Monday, January 27, 2020

Corona Virus, China Hentikan Pertandingan Bola Sepak..


SUKAN

IHKL: PSSI China (CFA), memutuskan untuk menghentikan bola sepak selepas virus Corona yang telah melanda negara itu sejak kebelakangan ini. Salah satu yang ditunda ialah perlawanan Supercup yang akan diadakan minggu ini.
Seperti diketahui, pembukaan musim bola sepak Cina dijadual mengadakan pertandingan Guangzhou Evergrande v. Shanghai Shenhua pada 5 Februari depan. Tetapi, perlawanan yang dirancang untuk diadakan di Suzhou, Jiangsu Province, China Timur akan mengalami kelewatan. "Selaras dengan keperluan untuk mencegah dan menahan penyebaran virus Corona dan untuk mengelakkan ramai orang, CFA memutuskan untuk menggantung semua bola sepak,

Jadual baru untuk menganjurkan bola sepak, dari Supercup ke liga akan dikeluarkan oleh CFA. Ini adalah untuk mengelakkan penyebaran virus maut yang melanda China. Pihak berkuasa kesihatan tempatan kemudiannya juga membuat pelbagai usaha untuk pesakit yang terjejas. Mereka mula menggunakan dadah anti-HIV untuk rawatan pesakit yang dijangkiti Viros Corona di ibu negara Beijing. "Tiga hospital yang dilantik untuk mengendalikan virus ini telah disahkan menggunakan terapi stok Lopinavir / Ritonavir. Ini adalah untuk cuba menyembuhkan pesakit yang terjejas, " tulis kenyataan dari pihak berkuasa kesihatan China. Menurut Suruhanjaya Kesihatan Kebangsaan China, virus itu telah tersebar di seluruh negara. Jumlah sehingga Ahad (1/26/2020) pagi waktu tempatan, terdapat 1975 kes yang disahkan, 56 daripada mereka meninggal dunia. (IH)
Hasil carian imej untuk CHINA diserang virus

Lihat Sebelum ini..

Video
WNI Di China Rio Alif Berbagi Situasi & Kondisi Kota Wuhan yang Terisolasi

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails