Wednesday, April 01, 2020

Covid-19: Menteri, Jangan Buang Masa Dengan Gimik Murahan..


Covid-19: Zuraida dibelasah Netizen kerana memakai pakaian hazmat semasa kerja sanitasi

Penyertaan Zuraida pada hari Isnin (30 Mac) yang memakai pakaian pelindungan diri (PPE) dengan tulisan MENTERI dalam menjalankan pembasmian kuman yang dijalankan oleh kementeriannya di Petaling Jaya lebih kepada gimik murahan yang menjadi bahan belasahan netizen.


Netizen berpendapat saat genting begini, menteri tidak sepatutnya membuang masa dan menghimpun orang ramai untuk membuat gimik pelancaran.
Beliau harus tidak melakukan kerja sia-sia membazir PPE (pakaian) dan pegawainya yang sepatutnya boleh digunakan untuk membantu barisan hadapan.
Penyertaan Zuraida dalam kerja sanitasi menyumbang kepada masalah kekurangan PPE di seluruh negara.
Menteri yang tidak terlibat sebagai barisan hadapan, juga akan menyebabkan pembaziran sumber di hospital kerajaan yang sedang menghadapi masalah kekurangan PPE.
Penyertaan Zuraida menyumbang kepada pembaziran tenaga kerja, kerana pegawai dikehendaki mematuhi protokol tertentu kerajaan untuk acara melibatkan menteri.
Sebagai contoh sesetengah pegawai yang sepatutnya bekerja terpaksa digunakan untuk tujuan mengiring dan membantu menteri dalam gimik itu.

15 comments:

Anonymous said...

Pelawak Nasional
ha ha ha

Anonymous said...

Tapi dalam ph sejarahnya ialah mat sabu pelawak nasional dan juga inter. Begitu juga menteri agama yg liberal dan tak tahu feqah dan tauhid. Menteri kewangan pun bahan lawak. Banyak bohong dari fakta. Nuwar pun lawak petrol price hari ini perentah esok harga minyak turun. Semua mereka pintar retorik. Paling top dan paling flip flop ialah pm. Kejap letak jawatan, tak lama lepas tu nak jawatan. Sekarang dah pandai berwatak sedih, mohon simpati.

Anonymous said...

Maafkan la dia.. dia tu baru jer keluar dari PakatanHancing.. kiranya masih ada sikit2 sifat lama tu kira biasa la..
Tengok jer la boss lama dia..si nuawar yg bila dipanggil ke mahkamah ada jer gimik bodo nya.. dan gimik tu kan sebahagia dari ajaran peegheyR???

Bimbing la dia yg baru insaf bahawa 'Perjuangan Menegakkan Anuwaraljubb sebagai PM' adalah suatu kerja yg sia2, dan kepecayaan bahawa Anuwaraljubb boleh jentik jer selesai semua masaalah tu adalah bohong belaka.
Dan kepercayaan bahawa Malaysia hanya boleh diperintahtadbir oleh Anuwaraljubb, isternya, dan anak2nya adalah kepercayaan karut.

Berdekat dia bersama kumpulan ajarangila sinuwar.. takkan boleh hilang dalam seminggu dua adat kebiasaan rituals kebiasaan ajaran lamanya.

....

Anonymous said...

Ada nuwar kempen dlm pru14 untuk turun harga minyak?... Khadam mca kuat buat fitnah..

Menteri PN nak jadi orang bulan....

Anonymous said...

Ada menteri doraemon ada menteri air suam....ada menteri kereta terbang...ada menteri bisu..

Anonymous said...

Ada nuwar pecat peguamnya tansri gs ram yg buat kertas rayuan kata anuwar menyodom suka sama suka, bukan merogol sisaiful??
Oh tidak kan??
Malah dinaikankan pangkat sbg ketua peguambelanya.

Anonymous said...

Kebayakan kawasan yg dilanda teruk wabak covid19 di mesia nih adalah kawasan dimana diadakan ceramahmeroyan kuciwaharaporno selepas siAnuwar gagal mendapat perkenan KDYMM YD agong untuk membentuk kerajaan minoriti yg Pakatantiga.
Percubaan pakatantiga untuk merogol dan meliwat perlembagaan negara itu telah digagalkan oleh pehak IstanaNegara.
Mempersembahkan idea kerajaan minoriti itupun sebetulnya kerja bodo sebab Perlembagaan berkata yg Baginda hendaklah melantik seorang mp yg menurut kepercayaannya mendapat sokongan majoriti, .... dah mengaku yg dia cuma minoriti tuh masih sebarkan fitnah diserata dunia terutama ahkbar liberal yg kononnya pehak Istana Malayasia sakat pakatantiga.

Bodo menyusahkan negara pakatantiga bangang nih.

Anonymous said...

Biarlah ada menteri doaemon... asalkan jangan menteri dapigs dan pandapigs.
Dan jugak tiada Ketum aljubb.
Tiada Pakatantiga, tiada bintangtiga..
Tiada klentongkrasi tiada lgbt,

.

Anonymous said...

Itu untuk counter pertuduhan lah bongok...

Ada sefool menang di PD?..

Anonymous said...

Kalau yg muda ada 250 000, macam mana yg lain. Eng guan terowong dan banglo. Anuwar ada pintu belakang. Heavy sangat. Tepat sangat bila salah guna kuasa diturunkan. Aturan yg terjadi tanpa perancangan. Tapi melegakan.

Anonymous said...

Teruskan Meroyan.
Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian eng meneruskan hasut ganggu..
Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian eng.
Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.

Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian eng. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, dan babi-babi buta tu..

Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian eng solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi
Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian eng. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng..
Mereka bangga disebut macam tu.

Hiiiiiiiii

Anonymous said...

anon 6:01, maksud ko GsRam cuba menipu mahkamah??
Apala punya bahlol la ko nih.. statements arahan anuwar pd peguamnya itu adalah cubaan membela diri dgn menafikan yg dia merogol budak jantan bernama saiful sebab ianya dilakukan oleh dia (sinuwar) secara sukasamasuka, dimana tidak dinyatakan samada mereka merupakan pasangan kekasih jantansamajantan atau samada sisaiful merupakan 'pelacur' jantan yg memberi khidmat sex kpd anuwar yg melangganinya.

Jadi hakikatnya pehak pembelaan telah mengakui secara bersumpah bahawa petistiwa liwat itu memang berlaku tetapi menafikan yg ianya adalah paksaan atau rogol seperti laporan, pendakwaan dan keputusan penghakiman.

Dan dlm prk pd, pehak anuwar telah memeras mangsa rogolnya yg juga calon prk tersebut dari menyebut sebarang perkataan yg berkait titikhitam dalam sejarahnya iaitu dia dirogol oleh jantan bernafsu setan.

Anuwaraljubb malah sejak 21bulan yg lalu telah gagal mendakwak sisaiful yg dituduh pehaknya bahawa saiful membuat fitnah dirogol oleh anuwar.
Anuwar juga telah memilih memohon pengampunan diRaja yakni mengaku segala keputusan mahkamah adalah tepat cuma memohon belas ehsan keampunan dari pehak Lembaga pengampunan diRaja.

Bagi pehak yg sangsi dgn pengakuan anuwaraljubb, sila mohon sianuwar dedahkan kertas permohonan pengampunan diRaja yg dibuatnya supaya dapat dibaca oleh pehak yg berminat mengetahui kisah sebenar disebalik kes Anuwar rogol saiful tu.
Ada ke berani sianuwar nak dedahkan??

Anonymous said...

Ko yg tak pahamn butiran perbicaraan...sefool tidak dipaksa maksud peguam kenape sefool tidak didakwa?.....

Bongok nak tunjuk pandai.

Anonymous said...

Budak kampung hanya layak jadi barua PeeH dari dulu, Kini Dan selamanya sebab dia percaya pada pemimpin PeeH yg suka kencing rakyat. Jika dia cerdik, dia tidak akan menjadi barua PeeH. Kasihan..

Anonymous said...

Macammana nak dakwa saifu bahlol, kenyataanya saiful buat laporan dia dirogol, dan perbicaraan mahkamah telah membuktikan benar dia dirogol oleh anuwar.
Manakala sinuwar mendakwa sukasama suka adalah alasan untuk dia terlepas tuduhan rogol.
Munkin bagi dia saiful yg dia rogol tu adalah pelacur jantan, agaknya sisaiful lah pelacur yg ada maruah macam kata mat syabu kata tu kot sbb saiful demi menjaga maruahnya sanggup membuat laporan polis bila dirogol.
Jadi dari segi butiran perbicaraan ianya mengesahkan yg anuwar adalah memang kaki liwat, dan peliwatan yg dilakukan pada si saiful tu berada pada kategori rogol.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails