Friday, July 17, 2020

Saya tak pernah tawar Shafie jadi Timbalan Perdana Menteri - PM Muhyiddin

Saya tak pernah tawar Shafie jadi Timbalan Perdana Menteri - PM Muhyiddin
Dakwaan Mohd Shafie bahawa pernah ditawarkan jawatan itu pada bulan Mac adalah tidak benar sama sekal

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin bertegas beliau tidak pernah sekalipun menawarkan jawatan sebagai Timbalannya kepada Presiden Parti Warisan Sabah (Warisan) Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

Dalam satu kenyataan hari ini, Muhyiddin berkata, dakwaan Mohd Shafie bahawa pernah ditawarkan jawatan itu pada bulan Mac adalah tidak benar sama sekali. 

“Saya menyifatkan kenyataan Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dalam wawancara sama yang menyatakan: 'Beliau tidak menyebutnya, tetapi saya tahu mengenai hal itu' sebagai tidak benar. Kenyataan itu adalah andaian beliau semata-mata,” kata Perdana Menteri lagi.

Perdana Menteri merujuk kepada kenyataan Mohd Shafie, sewaktu wawancara bahawa beliau pernah membayangkan hasrat untuk mengajak Ketua Menteri Sabah itu sebagai nombor dua di Putrajaya.


Dalam wawancara khas bersama portal Malaysiakini  baru-baru ini, Mohd Shafie berkata Muhyiddin selepas menjadi Perdana Menteri pada bulan Mac lepas cuba mendapatkan sokongan beliau untuk kerajaan Perikatan Nasional.

Ditanya sama ada Muhyiddin ada menawarkan jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri, Mohd Shafie berkata – “Anda perlu bertanya kepada dia (Muhyiddin) sendiri. Dia tidak bercakap secara terang, tetapi saya tahu (hasratnya),” kata Mohd Shafie lagi.

Mohd Shafie berkata, Muhyiddin berhubung dengan beliau beberapa minggu selepas menjadi Perdana Menteri pada Mac lepas, melalui mesej pesanan ringkas.

Namun, ujarnya lagi, keutamaan beliau adalah sentiasa mengenai kepentingan dan kesejahteraan rakyat di Sabah secara amnya. (AA)


1 comment:

Unknown said...

Nak kelentong la tu muyidin
Dulu mb johor habis jual tanah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails