Saturday, July 18, 2020

Jika 'Tak Berjaya' Didik Generasi Sekarang dengan hiburan...

Seni vs hiburan

HALAMAN HIBURAN
Nurflix penstriman patuh Syariah dilancarkan

KUALA LUMPUR: Saluran laman penstriman patuh Syariah pertama di Malaysia, Nurflix dilancarkan hari ini sebagai satu lagi medium tambahan dalam usaha merancakkan kegiatan dakwah berskala besar melalui internet.


Majlis pelancarannya disempurnakan oleh pendakwah terkenal Habib Ali Zainal Abidin Al Hamid selaku penasihat di Masjid Tengku Ampuan Jemaah, Bukit Jelutong, Shah Alam, dan majlis disiarkan secara langsung menerusi akaun facebook saluran berkenaan, Nurflix.tv.
Habib Ali dalam satu hantaran di Facebook berkata beliau telah mengadakan pertemuan dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri awal bulan ini bagi mendapatkan pandangan dan nasihat menteri mengenai projek saluran penstriman berkonsep dakwah itu.
“Alhamdulillah saya dan rakan-rakan yang hadir telah mendengar pandangan dan nasihat yang bermakna dari Menteri. Jika kita tak berjaya didik generasi yang ada sekarang dengan hiburan patuh syariah, sekurang-kurangnya generasi yang kemudian insya-Allah akan terdidik,” katanya.
Sementara itu, Zulkifli menerusi akaun rasmi berbahasa Arab miliknya turut mengucapkan tahniah dan syabas atas usaha berkenaan dan mengharapkan ia menjadi satu lagi pemangkin gerakan dakwah dalam arus digital. – BERNAMA


Hibur Hibur Sikit

2 comments:

Anonymous said...

Selama ini kita kurang didedahkan dengan hal seperti ini. Meski pun ramai yg inginkan. Tapi bagi yg liberal cenderong kepada liberal dan bukan liberal dicop oleh mereka sebagai salah.

Anonymous said...

ALL MY BITCHES LOVE ME..!!

Nama cucu kesayangan Bekas Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad ini adalah Osama Bakar@ Osman Jailani (oopppss itu pemain sexsapone cerita P.Raaammmlee lah..!!) iaitu Othman Bin Mirzan.

https://troopersantidapclub.blogspot.com/2017/11/syok-betul-cucu-madey-kutty-dengan.html?m=1

Anak cucu nih dengan penuh angkuh dan bongkak memuat naik gambar beliau tidur bersama anjing-anjing kesayangan dengan kapsyen “All my bitches love me” dalam lama instagram yang dikongsikan secara umum.

Hebat sungguh Gaya hidup cucu Melayu Baru ni yang beragama Islam. Menyentuh anjing yang merupakan najis mughallazah kecuali dalam beberapa kondisi tertentu.

Memelihara anjing dan tidur bersama najis berat tersebut bukan kondisi yang dibenarkan dalam Islam.

Oleh itu jangan memanipulasikan agama Islam untuk menghalalkan gaya hidup Melayu Baru bersama anjing-anjing kau..!

Bapanya yang bernama Mirzan pernah dikaitkan dengan pembelian kilang arak San Miguel Corp di Filipina.

Makciknya yang bernama Marina@Gereja Mahathir sering dikaitkan dengan kebebasan seksual Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender(LGBT) dan gerakan COMANGO

Datuknya pula Mahathir dikatakan cuba berlagak bagaikan malaikat apabila mendakwa semua orang salah dan yang menunaikan haji sah melalui 1MDB adalah haram.

Othman Mirzan anak cucu Melayu Baru yang sering memaparkan gaya hidup mewah dalam laman sosial beliau kini memalukan rakyat Malaysia.

Hanya berstatus cucu terkaya melalui rompakan khazanah orang Melayu dan bailout beratus billion. Jangan perasan bagus wahai anakcucu Melayu Baru ini.

Cucu Saudara CEO PNB jual Plaza Damansara kepada kroni Daim pun fake degree jugak ker..!?

Langit kau orenggg tak selalu cerah lahh wahai cucu cucu sekelian.!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails