Saturday, September 12, 2020

'Geran', rangkul anugerah cemerlang filem di AS. MB Kedah bangga.

 

HALAMAN HIBURAN

Kejayaan Sutradara Areel amat membanggakan – MB

ALOR SETAR: Menteri Besar Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor, merakamkan setinggi-tinggi tahniah kepada Sutradara filem Geran, Areel Abu Bakar yang berjaya merangkul anugerah Kecemerlangan filem aksi di Amerika Syarikat, baru-baru ini.

Tambah membanggakan lagi katanya, Areel merupakan anak Kedah kelahiran Alor Setar dan kini menetap di Kulim.

“Syabas  dan tahniah kepada beliau dengan semua krew produksi Layar Pictures Sdn Bhd atas kejayaan berkenaan,” kata beliau dalam satu ulasannya malam tadi mengenai kejayaan anak jati Kedah itu.

Filem aksi yang memenangi ‘Daniel A.Craft Award’ di Festival Filem Asia New York (NYAFF) ke-19 itu pengambarannya banyak menggunakan latar belakang negeri Jelapang Padi itu.

Kejayaan itu kata Muhammad Sanusi, amat membanggakan negeri ini kerana filem itu membuktikan keupayaan karyawan tempatan berada di landasan yang betul  (Road to Oscars) yang menjadi halatuju Perbadanan Filem Nasional (FINAS).

“Semoga kejayaan ini akan membarakan lagi semangat penggiat seni tempatan terutama daripada kalangan anak Kedah,” tambahnya lagi.- HARAKAHDAILY 12/9/2020

Komen Weblog Ibnu HasyimGeran merupakan filem drama aksi silat Malaysia 2019. Filem ini mempamerkan pencak silat, dan mengisahkan satu keluarga pesilat yang perlu pertahankan nama dan tanah rumah mereka daripada tergadai setelah adik mereka lari dengan geran tanah. Ia ditayangkan pada 10 Oktober 2019 di Malaysia dan Brunei. 

GERAN Watch Party - bersama Pengarah Areel Abu Bakar - YouTube

Hibur Hibur Sikit

9 comments:

Anonymous said...

KERA jaan negeri Pee H adalah kepala bapak penipu, muka puak Pee H pun muka penipu.

Kilang haram yang memusnahkan alam sekitar diberi tempoh hingga ke hujung tahun ini untuk membuat permohonan. Maklumlah towkay kilang haram kaum kerabat Dajjal Action Party dan puak Pee H suka makan pau towkay kilang haram.

Sebaliknya , KERA jaan Pee H bertindak rasis terhadap kaum Melayu dengan merobohkan rumah dan gerai Melayu serta merta.

Jika Pee H pimpinan Dajjal Action Party memerintah negara satu penggal, mungkin kaum Melayu terpaksa berhijrah ke Indobesia dll.

Orang bodoh berlapis-lapis sahaja yang sokong Pee H pimpinan Dajjal Action Party kerana mereka suka dikencing hancing berulang kali !

Anonymous said...

Salam Anon 10:52

Kalau otak kamu setakat nak mengumoat dan mencerca, balik rumah bacalah al-quran.
Apa kandungan umpatan kamu dah diulang berjuta kali, naik loya tekak aku.
Setakat inikah IQ penyokong PAS?

Anonymous said...

Ha ha ha 22 bulan perintah menipu saja.. Inilah akibatnya, ikut group Jilat juboq tak basuh, habis keturunan keluarga jadi jauh dari agama, jadi rosak. Kini terpaksa kuncu-kuncunya meroyan. Dan teruskan meroyan, hina ulama. Terus ulang-ulang tuduhan basi, idea baru dari tokey kulupnya dah habis, tak laku lagi.

Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman.. Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu.. Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.

Kesian, masih jadi barua DAP lagi. Kesian. masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end, barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, A/Rahman Talib an, budak kampung dan babi-babi buta tu..

Bertaubatlah.. tak besar mana umpan mata kail dedak itu. Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin muflis segala.. padanlah jadi barua.. DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat, peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . Tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Mereka bangga disebut macam tu.
huuuuu. manusia berjiwa hamba manusia..
Hai manusia....... kembalilah kepada Tuhanmu.... Tuhan Maha Penerima taubat!!

Anonymous said...

Wah RBA ternakan Dajjal Action Party menyalak histeria kerana termakan cili. Setakat inikah IQ RBA ?

Pedas sangatkah bro ???

Anonymous said...

Benar sangat yg ditulis oleh anon 10.52. Fakta dan diketahui ramai. Lagi pas dicaci, lagi ramai simpati. Sabun mana? Senyap jer. Dah tak laku caci maki sabun dengan pas. Lagi sabun caci pas, lagi orang grade sabun khadam dap. Mahfuz mana? Ini pengkhianat terhadap pas dan islam. Sanggup jadi khadam dap berbanding jadi hamba islam.

Anonymous said...

Itulah akibat bila ULAMAK cinta dunia, dituba oleh PEMERINTAH PN dengan KEMEWAHAN PANGKAT DAN JAWATAN akhirnya TERSUNGKUR dalam KEHINAAN. PAS benar2 diperhamba diperbudak diperkuda oleh PN . Pemimpin dan ahli sera penyokong PAS hanya layak sebagai PENYALAK, PAK PACAK, PEMIKUL BENDERA serupa kaldai di PRN SABAH.

SUNGGUH HINA ISLAM DIPERHAMBA OLEH TOUGHUT JABBARIYAN. FILEM adalah SATU daripada MEDIA ZIONIS YAHUDI MENYESATKAN UMAT ISLAM tapi KINI PAS BANGGA bergelumang dengan toughut PENYESAT UMMAH SEJAK AZALI.

INNALILLALLAHIWAINNALILLAHIRAJIUUUUNNNNN

Anonymous said...

Mca dapat 4 kerusi bertanding. Pas dpt tgga utk pasang bendera. Mmg betoi2 kena pekuda dgn PN. Hahahahaha

Anonymous said...

Itulah akibat bila ULAR-MAK pandapig dan puak munafik liberal cinta dunia, dituba oleh PEMERINTAH Dajjal Action Party dengan KEMEWAHAN PANGKAT DAN JAWATAN akhirnya TERSUNGKUR dalam KEHINAAN selepas 22 bulan sahaja menindas umat Islam.

Mereka benar2 diperhamba diperbudak diperkuda oleh Dajjal Action Party yang merupakan puak kepala bapak kafir harbi yang telah menghina Islam dan menindas umat Islam .

Pemimpin dan ahli serta penyokong Dajjal Action Party hanya layak sebagai PENYALAK, PAK PACAK, PEMIKUL BENDERA toghut serupa kaldai di setiap PRK.

Malanglah mereka semua kerana mereka telah kalah 7-0 dalam PRK terbaharu sehinggakan mereka untuk bertanding. Puak peju-wang yang menjadi talibarut mereka pun KO ! Amat memalukan.

Ha ha ha ki ki ki 1000x ...

Musuh Islam ini mungkin akan kalah teruk dalam PRU yang akan datang kerana rakyat merasa sangat benci mereka selepas mereka sesuka hati berjemaah kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu dll.

SUNGGUH HINA mereka DIPERHAMBAkan OLEH TOUGHUT gonna end kepala bapak kafir harbi and ke-21 yang cuba menyamar sebagai khalifah Abdul Aziz dengan bantuan Mike Syabu Al-Syiah supaya dia boleh kencing umat Islam.

Propaganda berunsur jahat dan fitnah adalah SATU daripada MEDIA ZIONIS YAHUDI MENYESATKAN UMAT ISLAM tapi KINI puak munafik liberal dan ular-mak pandap dan tuan kafir harbi mereka pula bergelumang dengan toghut PENYESAT UMMAH SEJAK AZALI.

Musuh Islam merancang dan Allah juga merancang maka musuh Islam tumbang baham tanah seperti pokok reput selepas 22 bulan. Padan muka !

Anonymous said...

Pembetulan Komen 2:41

Malanglah mereka semua (puak Pee H) kerana mereka telah kalah 7-0 dalam PRK terbaharu sehinggakan mereka TAKUT untuk bertanding kerana FOBIA. Puak peju-wang yang menjadi talibarut mereka pun KO ! Amat memalukan.

Ha ha ha ki ki ki 1000x ...

Musuh Islam ini mungkin akan kalah teruk dalam PRU yang akan datang kerana rakyat merasa sangat benci mereka selepas mereka sesuka hati berjemaah kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu dll.

SUNGGUH HINA mereka DIPERHAMBAkan OLEH TOUGHUT gonna end kepala bapak kafir harbi yang cuba menyamar sebagai khalifah Abdul Aziz dengan bantuan Mike Syabu Al-Syiah supaya dia boleh kencing umat Islam. Musuh Islam tetap gagal !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails