Thursday, September 20, 2018

Bina Badan Patuh Syariah 13 Okt. PH Terkejut BeruK?


SUKAN

KOTA BHARU: Kelantan akan menganjurkan pertandingan bina badan patuh syariah pada 13 Oktober depan di Dewan Jubli Perak Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam (MPKB-BRI).
Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan dan NGO negeri, Ustaz Wan Roslan Wan Hamat berkata, 'Cabaran Mr Awang Selamat 2018' yang diadakan buat kali ketiga itu menerima lebih 50 penyertaan.
Beliau berkata, penyertaan ini bukan sahaja dari Kelantan malah dari Terengganu, Pahang, Selangor, Kuala Lumpur termasuk Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).
"Selepas pada ini, kita akan menggerakkan publisiti kepada aktiviti ini secara agresif, tidak agresif pun kita sudah dapat melebihi 50 penyertaan, kita akan gerakan lagi.
"Kita turut menawarkan penyertaan kepada mana-mana pertubuhan serta agensi kerajaan, kita dapat maklumat Persatuan Bina Badan Malaysia bakal menyertai," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita pada sidang media di Kompleks Kota Darulnaim di sini selepas mengadakan pertemuan bersama pengiat sukan berkenaan di negeri ini.
Turut hadir Pengarah Urusetia Belia dan Sukan (Ubes), Ustaz Nasruddin Muhaidin dan Yang Dipertua Persatuan Awang Selamat Anak Kelantan (Pasak), Azaizuree Ahmad. – HARAKAHDAILY 19/9/2017

Komen Weblg Ibnu Hasyim: Dikatakan puak-puak anti Islam dan tak mampu berfikir  secara Islam dalam PH terkejut beruk dengar berita ini? Tidak.. Kerana ianya berlaku sebelum PH ambil alih Malaysia lagi.
Imej yang berkaitan

SELALUNYA, pertandingan bina badan membabitkan golongan lelaki lebih kepada menunjukkan bahagian-bahagian badan yang tertentu serta tidak dibenarkan Islam. Peserta biasanya hanya memakai seluar dalam dan akan mendedahkan bahagian tubuh yang lain agar dinilai dan dinobatkan sebagai juara.

Tetapii, negeri Kelantan telah mengambil inisiatif untuk menganjurkan acara tersebut dengan berkonsepkan patuh syariah.
Pertandingan yang diadakan pada 27 Ogos lalu diberi nama ‘Pertandingan Badan Cantik Mr Awang Selamat’ dan peserta wajib memakai seluar melepasi paras lutut dan mengenakan kain tambahan pada bahagian pinggang. Sebelum ini, pertandingan bina badan diadakan di negeri itu pada tahun 2011, namun ia terpaksa dihentikan kerana tidak mematuhi syarat ditetapkan kerajaan negeri.

Perdebatan mengenai aurat lelaki dan hukum menyertai acara bina badan pernah dijelaskan oleh penceramah terkenal, Ustaz Azhar Idrus. Ustaz Azhar Idrus dalam rakaman YouTube berkata hukum menyertai acara bina badan adalah haram sekiranya ia kerap disertai, namun jika berkonsepkan Islam, ia dibenarkan.

“Jika dibuat mengikut cara Islam, ia dibolehkan. Acara bina badan lelaki, di mana golongan perempuan tidak boleh menyaksikan acara tersebut, (dan peserta) lelaki memakai seluar (menutup bahagian) lutut sampai ke pusat, atas boleh dibuka (didedahkan),” katanya dalam rakaman tersebut. (IH)

Pertandingan bina badan 'patuh syariah' haram kata UAI? - ...

https://www.youtube.com/watch?v=6jonWP0ItYY
29 Ogo 2016 - Dimuat naik oleh Rakyat Post
Dalam satu kuliah penceramah bebas terkenal, Ustaz Azhar IDrus yang dimuat naik melalui laman ...


26 comments:

Anonymous said...

ibnu patut masuk bina badan tu pakai kain palekat... tunjuk kt dap body tu

Anonymous said...

Dslam gambar juri nya gegirl la. Patuh la sgt

Anonymous said...

aku rasa memperagakan tubuh pada orang lain tanpa alasan syarie adalah haram. lebih2 lagi yang menonton adalah kaum yang berlainan jantina.

korang ingat wanita tak ada nafsu ke bila tengok jantan macam tu?

lainlah kalau tuan ibnu yg kat atas tu...

Anonymous said...

bahaya bina badan ni.. kita tk tau kot ada lgbt yg menonton. nnti mendorong maksiat. mcmana pas blh lupa aspek lgbt selepas memekak kt padang hari tu pasal lgbt.

terkejut beruk pas lupa lgbt.

Anonymous said...

Pengadil perempusn tu bini hadi awang monkey. Boleh. Sbb dia bini presiden parti islam. Syurga dh jamin.

Anonymous said...

Dlm islam ade pertandingan bina badan ker..

Sampai beruk pon terkejut?...

Anonymous said...

Baik lah pas pokir mcm mana nak majukan negeri dan tingkatkan ekonomi orang kelantan cara islam..

Duk pikir bina badan plak..Pas parti bodooh..

Anonymous said...

Itu ari MA cerita pasal anjing, HA dulu crite pasal babi . IH tulis pasal beruk pulak. Nmpknya PAS dh jadi parti haiwan .

Anonymous said...

pas jd persatuan bina badan islam bagusla

Anonymous said...


Daripada buat sukan bina badan pakai kain pelekat yang tak berfaedah adalah lebih baik Kerajaan PAS buat sukan Orang yang paling kuat. The strongest Man .. ada angkat tayar treler, angkat batu besar berbentuk bulat, tarik truk... dan yang pasti orang seronok tenguk ialah menebang batang balak kepada 5 atau 6 bahagian...

Badan je besar ... Belum tentu kuat dan belum tentu bijak ..hehehe.

Anonymous said...

Bani hasim dan Harakah nampaknye tak berguna lansung kpd Pas dan islam...tak membantu meningkatkan dan memajukan pemikiran islam...

Takut nak kritik kelemahan dan kebodohan lobai pas supaya pas boleh menjadi payung kpd orang islam...

2 penulis ini lebih banyak bodek dan tutup kelemahan dan kebodohan lobai pas..

Anonymous said...

apa guna badan cantek kalau solat pung malassss
juri penontong wajib lelaki
tak boleh tayang gamabr di media
abeh kat tempat pertandingan saja
ada paham ka

Abah Turon said...

πŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ˆmonyet pun tahu malu..

Husaini Ayu said...

Takat tu je yg demer pandei,nk buat mcmaner

Mat Ozil said...

Hahahahaha...

Ibnu nk msuk ratu syantik patuh syariah..

bankami.blogspot.com

Mat Ozil said...

Gegirl geram.. Nk tgk skali tubuh ketul2.. Kn dh kata patuh syariah.

bankami.blogspot.com

Anonymous said...

Ha ha ha patuh syariat....
Pak Ibnu jangan lupa makan ubat....

Anonymous said...

Ha ha ha
takat itu saja cara fikir otak tak Islam. Tak usah komen la, otak longkang, otak dijajah yang bukan Islam, otak babi tunggang si kulup.

Ha ha ha

Tembak lagi Pak Asim.

Anonymous said...

AnonymousSeptember 20, 2018 at 12:53 PM
Pengadil perempusn tu bini hadi awang monkey. Boleh. Sbb dia bini presiden parti islam. Syurga dh jamin.

Fitnah seperti ini jenuh nak mintak maaf kat yang difitnah. Potensi untuk fitnah yang lebih buruk lagi bakal diterbitkan oleh mamat ini. Main2 je bab agama.

Anonymous said...

Komen puak ph tak bernas langsung. Banyak ngok ngek dan fitnah tahap dap. Biasalah kalau dah bercinta dengan guan eng dan sabu.

Anonymous said...

Pesta bogel tak ada ke Ibnu Hasyim.Atau pesta PAS melanun duit rakyat berjemaah dengan UMNO. Kah....kah....kah.......

Anonymous said...

Ibnu Hasyim apa kata Kelantan adakan Pesta Pertandingan Kontol besar ,baru ada umph tentu ramai pergi Thailand untuk besarkan kontol.he....he...he.....

tajnur said...

Apalah persepsi umum jika perkara `patuh syariah` ini dibawa ke Persidangan Islam Sedunia? Apalah tanggapan mereka ya? Nak bawa ketengahkan isu Islam, tapi nampak sangat mrk yang `bangkap` idea mengenai tamadun Islam

Cik siti said...

Apalah awak ni,suka sgt carut mcm walaun pas.

Anonymous said...


Al-Qur’an:

”Di antara manusia ada yang mengatakan: “Kami beriman kepada Allah dan Hari kemudian”, padahal mereka itu sesungguhnya bukan orang-orang yang beriman. Mereka hendak menipu Allah dan orang-orang yang beriman, pada hal mereka hanya menipu dirinya sendiri sedang mereka tidak sadar. Dalam hati mereka ada penyakit, lalu ditambah Allah penyakitnya; dan bagi mereka siksa yang pedih, disebabkan mereka berdusta. Dan bila dikatakan kepada mereka: Janganlah kamu membuat kerusakan di muka bumi, mereka menjawab: “Sesungguhnya kami orang-orang yang mengadakan perbaikan.” Ingatlah, sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang membuat kerusakan, tetapi mereka tidak sadar.” (QS Al-Baqarah ayat 8-12)

Make Google view image button visible again: https://goo.gl/DYGbub

Anonymous said...

LoL 12:53.
Comment kau tu LoL sebijik macam comment siMURTAD..
Nak comment tu ingat ingat ler sikit kat EMAK BAPAK kau LoL..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails