Monday, March 30, 2020

"..satu hati, sama-sama melawan wabak ini.”- Ustaz Ebit Liew. Kecuali..

USTAZ Ebit Liew (kanan) menghulurkan bantuan kepada pelbagai golongan terutama petugas barisan hadapan menghadapi Covid-19. FOTO ihsan Ustaz Ebit Liew
Ustaz Ebit Lew (kanan) sedang menghulurkan bantuan...

“COVID-19 buat kita terpisah secara jasad, namun ketika saat getir ini kita perlu bersatu hati membantu mereka yang memerlukan,” pesan penceramah terkenal, Ustaz Ebit Lew.
Sejak awal Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) diumumkan kerajaan, Ebit memulakan misi menghulurkan bantuan kepada mereka yang memerlukan khususnya petugas barisan hadapan dan orang susah.
Pelbagai pesanan diperoleh meminta dia datang untuk menghulurkan barangan dan kelengkapan diperlukan di pelbagai klinik dan hospital di sekitar Lembah Klang.

“Saya terima pelbagai mesej minta dibantu kerana mereka memerlukan kelengkapan seperti penghawa dingin, kipas, penutup dan perisai muka dalam kadar segera.
“Menerusi bantuan segera dihulurkan ini, saya harap dapat membantu banyak pihak melancarkan operasi harian mereka khususnya untuk merawat pesakit Covid-19,” katanya ketika dihubungi, hari ini.
Beliau berkata, selain itu banyak keluarga di Lembah Klang sudah dibantu kerana ada di antara mereka terputus bekalan makanan kerana tidak mempunyai wang.
Menurutnya, ada keluarga dibantu sudah tidak dapat bekerja kerana PKP menyebabkan sumber kewangan mereka terjejas teruk, sekali gus tidak mampu membeli makanan.
“Saya sudah mendapatkan bekalan makanan kering daripada pengedar untuk diagihkan kepada mereka yang memerlukan secepat mungkin.
“Niat saya untuk membantu mereka yang ditimpa ujian dan berharap sumbangan ini digunakan sebaik mungkin sementara menunggu bantuan kerajaan,” katanya.
Menceritakan pengalaman bertemu secara terus dengan petugas barisan hadapan, Ebit terharu dengan mereka yang sanggup meninggalkan keluarga demi memastikan orang lain sihat daripada pandemik ini.
Katanya, ramai mengadu keletihan namun tetap bersemangat untuk berjuang kerana mahu membantu insan lain.
“Allah tidak akan sia-siakan mereka yang berpisah dengan keluarga kerana mahu merawat orang lain. Allah janjikan syurga untuk mereka.
“Walaupun kita terpisah secara jasad, tidak dapat memeluk anak, isteri, suami dan ahli keluarga, namun Allah satukan hati kita untuk sama-sama melawan wabak ini,” katanya. (MyMetro)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Semua orang yang cintakan Islam berhati mulia ingin membantu atasi melawan wabak ini. Kecuali PH dan suku-sakatnya yang mencari helah menyalahkan pimpian yang ada?

3 comments:

Anonymous said...

'Perawat Islam' dakwa boleh kurung Covid-19 dalam botol
Diterbitkan 7 jam lepas
Dikemaskini 5 jam lepas

-
Seorang lelaki yang mendakwa pengamal perubatan Islam dipercayai ahli Pas menjadi tumpuan selepas mengaku mampu menangkap virus penyebab Covid-19 dan mengurungnya dalam botol.

Menerusi Facebook, individu berkenaan menunjukkan tiga rakaman video sedang menjalankan rawatan terhadap seorang pesakit.

"Saya telah menangkap dan mengurung (bukan selamanya) Convid-19 ke dalam botol. Botol ini saya isi air. Saya simpan dalam freezer (peti sejuk) bersama dengan botol air lain yang kosong dari Covid-19.

"Selama tempoh 5 hari botol berisi Covid-19 tidak membeku sedangkan botol air biasa beku dalam tempoh 6 jam," katanya di Facebook.

Ruqyah merupakan kaedah perubatan Islam dengan cara membaca ayat tertentu terhadap pesakit, kebiasaannya akibat perbuatan sihir atau gangguan jin

Anonymous said...

Teruskan Meroyan.
Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian eng meneruskan hasut ganggu..
Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian eng.
Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.

Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian eng. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, dan babi-babi buta tu..

Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian eng solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi
Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian eng. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng..
Mereka bangga disebut macam tu.

Hiiiiiiiii

Anonymous said...

APAKAH INI MUSLIHAT CHINA .... ?? atau hanya 1 kebetulan... (baca & fikir)

* SCENE 1 *
Tirai dibuka: China menjadi sakit, memasuki "krisis" dan melumpuhkan perdagangannya. Tirai ditutup.

* SCENE II *
Tirai dibuka: Mata wang China jatuh teruk. Mereka tidak berbuat apa-apa. Tirai ditutup.

* SCENE III *
Tirai dibuka : Oleh kerana kekurangan perdagangan syarikat dari Eropah dan Amerika Syarikat yang berpusat di China, saham mereka jatuh 40% lagi daripada nilai mereka.

* SCENE IV *
Tirai terbuka : Dunia sakit, China membeli 30% saham syarikat di Eropah dan AS pada harga yang sangat rendah. Tirai ditutup.

* SCENE V *
Tirai dibuka: China telah berjaya mengendalikan penyakit ini dan memiliki syarikat di Eropah dan Amerika Syarikat. Dan mereka memutuskan bahawa syarikat-syarikat ini perlu mengikut ketetapan China dan mendapat $20,000 Billion. Tirai ditutup. Do u see the game?

* SCENE VI *
* Checkmate! *

* Pelik tetapi benar *

Dua video telah berlalu antara semalam dan hari ini yang meyakinkan saya tentang sesuatu yang saya syaki, tetapi tidak mempunyai asas. Itu hanyalah spekulasi saya. Kini saya yakin bahawa coronavirus itu sengaja disebarkan oleh orang China sendiri.

Dari awal lagi mereka seperti terlalu bersedia. Tiga minggu selepas permulaan gelombang pertama, 14 hari dan hospital 12,000 katil telah pun dibina. Dan mereka benar-benar membina hospital dalam masa dua minggu. Impressive.

Awesome kan China?

Semalam mereka mengumumkan bahawa mereka telah menghentikan wabak itu. Mereka muncul dalam video meraikan, mereka mengumumkan bahawa mereka juga mempunyai vaksin. Bagaimanakah mereka boleh menciptanya dengan cepat tanpa semua maklumat genetik? Nah jika anda pemilik formula itu tidak sukar sama sekali. Dan hari ini saya hanya melihat video yang menerangkan bagaimana Den Xiao Ping merancang sejak lama dahulu bagaimana menyaingi blok kuasa Barat. Disebabkan coronavirus, syarikat-syarikat Barat di China jatuh secara dramatik. Aku rasa.

Pengkaji pergerakan virus corona china di amerika saman cina 20 trilion....memang cina dah bawak buat kovid dan sebarkan melalui agen2 mereka yg bergerak keserata dunia atas nama pelancong pada masa yg sama iaitu sekitar november 2019 dan december2019, dan januari 2020,
Ini adalah strategi bangsa han, satu bangsa yg telah membunuh berpuluh2 juta penduduk china dimasa lalu, dan kini membunuh bangsanya sendiri untuk menawan dunia, membunuh ekonomi dunia, membunuh penduduk dunia diluar china dinegara2 yg penduduknya genius seperti dibarat tapi meninggalkan bangsa2 bodoh seperti negro africa dari menjadi target serangan.
Memang inilah strategi kuno bangsa han dan diterukan oleh MaopigsDung dan regim komunis maoist china sekarang.
Titik lemah bangsa melayu ada pd sifat jemaah tabligh yg selekeh & suka merayau, maka kawasan mereka berkemunkinan telah ditebarkan virus untuk hasilkan serang seluruh melayu msia.
Ini hanya boleh terjadi sekiranya rnda virus telah ditukar untuk menyerang dna2 tertentu.. dan yg pasti sipembuat telah ada antidote untuk mereka.

Love you all.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails