Friday, September 11, 2020

PN, rakan sekutu dijangka bertembung di 11 kerusi. Tunggu Penclonan Esok.

 Penyokong parti Perikatan Nasional (PN) memasang bendera parti selepas Majlis Pengumuman Calon Perikatan Nasional (PN) Sabah di Pejabat BERSATU Negeri Sabah. - Foto BERNAMA Penyokong parti Perikatan Nasional (PN) memasang bendera parti selepas Majlis Pengumuman Calon Perikatan Nasional (PN) Sabah di Pejabat BERSATU Negeri Sabah. - Foto BERNAMA

KOTA KINABALU: Berdasarkan kepada nama-nama calon yang diumumkan, Perikatan Nasional (PN) dan rakan sekutunya Barisan Nasional (BN) dan Parti Bersatu Sabah (PBS) dijangka akan bertembung antara satu sama lain di sekurang-kurangnya 11 kerusi dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah.

Kerusi-kerusi terbabit adalah Bengkoka (UMNO/PBS), Telupid (UMNO/ PBS), Matunggong (PBS/PBRS), Kadamaian (PBS/PBRS), Tandek (PBS/PBRS), Tulid (PN/PBRS), Sook (PN/PBRS), Kapayan (MCA/PBS), Karamunting (MCA/PBS), Paginatan (UMNO/PN) dan Tanjung Aru (UMNO/PBS).

Secara keseluruhannya, PN yang terdiri daripada Bersatu, STAR dan SAPP, akan bertanding 29 kerusi, PBS 15 kerusi, manakala BN yang terdiri daripada UMNO, MCA dan PBRS pula 40 kerusi.

PRN Sabah mempunyai 73 kerusi untuk ditandingi dengan hari pencalonan telah ditetapkan esok, manakala hari mengundi pada 26 September.

PN, BN dan PBS, akan menggunakan simbol masing-masing pada PRN ini.

Sementara itu, WARISAN Plus yang terdiri daripada WARISAN, DAP dan Amanah, akan bertanding di 54 kerusi dan UPKO (14), menjadikan jumlah keseluruhan 68 kerusi.

PKR masih belum mengumumkan kerusi yang akan mereka tandingi.

Warisan, UPKO dan PKR juga akan menggunakan logo masing-masing dalam PRN ini. - BERNAMA

Hibur Hibur Sikit

11 comments:

Anonymous said...

Ingat wahai ahli pas sabah. Pastikan kamu dtg pusat undi dan pangkah dacing. Logo BN. Kerja senang tak payah byk fikir. Dtg sambil berzikir dan pangkah dacing. Tak perlu kisah siapa calon. Jgn khianat muafakat nasional. Tunjukkan kesetiaan dan sokong BN. Insyaallah ada sedikit beras dan gula kami sediakan. Insyaallah team laskarsiber dibwh dato lokman ajan berada disana spnjang prn nnti.
Hapuskan rba!

Anonymous said...

Hapuskan riba!

Anonymous said...

sokong anon 2:56

Hapuskan RIBA
Hapuskan premis perjudian
Hapuskan premis pusat maksiat
Hapuskan Syiah, Wahabi dan semua ajaran sesat....

Anonymous said...

Wah RBA 2:51 ternakan Dajjal Action Party sangat terdesak sehinggakan terpaksa menyamar sebagai ahli MN untuk menfitnah MN.

Like gonna end, like RBA. Calon Parti kafir harbi Dajjal Action Party pula terpaksa menyamar menjadi calon saka warsn kerana rakyat benci Dajjal Action Party yang telah kencing rakyat.

Rakyat sudah merasa meloya nak muntah menonton wayang opera Dajjal Action Party dan hantunya yang keluar dari keranda dan melompat ke sana sini.

Anonymous said...

Malangnya Dajjal Action Party dan RBA dan khadam munafik liberalnya sokong:

Kencing rakyat

Janji palsu

Fitnah

Pembohongan

Industri dosa besar

RIBA

Perjudian

Pusat maksiat

Penghinaan ke atas Islam

Ajaran sesat seperti Syiah, Qadiani, liberalisme, sekularisme dll....

Pesta arak terbuka

Murtad

LGBTQ

LTTE

Skandal banglo

Skandal terowong

Skandal jual aset negara

Skandal jual aset tabung umat Islam di bawah harga pasaran

Rasuah

Kilang haram

Pencemaran alam sekitar

Merobohkan kampung dan gerai Melayu

Dll

Anonymous said...

Apa punya bangang ko ni komen anon 3:33. Bodo. Jgn jadi mcm mal bapak ko. Laskarsiber memang bersama MN. Tadak istilah menyamar ahli muafakat ka apa ka. Lainkali hadir ke perjumpaan team laskarsiber dato lokman dan turut serta utk belajar buat komen dn serang rba. Ni yg payah nk ajor ahli bawahan ni mcm anon ni. Takde skill. Zikir zikir jugak. Dalam politik ada cara nk serang rba. Kena hentam puak rba maki hamun secukupnya. Bukan khianat team MN. Bodo

Anonymous said...

Apa la anon 3:33. Kan presiden pas dah bgtu tak jadi bertanding 10 kerusi di sabah. Dan akan bagi laluan pada BN. Ikut je lah. Pangkah shj seperti yg disuruh. Tu pun susah ke

Anonymous said...

Hoi anon 3.11.
Ko faham tak. Mana boleh hapuskan sistem riba, pusat judi hiburan dll. Selagi MN brkuasa kita akan menjaga dan mesti adil kepada semua kaum. Kami ada penyokong dari mca, mic, pbs dll. Kami MN perlukan undi mereka

Anonymous said...

Wah RBA ternakan Dajjal Action Party menyalak histeria kerana termakan cili.

Pedas sangatkah bro ??? Padan muka.

Ha ha ha ki ki ki 400x ....

Anonymous said...

Hoi RBA bahlol,

Di negeri Pee H, rumah dan gerai kaum Melayu boleh dirobohkan serta merta tetapi kilang haram puak roket yang mencemari alam sekitar diberi tempoh hingga ke hujung tahun.

Cukup-cukuplah RBA kencing rakyat !

Anonymous said...

Anon 3:33 kena maki bodoh.hahaha.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails