Saturday, January 16, 2021

EU Kempen anti m/sawit.. Wajar M'sia mulakan tindakan undang-undang..

 

Erdoğan: ''Setakat Ini EU Belum Pernah Menepati Janjinya ke Turki''


Presiden Turki Recep Tayyip Erdoğan mengatakan bahawa setakat ini Kesatuan Eropah (EU) belum pernah menepati janjinya kepada Turki. Presiden Erdoğan membuat kenyataan kepada anggota akhbar di Istanbul.

Mengenai vaksin Covid-19 yang disuntikkan kepadanya semalam, Presiden Erdoğan memaklumkan bahawa tidak ada kesan sampingan yang berkaitan dengan vaksin itu, dan berkata bahawa beliau akan mendapat dos kedua 28 hari kemudian.


Presiden Erdoğan menyinggung hubungan Turki dengan Kesatuan Eropah (EU),

“Sejak tahun 1963, kami selalu berusaha untuk menjadikan hubungan kami dengan EU ke arah yang positif. Malangnya, EU tidak menepati janjinya setakat ini. Sekarang kita dalam proses baharu. Rundingan dua hala kami berlanjutan secara intensif. " Katanya.


Presiden Erdoğan mengevaluasi kegusaran Amerika Syarikat (AS) kerana Turki membeli sistem pertahanan udara S-400 dari Rusia,

"Tidak ada negara yang dapat menentukan langkah-langkah yang akan kami ambil ke arah industri pertahanan. Ini bergantung sepenuhnya kepada keputusan kami. Pakej pertama S400 dengan Rusia telah selesai. Pakej kedua berterusan. Kami akan mengadakan perbincangan dengan Rusia pada akhir bulan ini. Kami akan membincangkan banyak isu di sini. 


"Kami tidak tahu apa yang akan diperkatakan oleh pentadbiran Biden ketika ini. Kami mempunyai sesuatu untuk diperkatakan. Kami tidak mengambil langkah pertahanan dengan kebenaran dari suatu tempat. Sebagai negara NATO, kami tidak akan pernah menerima negara-negara yang ada di NATO bersama kami untuk membimbing kami. " Katanya.

Presiden Erdoğan juga membuat kenyataan mengenai jet tempur F-35 yang telah dibayar oleh Turki ke AS, 

"Ini adalah kesalahan besar yang dilakukan AS kepada kita sebagai negara sekutu. Saya harap Joe Biden akan mengambil langkah lebih positif selepas berunding. " Katanya.


Komen Weblog Ibnu HasyimEU kempen anti minyak sawit Maalaysia. Adalah wajar Malaysia mulakan tindakan undang-undang terhadap EU yang bertelatah begitu..


IHtv

2 comments:

Anonymous said...

Dalam sejarah kerajaan Islam dan empayar kegemilangan Islam belum ada satupun khalifahnya yang meletak jawatan semasa hidup melainkan dijatuhkan atau dibunuh.

Meletak jawatan adalah sifat pengecut dan lari dari masalah.

Ini tidak terdapat pada Muhyidin dan ini menjadikan Muhyidin lebih hebat dari Mahathir yang lari dari tanggungjawab apabila diberi tekanan.

Dan lebih memalukan Mahathir menikam pemimpin dari luar gelanggang.

Semoga Muhyidin diberi kekuatan dan mampu bertahan.

Anonymous said...

Takat sijil tadika pasti toksah sembang bab khalifah la wahai anon823PM woi......... memalukan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails