluruhan ahli Umno. Tapi Mereka gagal juga. BERSATU tetap bersama PAS dalam PN sekali gus bersama Umno.

Mereka kembali mengacau PAS. Kerana mereka lihat tali hubungan antara BERSATU dan Umno itu ialah PAS. PAS adalah batu penghalang untuk mereka lagakan Umno dan BERSATU. Di samping itu mereka melihat PAS ditunjangi sama oleh DHPP. Lalu isu Thaipusam di Kedah seolah-olah jendela terbuka untuk mereka menyelinap masuk pecahkan PAS dengan DHPP. MIC yang tiada apa-apa hubungan muafakat dengan PAS telah digunakan untuk panaskan isu. 

Walaupun mereka tahu negeri-negeri lain juga tidak mengadakan sambutan Thaipusam seperti biasa. Mereka lihat negeri PAS yang paling muda ialah Kedah. Mereka sangka MB Kedah itu lemah dan ini peluang untuk lagakan PAS dengan DHPP sekali gus menguatkan MIC dan PH. Lalu berlompatan lah beruk-beruk Matyeh menyerang PAS. Kononnya PAS parti rasis dan sebagainya. Harapan mereka kononnya agar penyokong-penyokong MIC beri kata dua kepada Umno menerima PAS dalam MN atau MIC dalam BN. Sekali lagi mereka gagal. Bila mana pengerusi DHPP YB Senator Bala berikrar DHPP tetap bersama PAS.

Pasti mereka akan lakukan banyak perkara lagi di samping mencabar YDPA di mahkamah. Apa yang mereka fikir ialah kerajaan ini perlu ditumbangkan. Kerana di sana ada perut-perut besar yang perlu diisi. Ada kerongkong-kerongkong haus yang sekian lama sudah kekeringan projek-projek mega. Rakyat apa peduli. COVID-19 kah, banjir kah itu rakyat punya hal, yang penting aku ada nombor.

USTAZ MOKHTAR SENIK
Ahli Jawatankuasa Kerja
PAS Pusat – HARAKAHDAILY 27/1/2021

IHtv

21 comments:

Anonymous said...

China perkenal 'calit jubo'. Apakah ini yang Puak PKR Otai sokong..!?
Tunggu ulasan dari Anwar Ibrahim

Haahhh tunggu dan tepokkk

Pemerintah China mendedahkan bahawa ujian calitan dubur adalah lebih berkesan dan tepat dalam mengesan kehadiran koronavirus, lapor akhbar New York Post, kelmarin.

Pakar-pakar perubatan China berkata, kaedah itu adalah cara lebih tepat untuk mengesan Covid-19 berbanding ujian calitan tekak dan hidung.

Kaedah pengesanan menerusi anus digunakan lebih kerap di Beijing selepas ujian calitan tersebut dilakukan kepada seorang budak lelaki berusia 9 tahun yang kemudian disahkan positif varian virus Covid-19 Britain bulan lalu, lapor majalah Newsweek.

Namun begitu, kaedah calitan dubur dipercayai telah digunakan di China sejak tahun lalu, khsusus terhadap individu yang tinggal di zon merah Covid-19 seperti Shanghai.

Hidup Isle Hidup LGBT Hidup Pluralisma Murtad Hidup Jubo Hidup Calit Jubo.!!

kikikiki..!!

Anonymous said...

anon 1:49 PM
dulu hari China komunist perkenal carik virus tong tahi, lobang kembahan,
terhega hega pula montori MEWA buat pojek carik virus.
terjumpa kah virus spesis corona sembureet assmin hafee

Unknown said...

Ostard rosak Akhlak dijadikan sandaran ibnu Hasyim. Hihihi

Anonymous said...

Geng pegang tiket syurga pantang ditegur.melompat lagi sakan dari berukmatyeh

Anonymous said...

Owhh... Ostad mokhtar Snake bagi fatwa terbaru...
Takbirrr

Anonymous said...

Ini semua rasukkan Syaitoon.....

Anonymous said...

Majulah jubo untuk negara...

Anonymous said...

kan pemimpin pas bagitau, ahli2 tak nampak pandangan yg jauh, sebab dorg duduk bawah, para pemimpin duduk atas pokok, nampak semua yg hadapan....

Yg duduk atas pokok ni Berukkkkkkkkkkkkk jer.....kena batang hidung sendiri nampanya...

Sani said...

Kamu yg matyehnya..dok Bela parti penunggang agama.mokthar senik yg tunjuk kemaluan kat perempuan..alahai..
Sudah2 lah bro..

Anonymous said...

Mokhtar senik ni dia nampak apa yang walaun tidak nampak. Sebab dia pemimpin ibarat beruk duduk di atas pokok. Dan walaun berada dibawah pokok.

Jadi walaun tak nampak apa yang Mokhtar Matyeh yg duduk atas pokok nampak. Sebab walaun berada dibawah pokok. Hehehe...

Anonymous said...

Bayangkan pejuang LGBT nak jaga Islam dan Marruah Isle.... blom jadi PM ddah gadai akidah dngg Pluralisma Mmurtad

Hidup Juboooooo.....!!

Anonymous said...

Suka btl ko dgn jubo ye..mcm biasa main je..
Jubo pondan leena tu pun ko bedal gak ye. Jgn la malu2 lebai jadian..

Anonymous said...

Time banjir si motar snake duk berkurung dlm bilik dlu. Malu la skit dgn ustaz ebit tuu..

Unknown said...

Kau ada ke gambar butuh dia? Tunjuklah, siar dlm YouTube atau viralkan dgn apa apa cara... Ke kau ni babi makan taik yg suka menfitnah? Moga hidup kau binasa sebab suka menfitnah, kecuali kau bertaubat

Unknown said...

Kau gile ke atau kau tak sekolah lagi, amenda fatwa yg ustaz Mokhtar tulis dlm artikel tu? Beruk bodoh punya orang, patutlah sokong kapir

Lelakidicermin said...

Tak tahu aku majlis tertinggi pas masih benarkan ustaz moktar mengeluar kenyataan yg sememang utk parti pas.. sedangkan ustaz dah 2 kali terperangkap 2 kes yg memalukan.. dgn bukti2 sekali.. lepas ni.. ustaz ni jenis muka tak malu..serban kat kepala.. tp perbuatannya memalukan..

Anonymous said...

Tu dia lembu pas dah tercirit..keh keh keh..
Ko bako dia lg sani ! Aku rase bab fitnah ni lebai lg handal. Tgk je la fitnah lebai dusuki psl tabung haji dlu..
Kahkahkah!

Unknown said...

Pirah beruk, aku tak terkesan langsung dengan sani bongok tu tulis, aku agak macam sawan babi si sani tu bila aku cabar dia tunjuk gambar kemaluan ustadz Mokhtar... Bangang sangat nak menfitnah, sudahlah bangang suka menfitnah pulak, baik kau makan taik taklah dari menfitnah

Kau betul aku salah said...

Free² je dpt dosa fitnah..pahala nth brp kerat, dosa org aje yg nampak eh ? Tu belum fitnah yg lepas² silap² muflis abis kat akhirat. Ingatkan ade tiket syurga rupanya tiket dh sold out!

Kau betul aku salah said...

Bodo stat sorang ni..mencabar darurat bukan mencabar agung..baginda ada kuasa eksekituf dan x mkin dicanar di mahkamah. Yg nk di cabar ialah keabsahan kjaan yg menasihati ydp sbg kjaan yg tiasa majoriti.

Kau betul aku salah said...

Pasal calit jobo ..lain kali dptkan maklumat tepat..walaun dek suka kat jubo..semua dijubokannya..pi cari artikel yg betul ye walauncai² dan walauntit² sayang

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails