Tuesday, March 31, 2020

'Cabaikan mulut celupar Lim Kit Siang..' FB Dr Kamarul Zaman

Tertanya-tanya jika ada yang berani cabaikan mulut celupar Lim Kit Siang?

Sedih melihat bilangan kematian di seluruh dunia akibat Covid-19 terus meningkat menjadi 37,849, dengan bilangan kematian didapati paling banyak berlaku di negara-negara berikut:

(1) Italy: 11,591
(2) Spain: 7,716
(3) China: 3,310
(4) USA: 3,176
(5) France: 3,024
(6) Iran: 2,757
(7) UK: 1,408
(8) Netherlands: 864
(9) Germany: 645
(10) Belgium: 513
(11) Switzerland: 359
(12) Turkey: 168
(13) Brazil: 167
(14) S. Korea: 166
(15) Sweden: 146
(16) Portugal: 140
(17) Indonesia: 122
(18) Austria: 108

Dilihat dalam konteks bilangan kematian di seluruh dunia akibat Covid-19 ini, bilangan kematian yang berlaku di negara kita, iaitu 37, tidaklah terlalu teruk berbanding di negara-negara lain.

Malah, banyak pihak yang memuji keupayaan para petugas barisan hadapan Malaysia, khususnya para pegawai Kementerian Kesihatan, di dalam menangani Covid-19, termasuklah antaranya:

(1) https://malaysiagazette.com/2020/03/26/who-puji-usaha-malaysia-tangani-covid-19/

(2) https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2020/03/558965/duta-china-puji-petugas-barisan-hadapan-malaysia

(3) https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2020/03/667248/covid-19-duta-azerbaijan-puji-langkah-malaysia-tangani-penularan

(4) https://sea.mashable.com/culture/9704/us-professor-praises-malaysias-covid-19-enforcement-as-better-than-his-countrys

Paling menarik adalah kenyataan seorang ahli akademik dari Washington University, St. Louis, Dr Jason Hassenstab, bahawa Malaysia menangani Covid-19 lebih baik dari negaranya, US.

Oleh itu, untuk Lim Kit Siang mengunjurkan bahawa bilangan kematian akibat Covid-19 di Malaysia boleh menjadi 10,000-20,000 semata-mata kerana ada pihak di US mengunjurkan bahawa bilangan kematian di US boleh menjadi 100,000-200,000 adalah amat tidak bijaksana.

Apatah lagi jika tujuan unjuran bahawa bilangan kematian akibat Covid-19 di Malaysia boleh menjadi 10,000-20,000 ini dibuat adalah semata-mata kerana mahukan supaya satu sidang khas Parlimen diadakan bagi memuaskan hati dan mencapai matlamat pihak yang mengunjurkannya.

Tertanya-tanya jika ada yang berani cabaikan mulut celupar Lim Kit Siang ini.

FB
Kamarul Yusoff


(https://mindarakyat.blogspot.com/2020/03/tertanya-tanya-jika-ada-yang-berani.html)




Sidang Dewan Rakyat hari ini 'panas' apabila Ahli Parlimen Gelang Patah Lim Kit Siang enggan mendengar arahan Speaker ...



Sidang Dewan Rakyat petang ini 'diwarnai' drama kata mengata selepas Tan Sri Annuar Musa (BN-K

7 comments:

tat said...

Antara yg akan mati ialah Lim kit Siang yg termasuk dlm 10,000 itu.

Anonymous said...

Apa true color siang kit??? Batu api batu pelaga. Pelunjuran low class. Cuba timbulkan keresahan. Jenis yg mahir berkebun, bila berpolitik merosakkan seni politik.

Anonymous said...

Namun balacinya tetap jilat,
Hiiiiiiiiii

Anonymous said...

Teruskan Meroyan.
Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian eng meneruskan hasut ganggu..
Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian eng.
Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.

Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian eng. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, dan babi-babi buta tu..

Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian eng solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi
Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian eng. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng..
Mereka bangga disebut macam tu.

Hiiiiiiiii

Anonymous said...

Hoi puaka, mengapalah kamu bodoh berlapis-lapis sehingga kamu percaya pada Mike Al-Syiah and the gang yang suka kencing rakyat ? Patutlah kamu jadi barua dari dulu, Kini dan selamanya.

Seperti barua upahan dedak cap roket, pelacur tidak ada maruah sebab mereka telah jual maruah diri mereka sendiri kepada pelanggan mereka.

KERAjaan PN menolong rakyat pun kamu merasa sakit hati. Hati kamu hitam berkarat.

Hihihikikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Pelacur yg ada maruah tu pan dan pkr. Mereka melacur diri untuk dap siang kit dan eng guan. Kesian. Sangat bermaruah kerana jadi balaci dap. Bukan senang. Pada ketika majoriti melayu menolak dap yg rasis ada segelintir yg merasa hebat dengan menjunjung kasih dap. Menolak yg sebangsa dan seagama terutama team lebai, untuk bermanja2 dengan dap.

Anonymous said...

Harapkan PH, duit sentiasa tak cukup. Hari hari jual harta. Rakyat tak dapat tumpang semangkok. Mangkok2 PH terutama dap kaut selagi boleh. Mat sabu kata izinkan pelancong cina datang, mereka ada duit, nanti kita dapat. Kalau inilah jenis policy sabu, makin hancur malaysia. Padanlah sabu suka pelacur. Pemikir yg level pelajar tingkatan lima. Tapi bagi mangkok2 pan, inilah kata2 hikmat dari pemimpin mereka as syeikh as sabu the syiah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails