Saturday, April 04, 2020

COVID-19: Harga RON95, RON97 turun lagi lapan sen

- Sumber Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna

KUALA LUMPUR: Harga runcit petrol RON95 dan RON97 turun lapan sen seliter, masing-masing kepada RM1.30 dan RM1.60 seliter, berkuat kuasa tengah malam ini sehingga 10 April ini.
Kementerian Kewangan dalam satu kenyataan hari ini, turut memaklumkan harga runcit diesel turun sebanyak 10 sen seliter kepada RM1.58.
“Penurunan harga runcit produk petroleum ini adalah disebabkan trend harga minyak mentah dunia yang terus menurun ekoran ketidaktentuan ekonomi global akibat pandemik COVID-19.
“Kerajaan juga akan terus memantau kesan perubahan harga minyak mentah dunia serta mengambil langkah yang bersesuaian bagi memastikan kebajikan dan kesejahteraan rakyat terus terpelihara,” katanya.

6 comments:

Anonymous said...

Dahulu pemimpin dan barua PeeH berjanji jika mereka berjaya menubuhkan kerajaan , mereka akan turunkan harga minyak menyebabkan rakyat menyokong mereka.

Akhirnya janji Manis PeeH tersebut telah menjadi air kencing Hancing ! HARGA minyak semakin tinggi. Kasihan rakyat dikencing oleh PeeH.

Alhamdulillah sejak kerajaan PN berkuasa, rakyat menikmati HARGA minyak yang rendah. Kita sokong kerajaan PN.

Anonymous said...

Hanya China Mempunyai Jawapan
* Corona: Ada sesuatu yang tidak kena ...! *

🤔Wuhan ke Shanghai = 629 km
🤔Wuhan ke Beijing = 1052 km
🤔Wuhan ke Milan = 8700 km
🤔Wuhan ke New York = 12000 km
🤔Wuhan ke Italy = 8670 km
🤔Wuhan ke London = 8880 km
🤔Wuhan ke Paris = 8900 km
🤔Wuhan ke Sepanyol = 9830 km
🤔Wuhan ke India = 3575 km
🤔Wuhan ke Iran = 6560 km

🧪* Sesuatu yang menjadi misteri dan tanda tanya ...!

📢 Corona virus berasal dari bandar Wuhan di China dan kini telah mencapai seluruh penjuru dunia, tetapi virus ini belum sampai ibu kota China iaitu Beijing dan Bandaraya ekonomi terbesar iaitu Shanghai yang berhampiran Wuhan, kenapa ...?

📢 Beijing adalah bandar di mana semua pemimpin China tinggal, ketua tentera hidup di sini, mereka yang menjalankan kuasa pemerintahan di China tinggal di sini, tidak ada lockdown di Beijing! Ianya bebas! Corona tidak mempunyai kesan di sini, kenapa ...?

📢Shanghai adalah bandar yang menjalankan ekonomi China, ia adalah Bandaraya ekonomi terbesar bagi China, di sini semua orang kaya hidup di China! Mereka yang menjaga industri berjalan, tidak ada ada lockdown sini, corona di sini tidak mempunyai kesan terhadap Shanghai ...! * Kenapa ...? *

📢Adakah corona virus pandemik ini, yang telah membuat seluruh dunia panik, tetapi cuba anda datang ke Beijing dan Shanghai, adalah sangat penting untuk bertanya kepada China soalan yang ketika negara-negara maju terbesar di dunia sedang bertungkus lumus menangani wabak ini, mengapa tidak dapat menghentikan Corona! Corona telah mengakibatkan bandar-bandar besar dunia lumpuh, jadi mengapa tidak virus ini sampai ke Beijing ...? ; Mengapa tidak sampai ke Shanghai ...? * Kenapa ...? *

📢Beijing dan Shanghai adalah kawasan bersebelahan dengan Wuhan! Virus dari Wuhan tiba di seluruh penjuru dunia, tetapi virus ini tidak sampai ke Beijing dan Shanghai ...! * Kenapa ...? *

📢Ekonomi negara yang disinggahi Covid-19 akan terhenti, tetapi semua bandar utama China telah dibuka dan kini dan dari 8 April, China juga telah membuka Wuhan! Seluruh dunia kini terancam dengan keganasan wabak ini! Sekarang China kini mengisytiharkan Wuhan bebas dari jangkitan ...! * Kenapa ...? *

📢Satu perkara besar lagi ialah pasaran saham di seluruh dunia telah jatuh hampir separuh! Tetapi saham China - pasaran saham mereka daripada 3 ribu yang hanya turun pada 2700! Tiada kesan virus ini menjejaskan pasaran saham China ...! * Kenapa ...? *

🔒Apapun perkara-perkara ini, mereka hanya menunjuk kepada satu perkara bahawa corona adalah senjata bio-kimia China, yang telah keluar meninggalkan China untuk membuat kemusnahan di seluruh dunia! Selepas ribuan orang dan mungkin jutaan terbunuh, China kini mengisytiharkan sudah berjaya mengendalikan virus ini! Mungkin China juga sudah mempunyai vaksin, yang mereka tidak berkongsi dengan dunia luar! Dan adakah China akan menjual vaksin ini setelah jutaan menjadi korban akibat Covid-19 ini.

* Kenapa ...? *
#Hanya China yang mempunyai jawapan.

Anonymous said...

Mereka modified corona/covid jadi covid19, pastu buat CoV2 untuk serang bangsa eropah dll.
Sekarang dah ada CoV3, yg ni tak tahu bangsa mana yg akan kena.
Covid19 dan CoV2 tidak begitu menyerang bangsa kulit hitam,.
Mereka terus modified virus Corona dengan pelbagai variant.

Nota: setahun dua dulu ada byk video tunjuk ada bansa cina tetiba mampus dan keras di jalan2, ada yg terus berdiri ada yg rebah..
Itu munkin penyakit atau experimen serangan bioweapon.

Dan oh ya.. masihkah kita semua ingat tentang blackout kat airport kita dulu dengan ribuan pelancung china masuk bersama barangan bawaan mereka tampa saringan elektonik boleh dibuat??

Siapa yg benarkan mereka masuk dalam keadaan begitu?
Kenapa tidak ditahan saja mereka diairport sehingga sistem kembali pulih?

Mengapa perserta jemaat tabligh yg ramai menerima jangkitan walhal cuma seorang sahaja yg dipastikan menjadi pembawa iaitu seorang peserta yg kembali dari korea?
Kenapa peserta2 gereja umc yg tiada jangkitan ramai (mengikut laporan) padahal terdapat sekurang2nya tiga orang yg hadir disitu adalah positif covid19???

Dan dapigs.. tidak kah ada mp nya yg disahkan ada covid??
Jangkitannya mcm mana???

Adakah dapigs telah dibekalkan vaksin??

Dan soalan yg penting.. Siapa sebetulnya penyebar virus covid di Malaysia??

Anonymous said...

Menurut virologi dr.Djaballah dalam interview oleh pehak Korea selatan bahawa apa yg dinamakan Covid19, Sars.CoV2, Sars.CoV3, Virus-X, dan kain2 yg berkait virus yg mula merebak dari Wuhan dan keseluruh dunia telah menunjukkan Strain yang ganjil dan tidak sama dengan dari segi berriaksi dengan mana2 virus yg dikenalpasti sebelum ini termasuk 'parent induk asalnya' iaitu Sars Corona.
Menurut beliau lagi vaksin adalah hampir2 tidak berfungsi kerana Virus ini sentiasa bermutasi. Juga tahap masa dormant dan incubationsnya sentiasa berubah2 mengikut variasi mutasinya yg pelbagai.
Menurut beliau lagi, induk virus seperti ini hanya boleh diwujudkan melalui kaedah kejuteraan virus dimakmal dari induk asalnya (corona & covid).

Wabak yg terjadi dari virus ini boleh terjadi disebabkan kecuian dalam meng-'handling'-nya dimakmal sehingga ianya 'terlepas' keluar makmal
Atau
Ianya disebarkan sebagai MDBW (mass destruction bio weapon).
.

Anonymous said...

Bio dr.djabllah

Hakim Djaballah - CEO of Biotechnology, Biochemistry and Molecular Genetics in Seongnam Bundang, Geyonggi, South Korea | eMedEvents
https://www.emedevents.com/speaker-profile/hakim-djaballah

Anonymous said...

Dalam salah satu interview dengan beliau boleh di lihat disini..

'Vaccines won't work': US virologist breaks down COVID-19, how to curb spread [VIDEO] - The Korea Times
http://m.koreatimes.co.kr/pages/article.asp?newsIdx=286431

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails