Tuesday, November 03, 2020

Dari Mabuk, jadi perogol dan peliwat.

 

Pemilik restoran ditahan rogol, liwat wanita baru tiga hari dikenali

PETALING JAYA: Seorang pemilik restoran makanan Arab berasal dari Asia Barat ditahan polis dipercayai merogol dan meliwat kenalan wanita yang baru dikenalinya di Ara Damansara di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Nik Ezanee Mohd Faisal, berkata suspek yang berusia 31 tahun ditahan pada jam 10.19 pagi sebaik polis menerima aduan daripada mangsa pada jam 9.38 pagi.

Katanya, mangsa seorang wanita warga asing berusia 25 tahun dan bekerja sebagai operator perkhidmatan pelanggan bagi syarikat pelancongan.

"Mangsa mendakwa baru mengenali suspek yang juga pemilik restoran makanan Arab di tempat tinggalnya pada 28 Oktober lalu.

"Suspek dikatakan datang ke rumah mangsa kira-kira jam 10.30 malam, kelmarin dengan membawa makanan dan minuman keras.

"Kira-kira jam 12.30 tengah malam, suspek dalam keadaan mabuk mengajak mangsa melakukan hubungan seks namun ditolak menyebabkan lelaki itu berang dan menampar muka mangsa sebelum merogolnya," katanya dalam satu kenyataan.

Katanya, suspek turut meliwat mangsa selain mengajak mangsa mandi bersama dan menganggap mangsa sebagai isterinya.

"Suspek kemudian tertidur di rumah mangsa dan wanita itu mengambil kesempatan keluar ke balai polis membuat laporan.

"Susulan laporan polis mangsa, suspek ditangkap ketika dia tertidur sebelum direman tujuh hari sehingga 8 November ini.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol, Seksyen 377C Kanun Keseksaan kerana meliwat dan Seksyen 323 kanun sama kerana mendatangkan kecederaan," kata beliau.

Tambah beliau, siasatan lanjut kini sedang dijalankan dan pihak kedutaan suspek dan mangsa dimaklumkan berhubung kejadian itu.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Apa nak hairan pemilik restoran ditahan dituduh merogol dan meliwat.. Wakil rakyat sebuah parti politik di Malaysia pun pernah dituduh sebagai perogol pembantu rumahnya sendiri.. 

Sabda Rasulullah SAW:

 اجْتَنِبُوْا الخَمْرَ فَإِنَّهَا مِفْتَاحُ كُلِّ شَرٍّ  Maksudnya: “Hendaklah kamu menjauhi arak, sesungguhnya arak kunci segala kejahatan.” Riwayat al-Hakim (4/145)

Begitu juga, hadith daripada Uthman RA secara mauquf: اجْتَنِبُوا الْخَمْرَ فَإِنَّهَا أُمُّ الْخَبَائِثِ

Maksudnya: “Hendaklah kamu menjauhi arak kerana ia punca segala kejahatan dan kerosakan.”  Riwayat al-Nasaie (8/315)

Hibur Hibur Sikit:

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails