Saturday, September 22, 2018

PH Kalah.. Akhirnya G/Eng Mengaku, Harga Barang Naik Selepas SST.

Hasil carian imej untuk lim guan eng mengku juga
KUALA LUMPUR – Datuk Seri Najib Razak berkata, akhirnya Lim Guan Eng mengaku harga barang meningkat selepas pelaksanaan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST).

Ternyata kenyataan Menteri Kewangan itu bertentangan dengan Tony Pua yang pernah bertegas di Parlimen bahawa harga barangan akan turun selepas pelaksanaan SST. SST dilaksanakan semula pada 1 September lalu selepas kerajaan memansuhkan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

Najib berkata, Guan Eng juga memberitahu, SST bukan sebab utama untuk kenaikan harga barang tetapi banyak faktor-faktor lain. Faktor-faktor termasuk barang diimport, penyusutan nilai ringgit, musim perayaan, kegiatan penyeludupan, kemarau di negara pengeluar, selain sikap peniaga yang mahu mengaut keuntungan berlebihan.

“Dahulu, beliau berulang kali kata punca harga barang naik ialah kerana GST. Malah, beliau turut menyanyi lagu mengenai GST bersama kanak-kanak.

“Kini dia kata pula harga barang naik bukan kerana SST tetapi disebabkan oleh banyak faktor-faktor lain. Mungkin akan ada lagu SST juga selepas ini?,” kata bekas Perdana Menteri itu dalam Facebook beliau.

Dalam wawancara bersama Bernama baru-baru ini, Guan Eng berkata, elemen percukaian seperti SST bukanlah satu-satunya penyebab kenaikan kos harga barangan, sebaliknya turut dipengaruhi faktor termasuk pergerakan harga produk terbabit.

Kenaikan harga juga lazimnya disebabkan oleh permintaan dan penawaran sesuatu barang serta perkhidmatan dalam pasaran, katanya. 
MalaysiaGazette

PH kalah rupanya, akhirnya G/Eng mengaku,  harga barang naik selepas SST.

14 comments:

Anonymous said...

Oleh itu, mohon apalah salahnya macai PH yang hebat dan bijaksana lagi bijaksini tolonglah bantu G/Eng jelaskan kenapa harga barang selepas SST naik ek...?

Anonymous said...

Amat besar kebencian di sisi Allah bahwa kamu mengatakan
apa-apa yang tiada kamu kerjakan.

pakatan pun bukan hebat sangat
harap melalak long macam polongtua
macam amno jugak perangai
pemimpin tak pernah tak makan rakayt ada yang susah nakmakan
Nabi berlapar kerana umatnya
pemimpin lani cakap nak perintah ikut Islam
tapi hnaya cakap sajaaaa

Mohammad Azren said...

Biarlah Anjing- anjing yg menyalak sambil mencatat ekor, janji Serigala dah balun masa PRU14 hingga anjing berserban pun ramai hilang deposit. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Ini jawapan untuk barua-barua ternakan pakatan yang mendakwa konon pakatan membela Islam:

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

angan kecam saya dengan status ini. Ia adalah realiti bukan fantasi.

Kita bukan rasis kaum kerana ajaran Islam adalah universal.

Saya pun keturunan Cina. Saya sayang bangsa saya tetapi saya lebih sayang agama saya.

DAP BAIK… PKR BAIK… PH BAIK…

ORANG ISLAM BACA ELOK-ELOK

Apa sebenarnya yang dimahukan oleh mereka?

Mereka serang PAS tanpa letih. Mereka tegar fitnah PAS. Hanya kerana PAS tidak mahu lagi bersama dengan DAP. Mereka berasa DAP penting demi tawan Putrajaya.

Lalu mereka tergamak kutuk PAS kerana tegas dengan agenda Islamnya. Mereka memusuhi kepimpinan ulama PAS. Mereka angkat pemimpin DAP sebagai lebih berakhlak, lebih dipercayai dan lebih bervisi.

Mereka lawan, mereka balun, mereka maki. Mereka jadikan PAS sebagai musuh tetapi DAP pula jadi kawan tanpa lagi melihat panduan hadis Nabi SAW dan al-Quran.

Sewajarnya 10 kenyataan atau peristiwa berikut menginsafkan mereka dalam pakatan pembangkang. Sampai bilakah mereka hendak keliru atau dikelirukan?

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

Anonymous said...

Antara tanda-tanda manusia sesat lagi menyesatkan ialah mereka menfitnah, menghina dan memburuk-burukkan ajaran Islam, hukum Islam, ulama-ulama Islam dan jemaah Islam yang berjuang menegakkan ajaran Islam dan manusia sesat tersebut bersekongkol dengan puak munafik liberal dan puak kafir harbi membela kemungkaran, kesesatan dan kafir harbi.

Antara contoh manusia sesat lagi menyesatkan ialah Mat Azrengay yang telah menghina ulama Islam dan umat islam dengan gelaran 'anjing berserban' sedangkan memakai serban itu adalah Sunnah.

Maka jelaslah Mat Azrengay ini adalah musuh Islam yang sangat sesat sehingga menghina Sunnah !!!

Anonymous said...

Mat Azren adalah penjilat lebai kulup roket yang memimpin pakatan munafik liberal- musyrikin yang memusuhi Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Amanah hendaklah diberikan kepada orang yang benar-benar boleh melaksanakannya, kerana menurut hadis Rsulullah s.a.w. dari riwayat Muslim : " Dari Abu Zhar, dia berkata : " Saya berkata " : Ya Rasulullah mengapa engkau tidak memilih saya. " Rasulullah bersabda " hai Abu Zhar engkau seorang yang lemah, sedangkan itu sebagai amanah pada hari kiamat hanya akan menjadi penyesalan dan kehinaan. Kecuali orang yang dapat menunaikan hak kewajipannya dan memenuhi tanggungjawabnya.

Hadis di atas kita lihat dimana Abu Zhar ketika meminta jawatan, tidak dipedulikan oleh Rasulullah. Kerana amanah menuntut dan menghendaki kita memilih orang-orang yang lebih baik untuk melaksanakan sesuatu pekerjaan. Jika kita cenderung memilih yang lain secara tidak berhati-hati, kerana mengamalkan sikap pilih kasih, bermakna kita telah melakukan pengkhianatan yang berat, kerana menyingkirkan orang yang ahli (mampu) dan mengangkat orang yang bukan ahli. Sesungguhnya kisah nabi Yusuf yang jujur, termaktub dalam Al-Quran adalah satu pengajaran yang baik untuk dijadikan pedomannya sepertimana firman Allah ta’ala :

Maksudnya : " Berkata Yusuf : " berikanlah kepadaku jawatan perbendaharaan negara (Mesir) kerana sesungguhnya aku adalah orang yang paling pandai menjaga, lagi berpengetahuan ".

Pemimpin Pas pernah berjanji untuk menubuhkan satu suruhanjaya bagi menyiasat penyelewengan dan rasuah kerajaan BN yang memerintah Kelantan dari tahun 1978 hingga 1990. Hal ini boleh dilihat melalui Harakah 20 Oktober 1990 Kenyataan tersebut dikeluarkan oleh Abdul Halim Abdul Rahman Timbalan Menteri Besar Kelantan. Sehingga sekarang setelah 21 tahun memerintah tidak ada satu suruhanjaya pun ditubuhkan untuk menyiasat penyelewengan kerajaan BN dahulu.

Ini membuktikan pemimpin Pas bukan ulama’ sebenar.Mereka hanya pandai melaungkan ayat-ayat Quran namun peribadi mereka adalah Munafik.

Anonymous said...


Ibnu Hasyim kenapalah perlu mendapatkan dan menerbitkan cerita keluh kisah dari seorang yang brgelar pencuri dan penyamun duit rakyat. Walaupun Ibnu Hasyim menyokong penyamun dan pencuri duit rakyat atas dasar kerana UMNO ada hubungan dengan PAS maka seeloknya jauhkan lah dari najis UMNO kerana banyak keburukannya kepada agama dan rakyat serta negara.

Anonymous said...

PAS pis pus,UMNO itu UMNGOk dan kedua parti ini adalah umpama parasit yang boleh menjahanamkan ekonomi negara.Mereka ini selalu berlomba2 dalam acara songlap duit rakyat.

Anonymous said...

Anak Kelantan,melalui blognya banyak mendedahkan kejahatan dan kezaliman pemimpin PAS.ia boleh dibaca di sini :

kickdefella.wordpress.com/


Islam adalah agama benar.Pemimpin PAS menunjukkan mereka bukanlah pemimpin Islam sebenar,hanya menjadikan ayat Quran dan hadis untuk kepentingan politik dan menipu umat Islam.

Walaupun Pas sering mencanang mereka parti Islam kerana ramai ulama’ menyertai parti tersebut,namun hakikatnya PAS adalah parti menggunakan agama untuk politik,bukan memajukan bangsa,agama dan negara.

Ulama’ PAS adalah ulama’ yang hanya pandai berjubah dan berserban,namun mereka buta mata hati serta menyesatkan bangsa Melayu.

Anonymous said...

Sepertimana yang kerap terjadi, tidaklah di Malaysia, tetapi di sebuah negeri lain di benua Afrika, ulama kebanyakannya mula "rosak" apabila terjun berkecimpung dalam politik. Selalunya kepentingan diri dan keduniaan akan sentiasa mengatasi kepentingan agama dalam kehidupan seharian selepas mereka menceburi politik.

Baik yang bersama kerajaan atau yang menentang kerajaan, perangai dan kelakuan mereka hampir sama saja. Tuan politik atau kepentingan politik akhirnya jadi lebih besar daripada Tuhan yang Maha Esa yang menciptakan langit, bumi dan segala isi dunia ini.

Sekali lagi, seperti yang pernah terjadi di sebuah negara Afrika, ada ulama mengeluarkan amanat yang berbunyi, "Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan.

"Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

Anonymous said...

Tuan Ibnu apa khabarnya,dah lama tak ada foto bogel dan seksi serta cerita separuh lucah.Takkan dah pencen. kah...kah.....kah...........

Anonymous said...

Bersekali dengan itu, maka keluarlah pelbagai ayat Al-Quran dan Hadis yang condong menyokong serta membenarkan amanat tersebut. Ia kemudian ditambah lagi dengan ayat serta hadis yang mengajak umat Islam menjauhi pemerintah yang zalim kerana dikatakan tidak selari dengan tuntutan Nabi, bertentangan dengan jalan ke syurga dan sebagainya.

Akhirnya, terjadilah sembahyang dua imam dlm satu masjid, memulau majlis kenduri kendara, tidak makan sembelihan sesama Islam , bercerai-berai dalam perkahwinan dan perpecahan dalam masyarakat Islam.


===============================

Ini lah buah hasil terbaik sumbangan Pas kepada politik dan negara Malaysia selama ini!!!

Anonymous said...

Anjing-anjing kurap ternakan pandap telah membuat 'fatwa' baru yang direstui oleh kepala bapak biaDAP berdasarkan pelbagai komen barua-barua mangkuk ayun pandap sendiri iaitu:

(1) Berjuang menegakkan ajaran Islam dan membela hak umat Islam adalah menjadi kesalahan sangat besar mengikut ajaran pakatan syiah-liberal-kafir harbi pimpinan kepala bapak kafir harbi biaDAP. Gelaran 'munafik' untuk ulama-ulama Islam yang menegakkan ajaran Islam yang sebenar.

(2) Menentang kemungkaran dan kesesatan adalah kesalahan sangat besar pada pandangan kepala bapak syiah, kepala bapak liberal dan kepala bapak kafir harbi.

(3) Menyokong pakatan syiah-liberal-kafir harbi membela kemungkaran dan kesesatan dan menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam adalah prinsip ajaran sesat pakatan syiah-liberal-kafir harbi pimpinan kepala bapak kafir harbi biaDAP.

(4) Mencipta dan menyebarkan fitnah untuk memburuk-burukkan parti lawan seperti Islam pimpinan ulama Islam supaya orang ramai membenci parti Islam dan ulama adalah ajaran pokok pakatan syiah-liberal-kafir harbi iaitu 'Amar Munkar Nahi Makruf' !!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails