Saturday, November 17, 2018

ICERD: Sperm Bukan Yahudi Hasilkan Bayi 'Barbarian'. -Pendita Israel.



SEORANG wanita Yahudi tidak boleh mendapatkan sperm hamil yang disumbangkan oleh bukan Yahudi, walaupun hanya itu pilihan terakhir yang ada. Kata pendita kanan Israel, Rabbi Dov Lior . Bahkan menurutnya lagi, undang-undang Yahudi telah mengesahkannya.

Rabbi Dov Lior adalah dari gerakan Zionisme Agama, menurutnya, bayi yang dilahirkan melalui cara-cara seperti peremajaan dari orang-orang bukan Yahudi akan mempunyai ciri-ciri genetik negatif yang menonjolkan bukan orang Yahudi. Kata media Israel.

Lior menolak keputusan yang diterima meluas oleh pendita-pendita waktu itu, dan menyatakan sperm yang disumbangkan oleh orang bukan Yahudi tidak lebih baik dari sperm dari seorang Yahudi tanpa nama, yang mungkin menyebabkan "risiko genealogi." Laporan berita Israel Ynet.

Lion, dilaporkan membincangkan isu semasa persidangan kesihatan wanita diadakan di Institut Pua, sebuah kelinik kesuburan, yang mencadangkan pasangan Yahudi subur untuk mengadopsi dan bukannya mengeluarkan anak dari bukan orang Yahudi. Teks agama Yahudi mengatakan, watak bapa akan berkurangan kepada kanak-kanak.

Beliau menambah..

"Jika bapanya bukan Yahudi, watak apa yang dia boleh terima? Selain sifat kekejaman, dari barbarisme! Dan ini bukan sifat yang menyerupai orang Israel.
"Orang yang dilahirkan oleh ibu bapa Yahudi, walaupun mereka tidak dibangkitkan, ada hal-hal yang mengalir dalam darah mereka, semuanya adalah genetik ...
"Jika bapanya bukan Yahudi, maka anak ini dilarang daripada perkara-perkara ini.
"Saya juga membaca buku-buku menyebutkan kejahatan, sifat-sifat nakal seorang kanak-kanak berpunca dari ciri-ciri ini.. Tidak menghairankan bahawa dia tidak akan mempunyai ciri-ciri yang mewakili rakyat Israel. 
"Kanak-kanak yang dilahirkan oleh ibu tunggal lebih cenderung menjadi penjenayah." Katanya. 

Dia juga sebagai kumpulan yang memantau peningkatan sentimen anti-Palestin dalam masyarakat Israel. Kira-kira 300 pendita telah menandatangani surat yang meminta orang Yahudi untuk mengelakkan menyewa atau menjual harta benda kepada orang bukan Yahudi.. 

Dan kumpulan sayap kanan telah melancarkan demonstrasi amaran untuk tidak bersahabat dengan rakyat Palestin.

Begitu rasisnya puak-puak Yahudi itu. Bagaimana pula dengan ICERD yang sedang hangat diperbincangkan sekarang?

ICERD adalah singkatan kepada International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination atau Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Semua Bentuk Diskriminasi Kaum.

ICERD adalah satu instrumen Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) berkenaan hak asasi manusia. Ia berkuat-kuasa ke atas negara-negara yang meraktifikasinya untuk menghapus semua bentuk diskriminasi kaum tertakluk kepada apa-apa pengecualian yang dibuat negara berkenaan bab-bab tertentu.

Dalam konvensyen ini, istilah 'diskriminasi kaum' bermaksud sebarang perbezaan, pengecualian, sekatan atau keutamaan berdasarkan bangsa, warna, keturunan, atau asal-usul kebangsaan atau etnik yang mempunyai maksud atau kesan membatalkan atau merosakkan pengktirafan, penikmatan dan penggunaan, atas asas yang sama, hak asasi manusia.

Apakah hal seperti ini boleh dilaksanakan di Israel? Atau hanya bersetuju dengan dua lidah? (IH)

3 comments:

Anonymous said...

Jika pernah ke Israel, orang2 Palestin faham benar dengan sifat rasis Yahudi. Ada sesetengah kawasan perumahan khas untuk pendatang2 Yahudi dari Amerika, ada yang dari Rusia, sesetengah mereka tidak boleh bercampur, diantara mereka juga ada yang tidak mengiktiraf sesama puak mereka. Apa2 pun pergilah ziarah Al Aqsar, Batulmaqdis sebelum peperangan besar meletus, ia kota sejarah tinggalan para nabi2, IANYA SUNAH NABI MUHAMMAD SAW.

Carlos Santiago said...

Israel memang xiktiraf icerd. Yg golongan bawahan jer sibuk icerd. Yahudi dia bangga dengan bangsa mereka.


bankami.blogspot.com

Anonymous said...

Puak Yahudi Zionis adalah kepala bapak rasis yang mendakwa semua orang-orang bukan Yahudi (termasuk barua-barua ternakan Yahudi Zionis) adalah Goyim iaitu haiwan ternakan:

Rabbi Yitzhak Ginsburg declared, "We have to recognize that Jewish blood and the blood of a goy are not the same thing." (NY Times, June 6, 1989, p.5).

In Berakoth 58a the Talmud uses Ezekiel 23:20 as proof of the sub-human status of gentiles. It also teaches that anyone (even a Jewish man) who reveals this Talmudic teaching about non-Jews deserves death, since revealing it makes Gentiles wrathful and causes the repression of Judaism.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails