Monday, January 27, 2020

Pemandu Grab Cina Masih Kerja Pagi Tahun Baru, Mengapa?

Seorang pemandu Grab berketurunan Cina yang dirakam masih bekerja menghantar penumpang di pagi Tahun Baru Cina. — Foto ihsan Twitter/catsoncouch
Seorang pemandu Grab berketurunan Cina yang dirakam masih bekerja menghantar penumpang di pagi Tahun Baru Cina. — Foto ihsan Twitter/catsoncouch 
Pemandu Grab Cina masih kerja pagi Tahun Baru, ‘cari duit makan untuk keluarga’

KUALA LUMPUR, 26 Jan — Ketika ramai warga Malaysia berbangsa Cina bergembira menyambut perayaan Tahun Baru, rupa-rupanya masih ada yang terpaksa berhempas pulas mencari nafkah.
Tular di Twitter, seorang pemilik akaun @catsoncouch meluahkan perasaan sedihnya tentang nasib seorang lelaki yang terpaksa bekerja di musim perayaan demi sesuap nasi.
“Hati saya luluh awal pagi ini. Saya pesan khidmat Grab untuk ke lapangan terbang pada jam 5 pagi dan yang muncul seorang pemandu Cina,” catat wanita itu.
“Hari ini Tahun Baru Cina, dia beritahu saya kena cari duit lebih demi memberi makan kepada keluarga. Isteri dan anak-anak masih tidur, jadi dia ada masa untuk bekerja.”


My heart kinda breaks so early this morning. Booked a Grab to the airport at 5am and a Chinese driver shows up. It's CNY and he said he still needs to earn more and feed the family. Wife and kids are still asleep, so he still have time to work 😢😢


Hantaran bersama sekeping gambar individu yang sedang memandu itu dikongsi 5,800 pengguna
Rata-rata warga tumpang bersedih serta mendoakan lelaki berkenaan dimurahkan rezeki.
Namun ada juga yang mengatakan bekerja di hari pertama raya merupakan perkara biasa bagi masyarakat Cina, kerana dakwanya “makan besar” lebih penting bagi mereka.

Komen Weblog bnu Hasyim: Pemandu grab Cina masih kerja pagi Tahun Baru, tiada kena mengena dengan PH ke??

3 comments:

SuJeng said...

Aku dulu pun penah keja pagi raya. X pulak terpikir nk salah kn kerajaan. Dh gila gamaknya org tua ni.

Anonymous said...

Lu la gila.
Pemimpin tak perlu ambil tahu hal rakyat?
Dah gila bodoh pulak.
Sanggup jadi peluloq juboq tak basuh gian eng,
tak habis lagi ditipu dengan dedak..
kesian..kerana bodoh!!!

Anonymous said...

RBA 8:24 pm ternakan DA-Pigs menyamar sebagai orang Melayu Dan mencipta cerita dongeng untuk membela Pakatan HANCINGGG !!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails