Friday, April 03, 2020

AS Terdesak? Tak Bekal Topeng, Jururawat Letak Jawatan..

COVID-19: Tak dibekalkan topeng, jururawat ini terpaksa letak jawatan
Dalam esakan, Vera menceritakan bagaimana dia terpaksa mengambil keputusan untuk berhenti kerja. - Instagram/nurse.iv
COVID-19: Tak dibekalkan topeng, jururawat ini terpaksa letak jawatan

TENNESSEE: Seorang jururawat di sebuah hospital di Tennessee, Amerika Syarikat (AS) meletak jawatan kerana mendakwa tidak diberi perlindungan sewajarnya ketika dia dan petugas perubatan lain bertungkus lumus merawat pesakit COVID-19.

Brandi Rahmanian berkata hospital di mana dia bertugas mengikuti semua garis panduan yang diberi Pusat Kawalan Penyakit Berjangkit (CDC), tetapi mendakwa petugas tidak diberikan topeng perlindungan N95 ketika berurusan dengan pesakit yang tidak mempunyai gejala.


"Saya dimaklumkan kami mempunyai bekalan topeng yang cukup tetapi berkemungkinan bekalan akan habis tidak lama lagi.

"Saya menyatakan kebimbangan dan beritahu mereka, kami sepatutnya mengenakan topeng setiap kali kami masuk ke bilik pesakit yang disyaki atau yang sudah disahkan positif," katanya kepada stesen televisyen WATE 6.

Dalam kes hampir serupa di Chicago, seorang jururawat, Imaris Vera meletak jawatan selepas pentadbir hospital menghalangnya daripada memakai topeng pelindung N95 yang dibawanya sendiri.

"Saya mempunyai bekalan topeng N95 sendiri. Saya beritahu pengurus, saya faham kita kekurangan bekalan, tetapi berilah peluang saya melindungi diri sendiri. Sayangnya saya tak dibenar berbuat demikian.

"Saya ada keluarga. Apa yang terjadi di hospital itu tidak akan membantu keadaan menjadi lebih baik.

"Amerika tidak bersedia, dan jururawat tidak diberi perlindungan," katanya dalam video yang dimuat naik di media sosial.

"Saya sayangkan kerjaya saya, tetapi hari ini saya pilih untuk hidup," katanya dalam esakan.


Lihat sebelum ini..

5 comments:

Anonymous said...


LIHAT sEBELUM INI,

ana pernah tuntut MENTERI di JPM (*UNDANG2) DARI PARTI PAS, SILA HARAMKAN PARTI DAP SEKARANG JUGA! KUASA SUDAH DI TANGAN, JANGAN BERALASAN!!! ATAU KAMU DAN PAS ADALAH MUNAFIK HAQQAN!!!

Anonymous said...

April 3, 2020 at 2:08 PM Delete

Lu bodoh, batu api.. kita kena dakwah kepada DAP dan batu api yang tersilau dengan penipuannya. Lu juga jadi agen puak berak tak basuh itu???

Itulah taktik lapok komunis yang selalu mereka gunakan.

haaaaaaaaaaa..

Anonymous said...

Setuju cadangan haramkan dap. Sebab dalam dap ada ltte dan komunis. Lagi pun mereka berjuang untuk jadikan negeri cina. Dan mereka ini mengkudakan pan dan pkr. Kalau boleh diusahakan haram sangat dialu alukan. Jangan nanti pkr dan pan jadi penghalang. Pan dan pkr elok sokong pengharaman ini secara kolektif.

a said...

April 3, 2020 at 2:08 PM

Lu cakap senang, nak haramkan parti berdaftar yang sah. Kalau berani sebutkan nama lu sebenar dan i/c.
Kita boleh cek siapa lu. Barangkali lu agen pecah belah rakyat Malaysia. Menyusup masuk dalam blog yang baik dan ikhlas berjuang kerana Islam. Lu nak lagakan..

Lu agen parti berak tak basuh!

Anonymous said...

Mengapa RBA bahlol ternakan DA-Pigs seperti kamu tidak mendesak KERA jaan PeeH mengharamkan DA-Pigs ?

Kamu takut gian end marah dan hentikan bekalan dedak untuk kamu ? Kamu hipokrit

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails