Sunday, March 29, 2020

DAP tegar musuhi penjawat awam



PENJAWAT awam adalah tulang belakang negara yang menjadi jentera kerajaan dalam melaksanakan dasar-dasar ke segenap pelusuk Malaysia demi kepentingan semua pihak. Namun, sejak sekian lama DAP sering kali menyerlahkan sikap pertentangannya terhadap para penjawat awam dengan pelbagai pertikaian.
Bukan sahaja tulang belakang ini cuba dipatah-patahkan DAP, bahkan urat tunjang dan saraf bersamanya pun mahu diputuskan. DAP sentiasa sahaja merendah-rendahkan, memperlekeh bahkan menghina kemampuan serta peranan penting para penjawat awam. Malah, kelaku itu semakin nyata semasa menerajui kuasa.
Penjawat awam bukan sahaja menjadi mangsa, mereka juga cuba diperkuda secara tidak selayaknya dengan pengalaman dan kepakaran yang ada. DAP bercita-cita dan mempengaruhi agar jumlah penjawat awam dikurangkan kerana dianggap bebanan dan gambaran bersifat tuduhan yang sentiasa menjadikan penjawat awam dilihat buruk.
Walhal, lihatlah ketika negara sedang berperang dengan pandemik COVID-19 ketika ini dan saat orang lain boleh berada di rumah bersama keluarga. Walaupun semua pihak susah dan bukan mahukan berada di rumah, tetapi para penjawat awam kebanyakan kini berada di barisan hadapan (frontliners) demi rakyat dan negara.
Keadaan mereka jauh lebih sukar dan membahayakan atas risiko yang sangat terdedah. Tetapi mereka buktikannya sebagai taat setia, bakti dan pengorbanan yang bukan sahaja untuk keluarga peribadi mereka, tetapi untuk keluarga besar rakyat Malaysia. Apakah hal ini dilihat sekadar tugas rasmi semata-mata?
Ternyata DAP walaupun todak buta mata, tetapi buta mata hati hinggakan pemberian inisiatif tambahan kepada mereka juga mahu dipertikaikan. Walhal inilah masa kerajaan menyalurkan harta negara kepada mereka yang menjadi penjana penting negara, apatah lagi rakyat kebanyakan turut menikmati inisiatif seumpama.
Kenapa bernada benci dan dengki sekali kepada para penjawat awam? Adakah kerana ia satu hal strategik ke arah melumpuhkan kerajaan atau mahu para penjawat awam menjadi golongan yang boleh ditunggangi sebagaimana DAP lakukan kepada pemimpin PAN? DAP silap untuk berhadapan golongan bermaruah seperti penjawat awam.
Kami berharap dengan sedikit pemberian daripada pihak kerajaan pimpinan YAB Tan Sri Dato’ Seri Haji Muhyiddin Haji Mohd Yassin akan meningkatkan semangat dan motivasi para penjawat awam. Seterusnya memacu kemajuan negara dan bersama membentengi COVID-19 ketika ini dan capai #KitaMestiMenang.
“Islam Memimpin Perpaduan”
“Demi Islam”
IR HAJI KHAIRIL NIZAM KHIRUDIN
Ketua Pemuda
Dewan Pemuda PAS Malaysia – HARAKAHDAILY 29/3/2020

11 comments:

Anonymous said...

Dapigs polis pun mereka sakat,
Penjawat awam beribu2 mereka pecat dlm nasa tak sampai seminggu menguasai putrajaya, bagaikan penjajah mereka menjarah segala harta khazanah negara.
Dapigs memang bangsat, pandapigs lagi la bangsat.

Anonymous said...

KERAjaan phanceng/dap kencing kepala rakyat...
Lepas kencing..bukak pintu masuk negara dan jemput wabak masuk.

Semuanya FAKTA sejarah yg rakyat akan sentiasa ingat!!!

Anonymous said...

Puak DA-Pigs adalah kepala bapak rasis. Segelintir manusia Mlayu liberal yang sokong DA-Pigs adalah pankhianat.

Anonymous said...

Fakta.

1. Kemasukan peserta perhimpunan tabligh dari luar adalah disebabkan kelalaian mantan hancing yg tidak mengambil berat kes penularan wabak sedangkan byk negara yg perihatin dan memahami akibat 'human to human infections' yg menjadi ciri2 utama yg mesti diambilkira.
Peserta tabligh adalah antarabangsa dan sentiasa bergerak boleh dikatakan serata dunia maka kemunkinan berlaku contact dgn samada pembawa/pesakit penyakit dan/atau pernah berada dlm lingkaran zon virus adalah besar.
Tiada saringan kemasukan peserta pelbagai bangsa dan antarabangsa tersebut adalah sifat tidak bertanggungjawab dan bodoh pehak peehancing.
2. Tempoh masa dorman virus adalah panjang iaitu 16 hingga 24 hari dan boleh tetap berjangkit pada tempoh tersebut. Dan jangkitan juga boleh bersifat dorman pada mangsa yg dijangkiti jadi tempoh dormant adalah boleh belipat jangkamasa boleh dikesan secara visual yakni penerima jangkitan menampakkan tanda2 serangan virus.
3. Tiada saringan dibuat terhadap pelancong china jadi conclusions bahawa pelancong china bukan pembawa virus juga hanya bersifat andaian bukan scientific.
4. Sifat kehidupan virus adalah sekurang2nya berbagai2 iaitu (a) bersifat dormant sepanjang hayatnya serta lemah dan tidak replicate (beranakpinak dlm bahasa harian) maka kesan keberadaannya dlm badan mangsa tidak begitu merbahaya. Habis hayatnya habis cerita. (b) bersifat dormant dan kemudiannya active.. yg ni pesakit akan mengalami kesan serangan tetapi seandainya ianya tidak 'beranakpinak' maka kesan kpd pesakit bergantung kpd tahap serangan dan keupayaan antibodi mangsa. (c) dormant, active dan beranakpinak.. nah yg ni kes berat la bagi mangsa. (d) dormant, active, beranakpinak dan bermutasi (berubah sedikit dari segi bentuk dan keupayaan virus) .. nah yg ni lagi la parah..

Jadi oleh kerana faktor2 ringkas diatas merupakan perkara asas mengenai Covid19 yg dikenalpasti merebak bermula dari Wuhan ini sebelum keseluruh negara china maka menyatakan bahawa pelancong dari china tidak membawa bersama virus adalah jangkaan bersifat rambang kerana tiada saringan pernah dibuat.

Bab gelombang. Apanya gelombang? Virus nih datang mcm ombak ke? Kenapa tak digunakan perkataan 'jelmaan'? Nak sembunyikan yg virus covid dah ada disini sejak januari 2020 ker?
Dan juga ramai yg membuat percutian ke china pada masa perayaan tahunbaru cina, walaupun yg ramai tu adalah dari bangsa cin tetapi melayu, india dll pun ada, jadi oleh keran mereka pulang selepas cny dan tiada saringan dibuat maka itu juga adalah sikap ambilmudah yg sangat merbahaya dalam usaha mengekang kemunkinan yg boleh terjadi ie penularan wabak. Perlu diingat bahawa singapork pada waktu ini telah mengeluarkan arahan kuarantin pada mereka yg memasuki/balik dari china kerana kuatir kemunkinan terjadi jangkitan dan wabak. Rakyat singapork dlm bab ini lebih mempunyai tahap berhati2 yg tinggi dan mereka lebih tinggi dalam sikap berwaspada berbanding dengan sikap pengikut jamaah tabligh yg rata2 tidak begitu mengambil kesah.

Jadi segala kenyataan yg bersifat tidak scientifik adalah kata2 kosong yg sama sekali tidak boleh diterimapakai tak kira la siapapun yg cakap.

Dah banyak tahun dalam banyak seminar Bill Gates towkey Window yg juga ada foudations dlm halehwal virus menyatakan bahawa manusia masa kini tidak bersedia menghadapi wabak virus sepatutnya menjadi perhatian pehak2 yg bertangungjawab, tak kiralah kalau apa yg dia kata tu sebagai amaran ikhlas ataupun sekiranyapun sebagai amaran bahawa dia mengetahui bahawa perkara serangan/perang bersenjatakan virus ini terdaoat dlm agenda kuasa2 besar. Yang penting pehak pentadbiran politik Malaysia, negara aku nih semestinya bersifat bertanggungjawab.
Jangan kerana ada derma topengmuka grade untuk pekerja kawasan berhabuk dari kerajaan china pun dah bermain dgn kata2 lunak untuk menjagahati/mengampu.

.../2

Anonymous said...

/2...

Yang jelas peehancingkuciwa telah gagal samada dlm mengekang tersebarnya virus ni di mesia, serta memberi maklumat yg bukan sahaja tidak tepat malah bodoh lagi ingin memperbodohkan rakyat mesia.
Tiada maaf bagi mu pakatankuciwa, kenyataan menteri2 korang pasal coronavirus ni yg tersiar dulu aku tak akan pernah lupa.
Geng kari kepala kambing dikedah tu adalah petunjuk jelas betapa golongan yg telan kenyataan2 bodoh mereka telan tampa guna otak atau berfikir diluar otak.

TQ & Peace ��

Anonymous said...

Pas dapat jawatan dalam kerajaan pun nampak macam tak berkesan yang totok sibuk serang orang lain untuk tutup kelemahan sendiri,buatlah kerja bagi pandangan jangan lebeh bercakap

Anonymous said...

Kau kutuk dia berjela-jela pun tak ada faedah tu yang dalam pentadbiran patut cergah covid19 meninggkat kematian bertambah apa istimewa asyik politik 24 jam selamatkan nyawa ada juga ada baiknya

Anonymous said...

Sifat dap ialah apa yg orang melayu buat, semua nak campur. Orang nak murtad, dap sokong. Orang melayu nak hudud, dap bangkang. Orang melayu nak tghh, dap kata penipu besar. Orang melayu tak mahu madey,nuwar dan sabu, dap mahu pergunakan manusia ini. Orang melayu nak islam, dap nak nuwar liberal. Orang melayu tak nak sabu, dap didik dan beri nafkah pada sabu and team. Orang melayu nak jawi, dap taknak jawi tapi guna logo halal jawi. Dap pandai bermuka muka, tapi muhyiddin pun tak tahan.

Anonymous said...

Dia mejawab satu posting sebelumnya, copy n paste yg agak panjang jugak.

Anonymous said...

Dapigs benci melayu tapi tibai duit bsn bagi loan tampa cagarrm50k pada peniaga pasar malam dapigs.
Tabong haji pun dapigs nak ditibai.

Dan oh ya, aku dengar banyak okb dapigs yg overnight jadi kaya gunakan nama2 anggota pandapigs beli tanah rezab melayu untuk buat kebun, kalau yg luas diberi senapang sbb dilantik jadi jaga kat kebun
Kerajaan patut sisat kes transaksi mcm nih.

Anonymous said...

RBA DA-Pigs dan barua pandap meroyan histeria gila babi sejak mereka hilang kuasa. Padan muka.
Tepuk .......

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails