Friday, November 16, 2018

Ubah Tapi Tanpa Tukar Perlembagaan Persekutuan.. M'sia Baru.



Prospek Malaysia Baru: Mengubah Perlembagaan tanpa Menukar Perlembagaan

Salam para Patriots.



Saya membawa isu ini kepada rakan-rakan sekalian atas dasar rasa prihatin lagi bimbang akan perkembangan terbaru yang sedang berlaku dalam negara, yang mungkin rakan-rakan terlepas pandang.

Jika rakan-rakan sedar, pagi tadi berlangsung sebuah public forum seperti yang ditunjukkan di dalam poster. Saya tak dapat pergi. Tahu pun baru hari ni. Cumanya public forum ni mengingatkan saya pada forum 3hb September lepas dengan tajuk yang agak kontroversi juga.

Propects for Malaysia Baru: Constitutional Change Without Changing the Constitution Atau dalam mudahnya (lebih kurang) - Prospek Malaysia Baru: Mengubah Perlembagaan tanpa Menukar Perlembagaan

Pertamanya mengenai public forum pagi tadi, saya yakin ia menyentuh perkara yang sama dibawa KOMAS pada konvesyen UPR di Geneva tempoh hari. KOMAS menggariskan badan agama Islam sebagai punca diskriminasi berlaku selain dari Perkara 153. (*rujuk gambar)

Forum Prospek Malaysia Baru yang berlaku pada September lepas pula berkisar tentang bagaimana mengubah perlembagaan tanpa menukar perlembagaan.
Ini yang rakan-rakan semua perlu sangat-sangat faham.

PERKARA 153 dengan PERLAKSANAANNYA adalah 2 perkara berbeza.
Hari ini pelbagai pihak yang pro-ICERD cuba 'tone down' akan bahaya dan ancaman ICERD ni. Hampir setiap hari di media-media, ada saja pihak yang cuba memainkan isu ICERD ni seperti tiada apa-apa yang perlu dirisaukan.

Tidak rakan-rakan. Sama sekali tidak.
Ya Perkara 153 kalau nak ubah perlu 2/3 majoriti dan perkenan Majlis Raja-Raja serta YDPA. Tetapi tidak untuk Perlaksanaan kepada semangat Perkara 153 ini.
Akta-akta seperti UiTM dan MRSM contohnya boleh digubal tanpa menyentuh perkara asas dalam 153 pun. Hanya perlukan 'simple majority' dan kelulusan tanpa perkenan MRR dan YDPA pun.

Dalam pekeliling kepada semua ahli DAP yang kamk bongkari tempoh hari, mereka telah merujuk kepada Deklarasi Setapak sebagai hujah untuk menyokong ratifikasi ICERD. Apa ada dalam Deklarasi Setapak ni rakan-rakan? Menghilangkan perbezaan Bumiputera dan Bukan Bumiputera.

Rakan-rakan Bumiputera di Sabah dan Sarawak, take note, this will effect you as well.
Cara PAP mengubah perlembagaan tanpa menukar perlembagaan cukup licik. Di sana mereka mengkelaskan Melayu kepada etnik-etnik kecil seperti Minang, Boyan, Bugis dan sebagainya. Bila tidak ditakrif sebagai Melayu, maka perlaksanaan yang termaktub di dalam perlembagaam juga makin mengecil, yang lama-kelamaan hilang di arus perdana.

Tiada lagi agenda memperkasa bangsa.

And guess what, yang beri lecture pasal Prospek Malaysia Baru ni memang Profesor dari NUS (National University of Singapore).

Bangunlah dari tidur anda. Tinggalkan sekejap Gegar Vaganza tu.
Mudharat yang besar sedang menanti di hadapan jika kita masih lagi lena dan tidak bersuara.

Bantulah kami untuk sebarkan dan didik saudara-mara kita, anak-anak kita, adik-adik tentang apa yang sedang berlaku. Ini lebih besar dari isu Zamani layak ke final Gegar Vaganza.
Bersuaralah.
Nyatakan bantahan anda terhadap penjajahan alaf baru ini.

Ikhlas,
Jamalee Bashah
#BantahICERD
#LawanICERD
#MalayanUnionAlafBaru
MR :  Orang Islam kadang kala bodoh politiknya kerana hasad dan dengaki sesama sendiri

MINDARAKYAT
mindarakyat@gmail.com.
Hasil carian imej untuk muka mahathir macam kondom?
Mahathir Alat DAP Dalam Melaksanakan Agenda Malaysian Malaysia

4 comments:

Anonymous said...

Bagus, bagus, macam ni la ............... ayuh ke jalan raya seluruh negara, kita bantah ICERD nih habis habisan, ayuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DAP bukan di singapura, dia di Malaysia, MIM lam alif ya waw SIAP SEDIA............

Anonymous said...

Walaupun Singapura adalah tanah jajahan kerajaan Johor dan kaum Melayu adalah penduduk asal Singapura, hak asasi kaum Melayu Singapura telah dinafikan oleh kaum kafir dan rejim kafir maka kaum Melayu terpaksa menerima penindasan sebagai sebahagian dari hidup mereka !

LKY mengambil masa 5 tahun sahaja untuk menipu kaum Melayu Singapura dengan berpura-pura bersimpati dengan kaum Melayu.

Di negara kita pula sebilangan Melayu munafik pula menyokong dan mengundi parti kafir harbi biaDAP.

Apabila parti kafir harbi biaDAP ini berkuasa, pemimpin biaDAP memberikan wang kerajaan kepada sekolah swasta Cina dan menafikan hak sekolah swasta Islam untuk mendapatkan peruntukan wang dari KERAjaan baru.

Lihatlah contoh bagaimana seorang lelaki kafir harbi yang sangat biadap dan kurang ajar melayan seorang wanita Melayu Islam di Singapura:

https://www.youtube.com/watch?v=U73aI6594_A

Sebaliknya puak kafir harbi rasis di negara kita pula sibuk berlakon opera china konon mereka telah ditindas oleh kerajaan BN dan mereka mahu hak asasi mereka dihormati tetapi pada masa yang sama mereka mahu menghapuskan semua hak kaum bumiputera termasuk kaum Melayu di negara kita sedangkan puak kafir harbi rasis ini telah menguasai ekonomi dan politik di negara kita dan menjadi kaya raya sedangkan kaum bumiputera termasuk kaum Melayu masih hidup miskin.

Jika kononnya puak kafir harbi ditindas di negara kita, sudah tentu puak kafir harbi ini akan hidup miskin melarat dan terpaksa meninggalkan negara kita untuk kembali ke negara asal mereka kerana kononnya mereka ditindas!

Faktanya ialah mereka adalah parasit yang menitiskan air mata buaya dan mereka sedang menindas umat Islam termasuk kaum Melayu di negara kita.

Puak kafir harbi rasis ini boleh diibaratkan diberi betis, hendakkan paha pula ! Mereka tidak pernah mengenang budi baik kaum Melayu yang menjadi penduduk asal negara kita!!

Puak kafir harbi dan khadam munafik liberal mereka adalah lintah darat yang menjadi musuh Islam.

Anonymous said...

Allah bagi sedikit kemenangan GE ,kpd krjn pakatandap supaya org islam sedar kerana tak semua islam akan brsama org briman sebahagian jdi geng munafikun atau bersama kafir,..bukan atas dasar assaobiah tpi atas dasar iman n islam..marilah sdra semua peringkat masih blum terlambat utk kta bersama kerna masa making mmcburui kita..kpd org kafir jika kita brsama org islam telah trbukti semua hak awan akan dipenuhi dgn sendirinya jangan biarkan kita dijajah fikiran/budaya/undang/dll dr dibelenggu penjajah,,non muslim tidak terkecuali telah lamo dulu dijajah barat..undang/agama/ideologi/dll malaya is malayland dan hak setiap citizen n kbaikan dr nya

Anonymous said...

Saper yg bodoh jual singapore?..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails