Sunday, September 06, 2020

Siram bunga di rumahnya Setapak Jaya. Al-hamdulillah, PN Prihatin& Cekap..

 Surirumah, Norzalina Ramli, 52, menyiram bunga di rumahnya di Setapak Jaya selepas bekalan air pulih. -Foto NSTP/MUSTAFFA KAMAL Surirumah, Norzalina Ramli, 52, menyiram bunga di rumahnya di Setapak Jaya selepas bekalan air pulih. -Foto NSTP/MUSTAFFA KAMAL

Bekalan air Hulu Selangor, Kuala Selangor pulih  

SHAH ALAM: Sebanyak 618 kawasan pulih sepenuhnya, manakala 674 kawasan masih lagi dalam proses penyaluran semula bekalan air, sehingga jam 12:30 tengah hari tadi.

Ketua Komunikasi Korporat, Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor), Elina Baseri, berkata kira-kira 47.83 peratus daripada 1,292 kawasan terbabit dengan gangguan bekalan air tidak berjadual setakat ini, pulih sepenuhnya.

"Dari segi wilayah, Hulu Selangor dan Kuala Selangor hampir pulih sepenuhnya.

"Bagi Petaling, Kuala Langat dan Kuala Lumpur pula kira-kira 57.2 peratus, 50 peratus dan 41.3 peratus.

"Bagi wilayah Klang/Shah Alam dan Gombak, kira-kira 24.2 peratus dan 11.3 peratus," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Elina berkata, pelanggan yang sudah menerima bekalan dinasihatkan agar menggunakan air secara berhemat.

"Ini bagi memastikan proses pemulihan bagi kawasan yang masih terjejas berjalan lancar dan mengikut jadual.

"Air Selangor akan terus memaklumkan status terkini kepada pengguna menerusi media massa dan semua medium komunikasi," katanya. (BH)

Komen Weblog Ibnu Hasyim:Siram bunga di rumahnya Setapak Jaya. Al-hamdulillah, Kerajaan PN Prihatin dan Cekap..

Hibur Hibur Sikit


Orang ramai beratur untuk mendapatkan bekalan air di Pusat Khidmat Setempat, Taman Rakyat Klang berikutan ganguan bekalan air di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor yang di sebabkan empat Loji Rawatan Air (LRA) susulan pencemaran sungai dikesan pada sumber air mentah di Sungai Selangor. - Foto Muhd Asyraf Sawal Sebelumnya, orang ramai beratur untuk mendapatkan bekalan air di Pusat Khidmat Setempat, Taman Rakyat Klang berikutan ganguan bekalan air di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor yang di sebabkan empat Loji Rawatan Air (LRA) susulan pencemaran sungai dikesan pada sumber air mentah di Sungai Selangor. - Foto Muhd Asyraf Sawal

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails