Thursday, April 18, 2019

Forum Bincang Pengalaman Wanita Buka Tudung Disiasat JAIS - Mujahid

Forum bincang pengalaman wanita buka tudung disiasat JAIS - Mujahid
MUJAHID: Menteri yakin dan percaya pihak JAIS akan menjalankan siasatan terhadap perkara ini dengan adil dan sebaiknya. - Gambar fail

KUALA LUMPUR: Program pelancaran buku dan forum mengenai 'Wanita Muslim dan Tudung' yang diadakan di Petaling Jaya, Selangor, pada Sabtu (13 April), akan disiasat oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Pejabat Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa dalam satu kenyataan berkata, perkara itu diambil maklum dan dipandang serius.

"Pihak Menteri telahpun berhubung dengan JAIS memandangkan perkara ini berada dalam bidang kuasa Jabatan Agama Islam Negeri kerana program ini diadakan di Selangor.


"Difahamkan pihak JAIS telah mengambil maklum mengenai perkara ini dan dalam tindakan mereka.

"Sehubungan dengan itu, menteri yakin dan percaya pihak JAIS akan menjalankan siasatan terhadap perkara ini dengan adil dan sebaiknya," kata kenyataan itu hari ini.

Program tersebut, digelar 'Malay Women & Dehijabbing' (Wanita Melayu dan Buka Tudung) berkisar perkongsian pengalaman tiga wanita bertudung sebelum menemui dunia baharu tanpa tudung.

Ia dilihat mendapat banyak maklum balas negatif daripada netizen. (AA)


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails