Saturday, September 12, 2020

Bangunkan Muslimat Akifi, Hindari Cinta Dunia.. -Ustazah Nuridah

KUALA LUMPUR: Dewan Muslimat PAS Malaysia (DMPM) menyeru muslimat PAS untuk terus konsisten memperkasakan jati diri pejuang Islam menerusi agenda membangunkan muslimat akifi.

Tindakan itu demi menyahut cabaran menjadi jentera parti 12K sehingga menjadi qudwan dalam dakwah dan siasah hasil tarbiah berterusan yang disediakan parti.

Menurut Ketuanya, Senator Ustazah Nuridah Mohd Salleh menjelaskan bahawa beratnya amanah setelah meraih kemenangan menjadi kerajaan.

Malah katanya, perkara tersebut telah menjadi kebimbangan baginda Rasulullah SAW kepada umatnya sepanjang hayat berkenaan ujian kemenangan dalam bentuk kebendaan dan keselesaan hidup.

Justeru itu, beliau menasihati agar muslimat PAS sentiasa berhati-hati dan menghindari sifat cintakan dunia setelah berkuasa dan sentiasa mengingati mati.

“Perlulah sentiasa kita hindari dan menjauhi segala sifat hubb ad-dunia (cintakan dunia) apabila sudah berkuasa dan lupakan serta takutkan kematian yang akan datang pada bila-bila masa sahaja yang ditetapkan Allah SWT.

“Sehubungan dengan itu, jati diri pejuang Islam mesti diperkasakan menerusi agenda membangunkan muslimat akifi , menyahut cabaran menjadi jentera parti 12K, sehingga menjadi qudwah dalam dakwah dan siyasah hasil tarbiyah yang berterusan yang disediakan oleh parti,” ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika berucap di dalam Majlis Perasmian Muktamar Tahunan Dewan Muslimat PAS Malaysia (DMPM) kali ke-60 di Hotel Premiera, Menara MARA Kuala Lumpur, di sini, hari ini. – HARAKAHDAILY 11/9/2020

Sekitar Muktamar Dewan Muslimat PAS Malaysia ke-60 yang diadakan pada 11-12 September 2020.

 

 Kelihatan rakan Muafakat Nasional, Wanita UMNO memasuki dewan muktamar untuk perasmian. Wanita daripada Dewan Himpunan Penyokong PAS juga hadir memeriahkan sidang muktamar ini.

 Muktamar DMPM dijadualkan bermula jam 8.00 malam ini dengan ucaptama Ketua Dewan Muslimat PAS Malaysia, Senator Ustazah Nuridah Mohd Saleh.
(IH)

4 comments:

Anonymous said...

KERA jaan negeri Pee H adalah kepala bapak penipu, muka puak Pee H pun muka penipu.

Kilang haram yang memusnahkan alam sekitar diberi tempoh hingga ke hujung tahun ini untuk membuat permohonan. Maklumlah towkay kilang haram kaum kerabat Dajjal Action Party dan puak Pee H suka makan pau towkay kilang haram.

Sebaliknya , KERA jaan Pee H bertindak rasis terhadap kaum Melayu dengan merobohkan rumah dan gerai Melayu serta merta.

Orang bodoh berlapis-lapis sahaja yang sokong Pee H pimpinan Dajjal Action Party !

Anonymous said...

Meh mari umah aku. Aku blanja kerusi plastik..kah355x
Jgn frust sgt. Blh sewel jdnya.
mmg kena dah si penunggang agama kena game.
Tamparan maut ke muka lebai2 bahlol oleh Mudin dan wak jahid penorogo. Apa slhnya..
Kuah kuah kuah..355x

Anonymous said...

RBA 10:00 ternakan parti kafir harbi Dajjal Action Party,

Meh mari umah aku. Aku blanja kerusi kayu.. kah355x ....

Jgn frust sgt. Blh sewel RBA jdnya. mmg kena dah si Pee H penunggang rakyat kena game dengan janji palsu sendiri.

Rakyat sangat benci pada Pee H pimpinan Dajjal Action Party yg sesuka hati kencing rakyat.

Tamparan maut ke muka Pee H bahlol dalam 7 PRK oleh Mudin, tuan guru Hadi dan wak jahid . PRU 15 Pee H menangis tak berlagu...

Apa slhnya puak Pee H muka tembok baring atas jalan dan menangis histeria mengeluarkan air mata buaya konon membela rakyat yang telah menjadi mangsa air kencing Pee H sendiri.

Kuan kuan kuan ki ki ki 3550x....


Anonymous said...

Puii. Senator baik ko tunjal mursyidul am pas ko tu hashim jasin. Kalau boleh tempeleng blkg kepala dia sekali. Kepala dia lilit serban pun masih ciintai dunia beli porsche cayman la. Pego nasihat dia. Hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails