Monday, January 04, 2021

Hamas Mulai Langkah Bangunkan PN di Palestin..

 

Pengerusi Biro Politik Hamas, Ismail Heniyye 

Pesanan Ismail Heniyye mengenai pembentukan perpaduan nasional di Palestin

PRESIDEN Palestin, Mahmoud Abbas menerima pesanan daripada Pengerusi Biro Politik Hamas, Ismail Heniyye mengenai pembentukan perpaduan nasional dan menyambut baik mesej itu.

Menurut pernyataan bertulis yang dibuat oleh pentadbiran Palestin, Abbas menyambut baik pesanan yang disampaikan kepadanya oleh Jibril er-Rucub, Ketua Setiausaha Jawatankuasa Pusat Gerakan Fatah, tentang akhir pembahagian, pembentukan perkongsian dan pembentukan perpaduan nasional di Palestin melalui pilihan raya demokratik.

Presiden juga memerintahkan Rucub untuk menyampaikan kepuasan kepada Hamas dengan mesej tersebut dan membalas dengan mesej yang menekankan komitmen gerakan Fatah terhadap proses perpaduan dan perkongsian nasional.

Abbas juga memutuskan untuk mengadakan pertemuan dengan Ketua Dewan Pemilihan Pusat, Hanna Nasır, untuk membincangkan undang-undang mengenai pilihan raya.

Terakhir, Presiden, mengucapkan terimakasih kepada Turki, Mesir, Qatar, Jordan dan Rusia atas usahanya untuk mendekatkan diri di kalangan Palestin.

Ketua Biro Politik Hamas, Ismail Heniyye semalam mengumumkan bahawa inisiatif baru sedang dilakukan untuk menyambung semula perbincangan Dialog Nasional untuk mencapai perdamaian Palestin.

(IH)

IHtv

3 comments:

Anonymous said...

Bila ada individu menggugat, pasti jadi ancaman buat zionist. Akhirnya yg mengancam itu syahid akibat drone atau peluru rifel. Bangsa israel terkenal sebagai pembunuh, dan ramai para nabi jadi mangsa bani israel. Janji Allah benar. Kemenangan akan sampai juga.

Anonymous said...

“Cawangan Khas PDRM dalam tahun-tahun awalnya tidak akan bertindak balas seperti yang dilakukannya terhadap iklan makanan sehinggakan menuduhnya sebagai propaganda Komunis China.

“Cawangan Khas tidak boleh sewenang-wenangnya mengesyaki mana-mana orang sebagai Komunis dan perlu bergerak dengan peredaran zaman.

“Malaysia dan China telah pun mengadakan hubungan diplomatik selama 46 tahun sejak daripada tahun 1974 dan kedua-dua negara perlu terus mengekalkan hubungan ekonomi yang kukuh dan rapat,” kata Kit Siang.

Anonymous said...

Letak gambar Agong atau pm, bukan gambo moa tze tong. Cilakak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails