Sunday, July 05, 2020

LGE Merasa 'terselamat dan lega', PH Dakwa 'tidak sempat'? Ini SPRM PM 8....


Kenyataan Terbaru Ketua Pesuruhjaya SPRM Buatkan Lim Guan Eng Tak Tidur Malam


Laman blog ini menyiarkan artikel mengenai penahanan bekas Setpol Lim Guan Eng, Jeffry Chew Gim Eam, oleh SPRM pada 2 JUlai 2020 yang lepas (BACA DI SINI).

Ramai yang tanya, kenapa mantan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng tidak dipanggil atau ditahan oleh SPRM?

Sedangkan sewaktu skandal Terowong Dasar Pulau Pinang didedah dan dibongkarkan, Lim Guan Eng adalah Ketua Menteri Pulau Pinang dan beliau yang beriya-iya mempertahankan projek Terowong Dasar Laut tersebut.

Mungkin juga bagi Lim Guan Eng sendiri merasakan beliau terselamat dan lega, bila sehingga SPRM memohon perintah reman terhadap Jeffry, beliau masih lagi tidak disoal siasat atau ditahan oleh SPRM.

Kalau beliau merasa sudah selamat, beliau silap sebab kenyataan terbaru dari Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Azam Baki akan membuatkan Lim Guan Eng tidak lena tidur.


Azam mengesahkan siasatan kes Terowong Dasar Laut Pulau Pinang kini telah memasuki peringkat akhir dan beliau juga membayangkan ada asas yang kukuh kes Terowong tersebut mempunyai unsur salah guna kuasa, rasuah dan penggubahan wang haram.

Azam juga memaklumkan dalam masa 5 hari, seramai 32 orang dari pejabat Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah dirakamkan keterangan mereka termasuk EXCO Kerjaraya, Utiliti dan Tebatan Banjir Pulau Pinang, Zairil Khir Johari.

Tambah Azam lagi pada minggu hadapan, SPRM akan memanggil seramai 10 hingga 15 orang untuk dirakamkan keterangan mereka.

Kenyataan terbaru dari Azam pasti akan membuat Lim Guan Eng tidak tidur malam kerana pihak SPRM dijangka akan melengkapkan siasatan mereka selewat-lewatnya pada akhir Julai ini.

Janji yang diberikan oleh Azam ialah pihak SPRM akan melakukan siasatan secara adil, menyeluruh dan terperinci.

Skandal Terowong Dasar Laut Pulau Pinang telah menyebabkan Kerajaan Negeri Pulau Pinang kerugian RM220 juta ringgit dalam nilai hartanah kerana pemilikan hak milik tanah sudah pun bertukar tangan, namun kerja-kerja awal pembinaan masih lagi belum dilakukan sehingga ke saat ini.

Sebenarnya terlalu banyak transaksi yang meragukan yang boleh melibatkan kerugian berbilion ringgit melalui pembinaan Terowong Dasar Laut Pulau Pinang ini sedangkan tiada keperluan mendesak dan perlu untuk membinanya.

Tentu kita masih ingat bagaimana Lim Guan Eng 'bersilat' ketika itu untuk mempertahankan diri ketika pembongkaran demi pembongkaran mengenai penyelewengan dan salah guna kuasa terhadap skandal Terowong Dasar Laut Pulau Pinang dilakukan.

Heret siapa sahaja yang terlibat dalam skandal Terowong Dasar Laut Pulau Pinang.

Kalau Pakatan Harapan dakwa tidak sempat membongkarkannya, kini Kerajaan Perikatan Nasional sudah membuktikan, tidak sampai satu tahun memerintah, siasatan kes Terowong Dasar Laut sudah dapat dilengkapkan dan diserahkan ke pejabat Peguam Negara untuk tindakan lanjut.

Jangan pula ada tangan ghaib yang menyapu kes berprofil tinggi ini ke bawah karpet seperti kes banglo Jalan Pinhon Lim Guan Eng.

Rakyat memerhati!!!

(

30 comments:

Anonymous said...

Dahulu sebuah parti kafir Harbi sibuk main wayang opera menuduh parti yang memerintah negara mengamalkan rasuah, salah guna kuasa, kleptokrasi dll.

Bahkan pemimpin kafir Harbi cuba menyamar sebagai khalifah Islam untuk kencing umat Islam. Malang sebilangan umat Islam terpengaruh dan tertipu dengan lakonan wayang opera kafir Harbi.

Apabila parti kafir Harbi tersebut memerintah negeri, parti tersebut sendiri terlibat dengan rasuah, salah guna kuasa, kleptokrasi dll. Bahkan kampung dan gerai umat Islam dirobohkan sesuka hati oleh kera jaan kafir Harbi. Umat Islam menang sorak kampung tergadai.

Inilah contoh bagaimana puak penyamun menfitnah orang baik sebagai penyamun supaya rakyat terlupa siapa penyamun sebenar.

Pemimpin kafir harbi dan barua mereka sembang lebat babi pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak.

Porrahhh .....

Nota: Selepas ini RBA-RBA akan menyalak dan meroyan histeria kerana kepanasan membaca komen di atas !!!

Ha ha ha ha ha ha ha ha

Unknown said...

Boleh bg tafsiran tepat tal tentang kafir harbi,,sebab Malaysia ni banyak orang kafir,,jangan kerana 1 kaum semua sekali ko nak tuduh,,dasar orang melayu bodoh,babi,sial,,Malaysia bukan until orang melayu je,,sedar diri orang melayu pun pendatang juga Dan hanya ada 1 kaum je yg layak di panggil pemilik bumi Malaysia ni dan ko pn tau sape,,

Anonymous said...

Setelah membaca komen rasis 8:35 bodoh berlapis-lapis yang ditulis oleh Anon 8:35, kita boleh buat kesimpulan:

(1) Anon 8:35 adalah pelampau ultra rasis yang sangat tidak bermoral kerana dia telah menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan kaum Melayu.

(2) Pelampau ultra rasis 8:35 ini tersangat bodoh kerana dia lebih bodoh dari lembu kerana dia mengelaskan semua orang kafir sebagai kafir Harbi sedangkan terdapat beberapa jenis kafir.

(3) Anon 8:35 adalah kepala bapak pembohong kerana dia telah menfitnah kaum Melayu sebagai kaum pendatang sedangkan fakta menunjukkan kaum Melayu adalah penduduk asal Semenanjung Tanah Melayu. Bukti:

Melayu Kelantan 60,000 tahun

KOTA BHARU: Sekumpulan penyelidik Universiti Sains Malaysia (USM) yang melakukan kajian berhubung asal usul bangsa Melayu melalui kaedah genetik menunjukkan Kelantan kemungkinan besar orang Melayu paling asal menetap di Semenanjung sejak lebih 60,000 tahun.

Kumpulan penyelidik diketuai Timbalan Dekan (Penyelidikan dan Pengajian Siswazah), Pusat Pengajian Sains Kesihatan USM, Prof Madya Dr Zafarina Zainuddin yang mendapat geran RM1.4 juta daripada Kementerian Pengajian Tinggi, melakukan kajian terhadap 10 sub-etnik Melayu di Semenanjung Malaysia bagi mengetahui asal usul Melayu.

Sub-etnik berkenaan adalah Melayu Jawa di Johor dan Selangor, Melayu Aceh (Perak), Melayu Minang (Negeri Sembilan), Melayu Banjar (Selangor dan Johor), Melayu Bugis (Selangor dan Johor), Melayu Rawa (Perak), Melayu Champa (Perak, Kedah dan Kelantan), Patani (Kelantan), Melayu Kelantan dan Kedah Langkasuka.


sumber Berita Harian

Anonymous said...

Kita mohon pihak berkuasa menangkap dan mendakwa Unknown 8:35 AM kerana dia telah menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan kaum Melayu.

Anonymous said...

Alololo..konon2 nak bagi orang meroyan menyalak...aleh² dia yg meroyan menyalak suh pulis askar sojar tangkap..anak mak betul..gembeng kanmain

Asaif Barkiya said...

Inilah masa yang paling sesuai untuk menahan reman untuk siasatan dan menangkap lge serta rakan rasuahnya jika ada sabitan serta bukti sabitan dalam kes siasatan SPRM mengenai isu terowong terlajak laris.LGE sudah ada di luar pagar yakni di luar daripada badan eksekutif dan sebagai ahli parlimen biasa.Jadi,tiada gangguan serta halangan untuk sprm menjalankan kerjanya dan jika ada pun hanyalah salakan dan kebisingan daripada ahli politik belaan beliau.

Anonymous said...

Asal xde hujah, modal maki je la. Yg ko bold tu pun kemungkinan aje. X confirm pun. Berita x confirm pun nak jadi dalil. Bodoh gila punya walaun!

Anonymous said...

Anon 6:15 adalah lebih bodoh dari lembu kerana cuba menegakkan benang basah dengan menafikan fakta sejarah yang telah membuktikan kaum Melayu adalah penduduk asal Malaysia bukan pendatang.

Ini bukti kaum Melayu berasal dari Malaysia:

Penyelaras Operasi, Pusat Penyelidikan Dasar dan Kajian Antarabangsa (CENPRIS), Universiti Sains Malaysia (USM), Prof. Dato’ Seri Dr. Md. Salleh Yaapar, yang menegaskan bahawa orang Melayu berasal dari Kepulauan Melayu dan bukanlah pendatang.

Sebaliknya, dari sini suku-sakat mereka tersebar luas di Lautan Hindi & Lautan Pasifik, lantas menjadi penduduk awal/pribumi di sana pula.

“Sejarah membuktikan nama Melayu sudah dikenali sejak zaman Ptolemy (90-168 CE) pada abad kedua. Pada abad ketujuh telah wujud kerajaan bernama Melayu di sekitar Jambi. Ia kemudiannya terangkum ke dalam kerajaan Srivijaya yang berpusat di Palembang & berkuasa di seluruh Kepulauan Melayu sehingga abad ke-13,” kata beliau ketika menyampaikan ucap utama bertajuk “The Malays: Their Origins & Migrations” di Bengkel Antarabangsa Migrasi dan Kesepaduan dalam Masyarakat Multi-Enik: Imigrasi Bukan Kelaziman, Warisan Nusantara dan Tanggungjawab Sosial di Bilik Persidangan, Pusat Penyelidikan Dasar dan Kajian Antarabangsa.

Sumber:

https://news.usm.my/index.php/berita-mutakhir/261-melayu-bukan-pendatang-md-salleh-yaapar

Anonymous said...

Alololo..konon2 nak bagi orang meroyan menyalak...aleh² RBA rasis 3:40 yg meroyan menyalak. Wah RBA ini suka kaum Melayu dihina. Biadap !

Anonymous said...

RBA 6:15 tidak memahami Bahasa Melayu sebab itulah RBA ini tulis komen bodoh berlapis-lapis untuk menafikan fakta orang Melayu adalah penduduk asal Malaysia.

Sekumpulan penyelidik Universiti Sains Malaysia (USM) yang melakukan kajian berhubung asal usul bangsa Melayu melalui kaedah genetik menunjukkan orang Melayu Kelantan kemungkinan BESAR orang Melayu paling asal menetap di Semenanjung sejak lebih 60,000 tahun.

Kenyataan ini dibuat oleh pakar penyelidik USM yang melakukan kajian genetik asal usul kaum Melayu.

Petikan ini juga jelas membuktikan orang Melayu telah berada di Semenanjung Tanah Melayu sejak 60,000 tahun dahulu.

Malangnya RBA rasis cuba menafikan fakta saintifik ini kerana RBA rasis mahu menafikan hak kaum Melayu sebagai penduduk asal negara ini.

Anonymous said...

Projek belum jalan..duit belum keluar..mcmana ade rasuah?

Anonymous said...

Projek belum jalan tetapi duit sudah keluar melalui cara yang menimbulkan keraguan menyebabkan pihak berkuasa menyiasat skandal dan amalan kleptokrasi parti kafir Harbi.

Anonymous said...

Mana bukti projek belum jalan duit belum keluar ? Kamu nak kencing rakyat pun agak-agaklah.

Anonymous said...

Mcm 1mdb la. Duit dah kluar. Tapi abuk pun tarak

Anonymous said...

Mcm duit yayasan akal budi si zahid. Duit kluar buat bayar roadtax sm insuran keta. Tp walaun sokong gila babi sbb asalkan bkn dap

Anonymous said...

Alololo..penganut pas bodoh gila. Ngaji ilmu maki aje!

Anonymous said...

60000thn punya citer ko nak ungkit?? Tp islam dtg 1400thn dlu. Patut bangga dgn islam. Bkn bgga dgn kaum melayu sblm islam. Syurga tu bkn utk org melayu je. Bodoh gila punya walaun. Rasis gila babi! Patut la melayu penyamun pun disokong gila babi. Babi pun x gila camni.

Anonymous said...

RBA 9.09 telah membuat dakwaan tanpa bukti maka RBA telah membuat fitnah.

Anonymous said...

Mana bukti ?? Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah !

Anonymous said...

Alololo..RBA rasis bodoh gila. Ngaji ilmu maki aje ! Inilah hasil ajaran gonna end kepala bapak rasis !

Anonymous said...

Kes x baca berita la ni. Tu yang bodoh melampau! Kesian bapak ko. Dapat anak bodoh gila!

Anonymous said...

Wah RBA 9.33 ternakan parti kafir Harbi adalah kepala bapak rasis yang sedang menyalak dan meroyan histeria sejak puak kafir Harbi dan khadam liberal mereka tumbang baham tanah. Tak cukup dedaklah tu sejak hilang kuasa !!!

RBA ini suka menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan kaum Melayu Islam kerana RBA ini bukan orang Melayu. Dia cuba menyamar sebagai orang Melayu untuk menghina kaum Melayu tetapi dia gagal sebab kita tahu dia adalah RBA laknatullah .

RBA ini hanya pandai menulis maki hamun kerana RBA tidak percaya pada prinsip moral dan akhlak Islam. Dia belajar ilmu maki hamun dari tuang guru gonna end kepala bapak rasis.

Ini membuktikan RBA ultra rasis ini lebih-lebih bodoh dari lembu. Lembu adalah jauh lebih baik dari RBA kerana lembu tidak pandai untuk memaki hamun.

Anonymous said...

Nampaknya RBA 10.36 masih gagal menunjukkan sebarang bukti. Dia hanya pandai memaki hamun kerana tidak percaya pada prinsip moral maka kita tahu RBA adalah pembohong suka menyebarkan fitnah untuk kencing dan melaga-lagakan rakyat.

Inilah hasil ajaran gonna end kepala bapak penyamun @ kepala bapak rasis. Ini juga membuktikan ibubapa RBA telah gagal mendidik RBA ini menjadi manusia.

Anonymous said...

Kpd anon 10.36. Biarkan si penganut pas ni bodoh gila selamanya. Mangkuk ni tgk berita pun x paham. Otak dah xde langsung!

Anonymous said...

Puak RBA ternakan parti kafir Harbi hanya pandai memaki hamun, berbohong dan menfitnah. Orang-orang Bodo sahaja percaya rakyat jahat yang dicipta oleh RBA.

Anonymous said...

Pembetulan komen 11:51:

Orang-orang Bodo sahaja percaya dakyah jahat yang dicipta oleh RBA.

Anonymous said...

Mana bukti? Mana trowong bawah tanahnya? Ko nak bukti apa sayang? Aku dah panggil sayang ni kalau x pandai jugak tak tau la. Trowong tu baru peringkat kajian, tak tentu buat lagi..aduhai..sabo aje la dengan budak² lembam kat sini

Anonymous said...

Duit keluau pegi mana ? Dating ke..kejap lagi balik laa duit tu jgn risau2 eh

Anonymous said...

Bodoh boleh belajar tapi lembam macam ko? Ko tau tak lembam tu apa?

Anonymous said...

Eh alololo..ko kan budak gembeng yang suka mengadu kat mak bakak ko bila cikgu jentik telinga ko? Kan?kan?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails