Saturday, September 12, 2020

Air S'gor, Memorandum Kepada PM.

Isu air Selangor: NGO desak tubuh RCI

PUTRAJAYA: Persatuan Perpaduan Sejahtera Kebangsaan hari ini menyerahkan memorandum kepada Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta agar beliau dan Kerajaan Persekutuan campur tangan dalam isu gangguan bekalan air di Selangor yang berlarutan sejak sekian lama.

Antara kandungan memorandum itu ialah gesaan agar kerajaan menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) untuk menyiasat secara terperinci punca sebenar kerajaan Selangor gagal menangani masalah gangguan air di negeri itu.

Memorandum itu diserahkan oleh Presiden persatuan M. Selventhiran kepada Pegawai Perhubungan Awam Kanan Unit Komunikasi Korporat Jabatan Perdana Menteri Helmy Hamid di perkarangan Perdana Putra di sini.

Bercakap kepada media selepas penyerahan memorandum itu, Selventhiran berkata cara terbaik untuk menyelesaikan isu air di Selangor ialah menubuhkan RCI bagi membuat siasatan terperinci.
“Satu pelan tindakan juga harus dirancang bagi memastikan gangguan bekalan air tidak kerap berlaku di Selangor,” katanya.

Selventhiran selaku anak jati Selangor mendakwa sejak 2008, gangguan bekalan air berlaku di Selangor secara  purata 20 kali setahun selain turut mengambil masa yang lama untuk kembali pulih. – BERNAMA

Hibur Hibur Sikit
Baik didengar oleh perasuah-perasuah!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails